2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سفر به جواهرده رامسر ؛ راهنمای کامل+ مسیر دسترسی و جاهای دیدنی

سفر به جواهرده رامسر ؛ راهنمای کامل+ مسیر دسترسی و جاهای دیدنی

جواهرده رامسر روستایی بی نظیر است. طبیعت آن شما را مسحور می‌کند. راهنمای کامل سفر به این منطقه در مطلب زیر آمده است:

دوات آنلاین-اگر به جواهرده نرفته باشید هم حتما نامش را شنیده اید، روستایی در ارتفاعات البرز و نزدیکی رامسر که در دامنه کوههای سماموس واقع شده است. همین که بیفتید در مسیر می بینید آرامش و زیبایی هر دو همزمان همراهی تان می کند و می توانید یک سفر واقعی به معنای سفرهایی که قدما آن را سیر آفاق و انفس می دانسته اند تجربه کنید.

 

لطفا زود راه بیفتید سمت جواهرده و کمی مثل قدیمها قواعد سفر را رعایت کنید. همین که وارد مسیر شوید، آرامش و زیبایی سفر جواهرده آغاز میشود. مسیر رسیدن به جواهرده بسیار تماشایی و فوق العاده است. این زیبایی ها با رسیدن به خود روستا چند برابر میشود. دشتی وسیع و ییلاقی سرسبز را تصور کنید. در جواهرده قرار است چنین مناظری را ببینید. انگار که زیبایی های تمام دنیا زیر پایتان است. بوته زارهای سرسبز در کنار دامنه های پربرف سماموس و همنشینی با مردم مهمان نواز روستا.

طبیعت زیبای جواهرده رامسر در استان مازندران

چرا به جواهرده برویم

ما آدم های خسته این روزگار نیاز داریم برویم جایی دور از دود و ماشین و تمام خستگی هایمان را بریزیم دور. دقت کنید گفتم خستگی‌هایمان، نگفتم زباله هایمان را! خلاصه که برای رهایی از این خستگی های ممتد و روزمرگی، جواهرده جای خاصی محسوب می شود. پیچ‌های جاده اش نه تنها زیباست، بلکه پشت هر کدامش یک منظره زیبا و غافلگیر کننده پنهان شده است.

 

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه به روستای فیلبند سفر کنیم

 

در انتهای این مسیر پر پیچ و خم هم می رسید به آسمانی با ابرهای خنک و آرام. اگر اهل خواندن رمان های کلاسیک باشید پیچ‌های جاده جواهرده ذهن شما را می برد به پیچهای جاده قصر ماندرلی در رمان بی نظیر ربکا نوشته دافنه دوموریه و خلاصه حسابی سرحالتان می آورد. انگار که فکر کنید در حال رفتن به یکی از زیباترین و رویایی ترین قصرهای جهان هستید که البته سقفش آسمان است و دیوارهایش درختان. خب.... این قصر چه کم دارد از آن قصر رویایی در آتش سوخته؟ هم سقفش بلندتر است و هم در گذر این همه سال زنده و سرپا مانده است.

طبیعت زیبای جواهرده رامسر در استان مازندران

جواهرده کجاست و چگونه باید برویم؟

اگر بخواهیم بگوییم روستای جواهرده دقیقا کجاست، نشانی دقیق به این صورت است که باید به استان مازندران بروید و از آنجا به شهرستان رامسر؛ از رامسر به سمت جنوب غربی برانید و بعد ۳۰ کیلومتر رانندگی در جاده جنگلی پر پیچ و خم و بسیار زیبا، جواهر مازندران کم کم خود را به شما نشان میدهد. علاوه بر روستا، مسیر رسیدن به آن هم که از میان جنگلهای انبوه و امتداد رودخانه صفارود می گذرد بسیار جذاب و دیدنی است.

