2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روزبه چشمی به قرارداد میلیون دلاری قطر نه گفت؛ اروپا در انتظار چشمی

روزبه چشمی به قرارداد میلیون دلاری قطر نه گفت؛ اروپا در انتظار چشمی

خیلی‌ها معتقدند دیر شده و روزبه باید زودتر تیم بعدی‌اش را انتخاب کند. حتی برخی می‌گویند چشمی دورهایش را می‌زند و در نهایت به لیگ ایران برمی‌گردد اما در فوتبال حرفه‌ای چنین بحث‌هایی مطرح نیست

دوات آنلاین-نقل و انتقالات روزهای پایانی خود را در اروپا و در ایران پشت سر می‌گذارد اما روزبه چشمی هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و تیم جدیدش را انتخاب نکرده. او تنها ستاره‌ای است که هنوز در بازار نقل و انتقالات مانده و البته مشخص هم شده که قصد دارد چه تصمیمی برای آینده‌اش بگیرد. روزبه به نظر بازی در اروپا را برگزیده و قصد حضور در ایران و یا لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس را ندارد.

حسین کریمی، مدیر برنامه‌ چشمی درباره دلایل جدایی این بازیکن از استقلال می‌گوید: «وقتی که فصل تمام شد روزبه با من تماس گرفت و گفت به آقای فتحی سلام برسان و اعلام کن که جای من دنبال بازیکن باشند. حتی در آن مقطع یکی دو نفر به ما گفتند که حرف جدایی نزنید تا با چشمی تسویه حساب کنند اما روزبه گفت استقلال طرفدار دارد و درست نیست که حرف دیگری به باشگاه بزنیم که متضرر شود. حتی فتحی هم تشکر کرد و گفت چه بدعت خوبی گذاشتید که صادقانه حرف زدید. همه هم دیدید که استقلال نخستین بازیکن خود را در پست چشمی جذب کرد؛ مسعود ریگی از پدیده.»

آیا بازگشت روزبه چشمی به استقلال منتفی است؟ مدیر برنامه او می‌گوید: «در حال حاضر بحث تیم‌های داخلی مطرح نیست و چشمی برنامه‌ای برای بازی در لیگ ایران ندارد. من علاقه‌ای ندارم از تیم خاصی اسم ببرم اما با توجه به اینکه روزبه در دو پست برای تیم ملی هم بازی می‌کند، طبیعی است خیلی از باشگاه‌ها برای جذب او علاقه‌مند باشند اما باز هم تأکید می‌کنم روزبه برنامه‌ای برای حضور در لیگ ایران ندارد و درست هم نیست که نامی از باشگاه‌های خواهان او بیاوریم.»

حضور روزبه چشمی در الاهلی قطر هم یکی از اخباری بود که طی هفته‌های گذشته شنیده‌ایم. کریمی نکته‌های جالبی درباره این پیشنهاد مطرح می‌کند: «من برای بازی الدحیل- الهلال در قطر حضور داشتم و استقلال هم قرار بود با العین، آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را انجام بدهد. با الاهلی به مبلغی در حدود یک میلیون و 150 هزار دلار توافق کردیم و من به عنوان مدیر برنامه او بر سر بندها هم با مدیران این باشگاه به نتیجه رسیدم اما در همان مقطع باشگاه السیلیه برای جذب روزبه پیشنهاد بهتری ارائه کرد. دو، سه بار با مدیران این دو باشگاه مذاکره کردیم که آخرین آن در ماه مبارک رمضان بود که تا اذان صبح و ساعت 3 طول کشید. مسئولان این دو تیم مشتاق بودند و مدام به روزبه می‌گفتند که اینجا بیایی موفق می‌شوی اما در همین حین چند باشگاه اروپایی پیشنهاد دادند و روزبه هم از چند نفر مشورت گرفت که به او گفتند زود است به لیگ قطر بروی. هم الاهلی و هم السیلیه اعلام کردند که بلیت می‌گیرند تا چشمی به تست‌های پزشکی برود اما روزبه قبول نکرد. حتی تا همین روزهای قبل هم حرف حضور چشمی در الاهلی وجود داشت اما خودش گفت این فصل علاقه‌ای به حضور در قطر ندارد. قطری‌ها چند نفر را هم واسطه کردند که اگر چشمی بیاید شرایط بهتری برایش مهیا می‌کنیم اما عذرخواهی کردیم و در نهایت حضور روزبه در قطر منتفی شد.»

وقتی بازگشت به لیگ ایران و بازی در لیگ قطر منتفی است، چشمی چه تصمیمی برای آینده فوتبال خود می‌گیرد؟ این سؤالی است که مدیر برنامه او پاسخ می‌دهد: «الآن تصمیم چشمی این است که شانس خود را در اروپا دنبال کند. از تیم‌هایی در ترکیه، پرتغال، هلند و حتی فرانسه پیشنهادهایی دریافت کرده‌ و در حال مذاکره هستیم. درباره پیشنهاد فرانسوی هم تا این حد بگویم که رسمی بود اما بر سر بند فسخ و مدت قرارداد به توافق نرسیدیم.»

برای بازیکنی چون چشمی که در تیم ملی هم حضور دارد و البته تیم بعدی‌اش را انتخاب نکرده، فرصت‌ها از دست نخواهد رفت؟ کریمی می‌گوید: «خیلی‌ها معتقدند دیر شده و روزبه باید زودتر تیم بعدی‌اش را انتخاب کند. حتی برخی می‌گویند چشمی دورهایش را می‌زند و در نهایت به لیگ ایران برمی‌گردد اما در فوتبال حرفه‌ای چنین بحث‌هایی مطرح نیست. روزبه چشمی اگر دنبال پول بود هم نیم‌فصل لیگ هجدهم و هم همین چند هفته قبل با الاهلی قراردادی میلیون‌دلاری می‌بست. بحث چشمی این نیست که کجا بیشتر پول می‌دهند که همانجا برود، او می‌خواهد پیشرفت و بخت خود را برای حضور در فوتبال اروپا امتحان کند.»

تکلیف تیم آینده چشمی چه زمانی مشخص می‌شود؟ کریمی در پاسخ می‌گوید: «سه‌شنبه به دبی می‌رویم تا با نماینده یکی، دو باشگاه مذاکره کنیم. شاید باورتان نشود اما روزبه از لیگ‌های امارات و عربستان هم پیشنهاد بازی دریافت کرد اما به همه آنها پاسخ منفی داد. الآن هم بحث‌مان تیم‌های حوزه خلیج‌فارس نیستند و به دنبال راهی هستیم تا برای انتقال چشمی به باشگاهی اروپایی به توافق برسیم.»

 

منبع: ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.