2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل پانته آ سیروس بازیگر نقش بی بی مریم در سریال بانوی سردار و نقش شیدا در سریال ملکاوان

بیوگرافی کامل پانته آ سیروس بازیگر نقش بی بی مریم در سریال بانوی سردار و نقش شیدا در سریال ملکاوان

انته‌آ سیروس که با بازی در نقش بی بی مریم در سریال بانوی سردار بیش از پیش شناخته شد پس از آن در سریال ملکاوان نقش شیدا را بازی کرد. بیوگرافی این بانوی هنرمند را بخوانید:

دوات آنلاین-پانته‌آ سیروس که نقش بی بی مریم را در سریال بانوی سردار و نقش شیدا را در سریال ملکاوان بازی کرده در سال 52  در تهران متولد شده‌ است.

هرچند بیشتر او را به عنوان هنرپیشه می‌شناسند اما پانته آ سیروس بیشتر یک نقاش است و شاگرد آیدین آغداشلو بوده‌ است.

پانته‌آ سیروس فعالیت در حرفه در هنر را از سال ۱۳۷۰ و در نقاشی زیر نظر آیدین آغداشلو شروع کرد و از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۷۸ به نقاشی آبرنگ با جمال الدین خرمنژاد پرداخت.

او فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد تهران است اما توانایی‌هایش به همین جا ختم نمی‌شود. پانته‌آ سیروس در رشته سوارکاری به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد و این ورزش را از کودکی دنبال کرده و بی‌وقفه نیز ورزش می کند. او اسبی دارد که بسیار مورد توجه‌اش قرار دارد و به آن رسیدگی می‌کند. او در شمشیر بازی هم مهارت دارد و به صورت ویژه آن را دنبال می‌کند اما به اندازه سوار کاری به آن علاقه نداشته است.

مهارتی که او در سوارکاری و شمشیربازی دارد یکی از مهمترین دلایل انتخابش برای بازی در  نقش بی‌بی مریم به عنوان نقش اصلی سریال بانوی سردار  است.

پانته‌آ سیروس از معدود بازیگرانی است که چنین مهارتی دارد و می‌تواند صحنه‌های فیلم‌های تاریخی را بدون اغراق اجرا کند.

او تا پیش از سریال بانوی سردار در  آثاری چون بن‌بست وثوق، ساعت ۵ عصر،‌ خرگیوش و ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا حضور داشته است. او برای بازی در فیلم "همه چیز خوب" است به کارگردانی پوریا آذربایجانی جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را از جشنوراه یاس دریافت کرد.

پانته‌ آ سیروس هنرپیشه  بسیار کم‌حاشیه‌ای است و هرگز از زندگی خصوصی‌اش در فضای مجازی صحبت نکرده‌ است.

 

پانته‌آ سیروس در نقش بی بی مریم در سریال بانوی سردار

پانته‌آ سیروس درباره اینکه چرا و چطور برای بازی در سریال بانوی سردار انتخاب شد می‌گوید: ظاهرا خیلی ناامیدانه من را پیشنهاد می‌دهند چون تا جایی که می‌دانم عوامل سه ماه به دنبال بازیگر نقش یک بودند، اما شخصی مناسب این نقش پیدا نکردند. این بازیگر باید مشخصاتی از جمله توانایی سوارکاری و تیراندازی می‌داشت که همین کار را سخت می‌کرد. در حقیقت یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب من، ورزشکار بودنم بود چون ابتدا برایشان مهم بود بازیگری که انتخاب می‌کنند این توانایی‌ها را داشته باشد.  اساسا این نقش با این توانایی‌ها نقش می‌شد در غیر این صورت با بدل پروژه ناممکن بود. تا جایی که من می‌دانم و تا پایان کار می‌گفتند، اگر بازیگر این کارها را بلد نبود در صورت شروع هم، پروژه در جایی می‌خوابید.

او درباره اینکه چطور تصمیم گرفت سوارکاری را دنبال کند می‌گوید: این یک جور ورزش خانوادگی است. پدرم از وقتی که من یادم می‌آید سوارکاری می‌کرد و همه اعضای خانواده و فامیل من سوارکار هستند من از بچگی سوارکاری می‌کردم و کنارش تیراندازی را هم یاد گرفته‌ام و به صورت حرفه‌ای دنبال می کنم. ضمن اینکه کوه‌نورد حرفه‌ای هم هستم. برای من ابتدا ورزش مهم است و بعد بازیگری. حدود 8 سال است که به صورت حرفه‌ای بازگیری را دنبال می‌کنم اما برایم همیشه مهم این بود که فیلم‌نامه درستی را انتخاب کنم و به گزیده کاری اعتقاد دارم.

 پانته‌آ سیروس درباره اینکه چرا نقش بی بی مریم را پذیرفت می‌گوید:مهم‌ترین ویژگی این کار که من را برای پذیرش آن راغب می‌کرد، سخت بودن آن بود. همان ابتدا به آقای شیخ طادی گفتم کاری که هر کسی بتواند انجام دهد را دوست ندارم، دوست دارم کاری انجام دهم که کسی نکرده باشد؛ نه به خاطر این‌که در این راه باقی بمانم و نشان دهم فقط من توانستم، بلکه برای این‌که بگویم زن‌ها توانایی هزاران کار را دارند و می‌توانند به لحاظ بدنی چقدر قوی باشند. همیشه فکر می‌کردم نشان ندادن زن‌ها در ورزش و… باعث می‌شود بسیاری از زنان برای رفتن به این سمت تشویق نشوند، ولی وقتی یک سریالی را نشان می‌دهی که یک زن در آن به‌عنوان نقش اول یکسری فعالیت انجام می‌دهد و مهارت دارد شاید بسیاری از آدم‌ها به حرکت در این مسیر تشویق شوند.

