2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
باز هم جنجال بر سر رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا

باز هم جنجال بر سر رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا

در پی انتشار این تصاویر انتقادهای گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و پلیس گالستون گفته است به این شیوه دستگیری متهمان پایان می دهد.

دوات آنلاین-عکس بالا که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد دونالد نیلی ، 43 ساله در حالی که دستانش از پشت بسته شده، توسط دو افسر پلیس گالستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا دستگیر شده و یكی از مأموران طناب آبی ضخیم را که به دست او بسته شده است را در دست دارد.

 

در پی انتشار این تصاویر انتقادهای گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و پلیس گالستون گفته است به این شیوه دستگیری متهمان پایان می دهد.

 

همچنین اداره پلیس در بیانیه ای گفته ‌است: "ما اثرات منفی این اقدام را درک می کنیم و معتقدیم که بهتر است این کار را متوقف کنیم."

 

یکی از کسانی که به تصاویر منتشر شده انتقاد کرده است کریستین نیلی ، خواهرزاده دونالد است. او در انتقاد از پلیس گالستون گفته است "با او مانند حیوان تحت کنترل رفتار شده است"  خواهر نایل افزود وی بی خانمان و بیمار روانی است.

 

رئیس پلیس گالوستون که ورنون هیل نام دارد تأیید کرده است که این عکس‌ها واقعی هستند و اولین و مهمترین چیزی که باید در این مورد بگوید این است که رفتاری که از طرف دو افسر پلیس انجام شده خجالت آور و غیر ضروری بوده و بابت آن عذرخواهی کند. او گفت: اگرچه این رفتار براساس تکنیک و اصولی بوده است که آموزش دیده‌اند و بهترین روش در مقاسیه با شیوه‌های دیگر است ، معتقدم افسران ما در این مورد تصمیم اشتباه گرفته اند و می توانستند در محل دستگیری منتظر یک واحد حمل و نقل بمانند.

 

هیل افزود: "ما بلافاصله سیاست را برای جلوگیری از استفاده از این روش تغییر داده‌ایم و کلیه آموزش ها و مراحل نصب شده را برای روش های مناسب تر بررسی می‌کنیم."

 

به  گفته پلیس این فرد به ظن ارتکاب جنایی دستگیر شده بود. هیل گفت: مأموران در زمان وقوع این حادثه دوربین هایی که روی لباس پلیس نصب است را پوشیده بودند اما نگفت که آیا آنها مرتکب تخلف شده اند یا خیر.


هیل گفت: این دو مامور "در زمان دستگیری قصد نداشتند متهم را تحقیر کنند".

 

گروه های مدنی هم در این مورد گفتند که این تصویر بدرفتاری تاریخی با سیاه پوستان را به یاد می آورد.


جیمز داگلاس ، رئیس NAACP هوستون ، در این مورد گفت: "این تصویر در سال 2019  است و سال 1819 نیست."

 

او ادامه داد:"خوشحالم رئیس ورنون عذرخواهی کرده و این رفتار اشتباه پلیس را نشان می‌دهد، اما همچنین نشان دهنده آموزش‌های ضعیف پلیس است. حتی حالا که رئیس پلیس گفته است این روش متوقف خواهد شد، وی نتوانسته بی‌احترامی که توسط افسران پلیس انجام شده است را جبران کند. "

 

لئون فیلیپس ، رئیس ائتلاف گالستون برای عدالت نیز گفت این تصاویر او را به یاد تصاویر نژاد پرستی از دهه 1920 می اندازد.

 

وی به نیویورک تایمز گفت: " این رفتار در حال حاضر هیچ توجیهی ندارد .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.