2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
داستانی از کلیله و دمنه به زبان ساده؛ حکایت کشتن میمونی که نوزاد را از شر مار نجات داد

داستانی از کلیله و دمنه به زبان ساده؛ حکایت کشتن میمونی که نوزاد را از شر مار نجات داد

حکایتی زیبا از کلیله و دمنه را که البته نثر آن تغییر کرده و بازنویسی شده است، بخوانید:

دوات آنلاین-در زمان های قدیم در کشور هند یک مرد و یک زن زندگی می کردند این خانواده هیچ وقت صاحب فرزندی نمی شد برای همین مرد تصمیمی گرفت در یک صبح او به بازار رفت و یک میمون خرید از آن پس شادی بر خانه حکم فرما شد.

 

زن و مرد میمون را مثل بچه خود دوست داشتند مدت ها گذشت تا اینکه مرد و زن صاحب یک بچه شدند و شادی آنها بیشتر شد.

 

در یک روز زن برای خرید میوه به روستا رفت قبل از رفتنش به مرد گفت که هیچ وقت بچه را با میمون تنها نگذارد بعد از گفتن این جمله زن به سمت روستا حرکت کرد.

 

بیشتر بخوانید: حکایت سارقی در خانه بازرگان

 

بعد از رفتن زن مرد مدتی از بچه و میمون مواظبت کرد اما حوصله اش سر رفت برای همین برای قدم زدن به بیرون از خانه رفت در راه با چند نفر از دوستانش روبرو شد و گرم صحبت با آنها شد برای همین خیلی دیر به خانه برگشت.

 

بعد از گذشت چند ساعت زن با یک سبد میوه به خانه برگشت وقتی که وارد خانه شد میمون در حالی که غرق در خون بود به طرف او رفت زن با دیدن او جیغ بلندی کشید.

 

سبد میوه را روی سر میمون انداخت و به سمت اتاق بچه دوید وقتی که به تخت بچه رسید دید که بچه به راحتی در تختش خوابیده بدون هیچ زخمی زن از این اتفاق متعجب شده بود ناگهان چشمش به بدن مار بی جانی افتاد که شکمش پاره شده بود زن که دلیل خونی بودن بدن میمون را فهمیده بود به طرف در ورودی خانه دوید در آنجا میمون را دید که بیجان روی زمین افتاده بود میمون به خاطر ضربه ی سختی که به سرش خورده بود مرده بود زن به خاطر اینکه عجولانه دست به اینکار زده بود ناراحت شد او با چشمان اشک آلود خم شد و به میمون نگاه کرد میمون مرده بود.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
باران 1401/08/21
به نظرم خوب بود ولی کاش ادامه داشت..... با این حال عالی بود😊
ناشناس 1401/07/22
😏هِی بدک نیست اما کاش یکم بیشتر ادامه داشت
ناشناس 1401/07/15
عالییییی بود
مینو 1401/02/14
عالیه@*_*
ناشناس 1401/02/07
بدکی نبود
سما سادات اسماعیلیان 1401/01/02
عالی تر ازاین داستان نیستتتتتت دمتون گرم 💖💖💖💓
امی 1400/10/05
خوب
🌟 علی 🌟 1400/09/02
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود ممنون و خیلی پند آموز بود
آمیر علی اکبری 1400/09/02
خوب بود
اروین 1400/08/29
خیلی اموختنی بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.