صادقانه بگویم که پیش از پیشنهاد این پروژه، بی‌بی‌ مریم را نمی‌شناختم.  همان ابتدا با توضیحات نویسنده با این شخصیت آشنا شدم و به عنوان یک زن، فوق‌العاده متاثر شدم که چرا نباید قهرمان‌های ملی مملکتم و به ویژه قهرمانان زن کشورم را بشناسم، آن هم چنین شخصیتی. از نظر سنی آن چهار سالی که بازی می‌کنم بی‌بی‌مریم از من جوان‌تر است؛ البته آنها ایلیاتی بودند و نسبت به امروز در سن کمتر اتفاقات بیشتری را تجربه می‌کردند.

 به هر حال این فیلمنامه اقتباسی است، یعنی روایت قصه زندگی این شخصیت با استناد تاریخی و جزء به جزء وقایع نیست بلکه برداشت نویسنده از شخصیت این بانوست. مشکل ما این است که درباره قهرمانان زن کشورمان منابع چندانی نداریم و شاید حتی بتوان گفت هیچ نداریم. آنچه بیشتر برای این مجموعه استفاده شد،‌ برداشت کارگردان از خاطرات بی‌بی‌مریم است.

حساسیت‌های قومی که بختیاری‌ها دارند یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده کارگردان این سریال تصمیم بگیرد بی بی مریم با لهجه تهرانی این شخصیت را جلو ببرد. او می‌گوید: چون بختیاری نیستم اگر می‌خواستیم با لهجه بازی کنیم و دیالوگ بگویم کار سخت می‌شد و احتمالا با اعتراضات به‌حق بختیاری‌ها مواجه می‌شدیم و می‌گفتند چرا کلمات را این‌گونه ادا می‌کند!؟ پیش آمده است که در یک فیلم خارجی کسی را به عنوان ایرانی نشان می‌دهند که به‌درستی فارسی حرف نمی‌زند و با خودمان می‌گوییم این‌که مثل ما حرف نمی‌زند! همه ایرانیان به آن معترض می‌شوند. پس در این مورد هم اگر اعتراضی می‌شد، به‌حق بود و برای همین تصمیم گرفتیم لهجه نداشته باشیم.

من آن‌قدر این شخصیت را دوست دارم که نمی‌دانم آیا ممکن است نقش دیگری اتفاق بیفتد که این میزان دوستش داشته باشم یا نه؟ بی‌تعارف می‌گویم تجربه بی‌نظیری بود؛ از گروه بی‌نهایت راضی هستم، تک‌تکشان فوق‌العاده بودند.

 

پانته‌آ سیروس در نقش شیدا در سریال ملکاوان

سریال ملکاوان ساخته شبکه آی فیلم است و داستان زنی به نام مهسا ساعدنیا با بازی نازنین فراهانی را روایت می کند که بعد از خودکشی شوهرش همراه دو فرزند خود از فرانسه به ایران بازمی گردد و با مشکلاتی مواجه می شود.

 

شیدا با بازی پانته‌آ سیروس در این سریال خواهر مهسا است. او و شوهرش در قسمت‌های ابتدایی سریال میزبان مهسا هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/03/19
درود بر شرفت زن خیلی خوب این نقش رو بازی کردی واقعا سپاسگزارم
ناشناس 1401/02/30
به عنوان جز کوچکی از قوم لر وبختیاری از شما بانوی محترم وکارگردان عزیز وتمامی عوامل این سریال قدردانی میکنم، امید با ساختن اینچنین برنامه هایی از قهرمانان وچهرهای بزرگ ایران قدردانی شود
یارالله یاری از استان ایلام ، شهرستان دره‌شهر 1401/01/07
سلام ، از شما خانم هنرمند بسیار بسیار سپاسگزاریم که نام و یاد شیرزن به نام بی بی مریم زنده کردید الحق و انصاف بی بی مریم برازنده شما است ، وقار و متانت و بردباری و شجاعت هم از رخصار شما می بالد اگر زمان خودش بود قطعا شما هم یه بی بی مریم واقعی بودید و همچنین از کارگردان و دیگر بازیگران این مجموعه که به خوبی ایفای نقش کردن و گوشه ای از تاریخ این دیار کهن به تصویر کشیدند تشکر می کنیم ، به امید پیروزی و سربلندی برای همه ایرانیان و وطن پرستان و شیرزنان ایران .
جواد 1400/12/03
بنده بختیاری نیستم ولی بعنوان یک هم وطن این ایل اصیل وبا شرافت را دوست دارم در کودکی از شیر علی مردان شنیده بودم ولی از بی بی مریم نشنیده بودم با دو بار دیدن این سریال با بازی عالی خانم سیروس به بی بی مریم بختیاری این شیر زن ایرانی افتخار میکنم
داریوش 1400/08/02
خانم آسیروس واقعا بااقتدار این نقش و بازی کردن درود بر تو شیر زن...از طرف بختیاری ها از تو پانته عزیز و آقای شیخ طادی سپاسگزاریم...
ناشناس 1399/11/16
درودبرتو پانته آ جان، واقعابنازمت عالی بازی کردی عالی، کولاک کردی کولاااااااااااااک، درودبروجوده نازت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.