 

بیشتر بخوانید: روستای آلاشت کجا است و چه جاهای دیدنی دارد

 

این جاده فوق العاده در فصل پاییز و بهار هنگام بارندگی وقتی غرق مه می شود، به تابلوی نقاشی نفسگیر شباهت دارد، شاید بارها مجبورتان کند در طول مسیر توقف کنید و از زیبایی لذت ببرید.

 

مهندسان آلمانی این مسیر جادویی را در سال ۱۳۵۰ ساختند که از آن زمان تا امروز بهترین مسیر رسیدن به روستای جواهرده رامسر است.

عکسی از روستای جواهر ده در شهرستان رامسر

چه فصل‌هایی برای سفر به جواهر ده مناسب است

روستای جواهرده در فصل گرم سال هوایی خنک و دلپذیر دارد. به همین دلیل در بهار و تابستان بسیار پرطرفدار است. اوایل پاییز تا زمانی که هنوز سرما از راه نرسیده هم می توان به این منطقه سفر کرد، اما زمستان زمان مناسبی برای سفر به این روستای ییلاقی نیست، زیرا زمستان های این منطقه سرد و پربرف است و همین حالا که اول تابستان است می توانیم گرمای تیر ماهی که اغلب شهرها را زیر تابش آفتاب داغ خود می گیرد به خنکای جواهرده گره بزنیم و خلاصه... نگوییم که بروید و مزه اش را بچشید.

 

بیشتر بخوانید: بابلسر چه مکان‌های دیدنی و تفریحی دارد؟

 

البته باید درباره جواهرده این را هم بگوییم که در تمام ایام سال جاذبه های خاص خودش را دارد و همیشه میتوانید سفر لذتبخشی را به این منطقه برنامه ریزی کنید، اما این نکته را در نظر بگیرید که بهترین زمان سفر بستگی به عادت ها و علایق شما دارد. برای مثال اگر به زمستان و برف علاقه نداشته باشید، سفر به روستا با تمام زیبایی باشکوهی که در زمستان دارد، لطفی برایتان ندارد. اما به هر حال، روستای جواهرده هم در تابستان با کوههای پوشیده از گل و جنگل ها و چشمه سارها و رودخانه های پرآب و هوای لطیف و خنک، مقصدی بسیار جذاب است وهم در زمستان با قله های پوشیده از برف و خلوتی و آرامش روستا در این فصل از سال

عکسی از روستای جواهر ده در شهرستان رامسر

در سفر به جواهرده چه وسایلی همراه ببریم

برای رفتن به جواهرده سبک سفر کنید. حتما کفش مناسب پیاده روی بپوشید. جواهرده هوایی خنک دارد، پس خوب است یک دست لباس گرم هم برای احتیاط همراه داشته باشید. به جز تجهیزات اولیه و لوازم شخصی، فقط یک لبخند برای آغاز این سفر نیاز دارید. دوربین عکاسی تان را بردارید و آماده یک سفر فوق العاده شوید.

 

بیشتر بخوانید: چالوس چه مکان‌های دیدنی دارد؟

 

جواهرده منطقه ای بکر و جزو گنجینه های طبیعی ایران است. مراقب زیبایی این منطقه باشیم و حتما کیسه زباله همراه ببریم. یادمان باشد در هر سفر فقط ردپای مهربانی و صدای خنده به جا بگذاریم و عکس و خاطره زیبا به یادگار برداریم.

عکسی از روستای جواهر ده در شهرستان رامسر

آیا جواهرده محل اقامتی هم دارد

اصلا نگران این یک موضوع نباشید. هر نوع سلیقه ای که داشته باشید، چه دوست داشته باشید در ویلا اقامت کنید و از امکانات رفاهی مدرن در سفر استفاده کنید و چه اقامت در خانه های روستایی را ترجیح بدهید تا چند روزی از شیوه معمول زندگی شهری دور باشید، روستای جواهرده رامسر شما را ناامید نمی کند.

