2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای کامل سفر به مشگین شهر و ویژگی‌های پل معلق شیشه‌ای

راهنمای کامل سفر به مشگین شهر و ویژگی‌های پل معلق شیشه‌ای

برای رفتن به مشگین‌شهر ابتدا باید وارد استان اردبیل شوید سپس از طریق جاده اردبیل – مشگین‌شهر با گذراندن 90 کیلومتر در طول یک ساعت‌ونیم به این شهر برسید.

دوات آنلاین-مشگین شهر یکی از شهرهای دیدنی استان اردبیل است که اگر دوست دارید از طبیعت بکر لذت ببرید حتما باید به این شهر سفر کنید و روی روی پل معلق یا پل شیشه ای قدم بزنید. ایرنا ویژگی‌های مشگین شهر را معرفی کرده است که در زیر می‌خوانید:

 

برای رفتن به مشگین‌شهر ابتدا باید وارد استان اردبیل شوید سپس از طریق جاده اردبیل – مشگین‌شهر با گذراندن 90 کیلومتر در طول یک ساعت‌ونیم  به این شهر برسید. اگر از تهران به سمت استان اردبیل و مشگین‌شهر حرکت کنید، بایستی از شهرهای تهران، کرج، قزوین، تاکستان، ابهر، زنجان و اردبیل عبور کنید تا به مقصدتان برسید. چیزی حدود 680 کیلومتر و نزدیک به 8 ساعت. اگر هم از دوستداران و عاشقان طبیعت هستید می‌توانید از جاده رویایی اسالم به خلخال و یا گردنه زیبای حیران (آستارا به اردبیل) وارد استان اردبیل شوید. هر چند که راهتان کیلومترها دور خواهد شد، ولی لذت دیدن طبیعت ناب، سختی سفر را کم می‌کند.

 

به عبور از روی دره‌ای سرسبز فکر کنید که با جلوه‌اش شگفت‌زده‌تان می‌کند و به پلی شیشه‌ای که به شما اجازه می‌دهد تمام آنچه را در زیر پایتان می‌گذرد، ببینید. اینها تنها گوشه‌ای از آن چیزی است که انتظارتان را می‌کشد.

 

پل معلق

پل معلق مشگین‌شهر نخستین پل معلق تفریحی ایران است که ایده ساختش توسط مهندس گنجعلی‌بیگ مطرح شد. او با توجه به زیبایی چشم‌نواز دره سرسبز این منطقه و با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طراحی این پل کرد و چنین شاهکاری را به وجود آورد.

 

این پل بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر قرار گرفته و عبور از روی آن می‌تواند به فراموش‌نشدنی‌ترین هیجان زندگی‌تان تبدیل شود. این پل ۲ متر عرض و با توجه به تعداد روزهای سال، ۳۶۵ متر طول دارد و به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می‌شود. احداث آن در ارتفاع 80 متری باعث شده تا به گذرگاهی سرشار از هیجان بدل شود و طرفداران بسیاری از سنین مختلف پیدا کند.

 

شنیدن ارتفاع 80 متری این پل کافیست تا بسیاری از قدم گذاشتن بر روی آن منصرف شوند؛ اما اگر دل به دریا بزنید و به این سازه اعتماد کنید می‌توانید در میان دره‌ای سرسبز قرار گیرید که رودخانه‌ای در میان آن جریان دارد. در اینجا می‌توانید از تماشای مناظر اطراف در کنار قامت شکوهمند سبلان لذت ببرید و تصاویری به یاد ماندنی را در گوشه ذهن‌تان ثبت کنید. این پل با جابه‌جایی افقی 2 متر و دید فرودست پارک جنگلی و فرادست قله سبلان هیجانی به اندازه ترن هوایی به گذرندگان القا می‌کند. امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق داده شده به طوری که در روزهای تعطیل سه هزار نفر از آن عبور می‌کنند.

 

از همان قدم اول از میان درزهای باریکی که زیر پای‌تان قرار دارد می‌توانید سرسبزی دره را ببینید؛ اما اوج هیجان عبور از روی این پل زمانی است که به قسمت شیشه‌ای آن می‌رسید. حالا می‌توانید قدم بزنید و از منظره حیرت‌انگیزی که در زیر پاهایتان می‌بینید شگفت‌زده شوید. اینجا نقطه اوج هیجان این پل است پس تا می‌توانید از آن لذت ببرید.

 

تفریح و هیجان

همه هیجان پل در عبور از آن و گذر از قسمت شیشه‌ای‌اش خلاصه نمی‌شود! این پل تنها بخشی از یک مجموعه گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاوتاگیردولی است. این مجموعه امکانات مختلفی دارد که عبارتند از: تالارهای پذیرایی، سوییت‌های اقامتی، ورزش‌های هوایی، اسب و دوچرخه‌سواری، رستوران‌گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی.

 

مثلا کمی آن طرف‌تر از پل، امکان تفریحی هیجان‌انگیزی به نام زیپ‌لاین فراهم شده تا بازدیدکنندگان لذت بیشتری را در این سفر تجربه کنند.

 

زیپ‌لاین یک سرگرمی سرشار از هیجان است که امروزه طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان دارد. با زیپ‌لاین افراد برای رفتن از یک کوه یا دره بزرگ به قسمتی دیگر، از کابلی آویزان می‌شوند.

 

شهرکی برای هیجان

پل معلق همچنین بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر واقع شده و بخشی از این پارک نیز محسوب می‌شود. این پارک با وسعت ۳۰۰ هکتار در کناره غربی رود خیاوچایی و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار گرفته و شکلی تقریبا بیضوی به طول ۵ کیلومتر دارد. وجود تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی در ورودی پارک، زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده و گردشگران در بیشتر فصول سال در آن مشاهده می‌شوند. یکی از تفریحات این پارک، سوار شدن بر ماشین‌های قدیمی و گشت‌وگذار است که توجه برخی گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

تفریحات دیگری هم اطراف این پل وجود دارند؛ برای مثال برای استفاده از پاراگلایدر می‌توانید پنج‌شنبه و جمعه‌ها مراجعه کنید که البته هزینه‌های آن به دلیل خصوصی بودن این بخش متغیر است.

 

هارد سافت (پرش از ارتفاع بر روی تشک بادی) با قیمت 20,000  تومان

 

اسب و شترسواری با صرف هزینه‌ای بالغ بر 15,000 تومان، دوچرخه‌سواری به مبلغ 10,000  تومان، استفاده از موتور چهار چرخ   25,000  تومان و موتور 10,000 تومان

 

بعد از یک گشت و پیاده‌روی نسبتا طولانی اگر برای صرف غذا تصمیم گرفتید به رستوران بروید، پیشنهاد ما به شما سفارش غذای محلی است. "پیچاق قیمه" غذای محلی خوشمزه‌ای است که از گوشت و خلال بادام که روی آن را با زرده تخم‌مرغ تزئین می‌کنند، تهیه شده و همراه با پلو سرو می‌شود. کباب بناب و نگین‌دار آنجا هم فوق‌العاده خوشمزه است و امتحان کردنش حسابی می‌چسبد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.