2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه با مشکلات زندگی مقابله کنیم

چگونه با مشکلات زندگی مقابله کنیم

خیلی از افراد سعی می‌كنند اشخاص یا وضعیت‌های موجودی را كه تحت كنترل آنها نیست، تغییر دهند و زمانی كه نمی‌توانند به هدف خود برسند، احساس بدبختی می‌كنند.

دوات آنلاین-همه ما در طول مدت زندگی‌مان كم‌وبیش با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم. اغلب افراد در مقابله با مشكلات زندگی سردرگم می‌شوند و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند. این مشكلات می‌توانند در زندگی شخصی یا كاری شما به وجود بیایند. برخی در مواقع مواجهه با آنها سعی می‌كنند از مشكل فرار كنند تا از پذیرفتن واقعیت بگریزند. در واقع فرار از مشكلات، بدترین كاری است كه می‌توانید انجام دهید و تنها راه عبور از مشكلات، روبه‌روشدن با آنهاست. نكاتی را كه در این مطلب می‌بینید می‌تواند به شما در گذر از مقاطع چالش‌برانگیز زندگی كمك كند.

 

عكس‌العمل بیش از حد به مشكلات می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست شود. زمانی كه شما درگیر احساسات شدید می‌شوید و در آن زمان برای موضوعی تصمیم می‌گیرید، به سبب اینكه منطق در این تصمیم‌گیری دخیل نبوده است، منجر به پشیمانی شما در زمان آینده خواهد شد. از این به بعد زمانی كه با یك مشكل برخورد كردید از گرفتن تصمیم در لحظات اول خودداری كنید و زمانی كه آرام شدید به حل آن بیندیشید.

 

همه‌چیز را همان‌گونه كه هست بپذیرید. خیلی از افراد سعی می‌كنند اشخاص یا وضعیت‌های موجودی را كه تحت كنترل آنها نیست، تغییر دهند و زمانی كه نمی‌توانند به هدف خود برسند، احساس بدبختی می‌كنند. سعی كنید با واقعیت روبه‌رو شوید و آنچه هست را بپذیرید تا بتوانید راجع به آن به درستی تصمیم‌گیری كنید.

 

بعضی از افراد عادت دارند تا اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازند و دیگران را مسئول مشكلات پیش‌آمده تلقی كنند. بهتر است به‌جای اینكه انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه روید، به اصلاح اعمال خود بپردازید. مقصر دانستن دیگران تنها باعث پراكنده‌شدن افراد از دور شما می‌شود.

 

سعی كنید تا به نتایجی كه در زندگی‌تان می‌بینید، وابسته نباشید. به‌خاطر داشته باشید كه هر شخص سلیقه‌ای مختص به خودش را دارد. زمانی كه كاری را در زندگی انجام می‌دهید، توقع نداشته باشید تا همه جریانات بر وفق مراد شما باشند.

 

زمانی كه شما در رابطه با یك وضعیت یا یك واقعه بیش از حد فكر می‌كنید، موجب می‌شود تا شما نسبت به همه‌چیز قضاوت كنید. همچنین بیش از حد فكركردن راجع به یك مشكل سبب می‌شود تا شما اوقات سختی را سپری كنید و به‌جای دست به‌كار شدن و رسیدن به هدفتان، در پله اول درجا بزنید. این موضوع بیش از هرچیزی شما را ناامید خواهد كرد.

 

در زندگی، تغییرات جزو اجتناب‌ناپذیر آن محسوب می‌شوند. این شمایید كه باید با آنها كنار بیایید. بسیاری از افراد از تغییر فرار می‌كنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند. این موضوع به این سبب است كه تغییر آنها را از راحتی‌شان برای مدتی خارج می‌کند.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.