 

در این روستا هم می توانید در خانه های روستایی اقامت کنید و ویلا اجاره کنید؛ ضمن اینکه در کنار دریاچه زیبایی که در پارک جنگلی صفارود قرار دارد، مجتمع اقامتی با امکانات کامل موجود است. پس با خیال راحت سفری لذت بخش را برنامه ریزی کنید و از تعطیلاتتان لذت ببرید. البته اگر دوست داشته باشید در کمپ بمانید به این موضوع توجه کنید که شبهای جواهرده بسیار خنک است و حتما با تجهیزات کامل برای شب مانی در چادر اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به کلاردشت

 

به پارک جنگلی صفارود هم بروید

رودخانه های زیبا زینت بخش جواهرده است. در ۹ کیلومتری جاده جواهرده رودخانه ای وجود دارد که منبع زندگی در این روستاها و روستاهای اطراف است. رودخانه صفارود از دامنه شرقی قله سماموس مسیرش را آغاز می کند. بخشی از مسیر رودخانه از میان پارک جنگلی صفارود می گذرد و محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز تعطیل است.

 

این پارک جنگلی پارکینگ هم دارد و خیالتان از بابت خودرو راحت باشد و امکانات رفاهی برای گذراندن یک روز خوش هم در پارک جنگلی مهیاست .یکی از چشمه های روستای جواهرده در پارک جنگلی صفارود قرار دارد.

 

دشت پرگل لپاسر را تماشا کنید

دشت پرگل لپاسر در دامنه قله های مرتفعی که روستای جواهرده رامسر را در بر گرفته اند، یکی دیگر از دیدنی های این روستاست.  اگر به کوهنوردی و صخره نوردی علاقه دارید حتما رفتن به دشت لپاسرو همین طور جنگلهای هیرکانی را در برنامه تان قرار دهید. در دشت لپاسر چشمه های آب معدنی هم وجود دارند که جنبه درمانی دارند. پس می توانید یک روز از سفرتان را به کوهنوردی و جنگل گردی و رفتن به چشمه اختصاص دهید و لذت سفر را کامل کنید.

 

پیشنهادهایی برای تفریح در اطراف جواهرده

جاذبه های گردشگری جواهرده به زیبایی طبیعت روستامحدود نمی شود. حتی اگر برای استراحت : لذت بردن از آرامش روستا و زندگی روستایی به جواهرده سفر کرده اید، پیشنهاد می کنیم برای قدم زدن به اطراف سر بزنید و از سفرتان بیشتر لذت ببرید. در ادامه دیدنی های این روستای بی نظیر را به شما معرفی می کنیم. یکی از جذاب ترین دیدنی‌های جواهرده دریای ابرهاست.

 

این روستا در ارتفاع دو کیلومتری از سطح دریا قرار دارد و اگر در فصل مناسب به آن سفر کنید، دریایی از ابر زیر پایتان که روستا را احاطه کرده است نفس را در سینه تان حبس می کند و دلتان می خواهد ساعتها حرکت آرام ابرها را تماشا کنید.

 

گوهری در پناه قله ها و آبشارها جواهرده: در پناه سه قله مرتفع سرخ قله، واژک سه براره رژه و سماموس قرار دارد. منظره دلفریب کوههای باشکوه و مرتفع و دریای ابرها و روستایی که در دامنه کوهها آرمیده و چمن زارها و بوته زارهای وسیع منظره ای است که تا مدتها در خاطرتان خواهد ماند.

 

آبشارهای فصلی و دائمی روستای جواهرده رامسر مشهور است و بسیاری از گردشگران به شوق دیدن آبشارهای زیبا به این روستا سفر می کنند. یکی از معروف ترین آبشارهای این منطقه آبشار صفارود است که در فاصله ۱۵ کیلومتری جاده قرار دارد و اطراف آن پر است از آلاچیق که میتوانید در احاطه زیبایی آبشار، جنگل و کوهستان استراحت کنید. به جز آبشار صفارود، آبشارهای فصلی هم در اطراف روستا وجود دارد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.