2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه به بند یخچال و روستای پس قلعه برویم

چگونه به بند یخچال و روستای پس قلعه برویم

در طول مسیر طبیعت زیبا و سرسبز منطقه بی شک شما را مجذوب خود خواهد کرد. صدای آواز پرندگان و جریان اب در مسیر رودخانه لذت بردن از مسیر را دو چندان می کند .

دوات آنلاین-اگر از گرمای هوای تهران کلافه شده‌اید می‌توانید با یک برنامه‌ریزی ساده سری به بند یخچال در نزدیکی دربند بزنید و از روستای پس قلعه هم دیدن کنید. تابناک در این باره نوشته است:

 

این منطقه در تمامی روزهای هفته به ویژه تعطیلات پاتوق کوهنوردان و سنگ نوردان بسیاری است که از هیاهوی شهری به بند یخچال پناه میبرند . این ناحیه کوهستانی به دلیل دارا بودن سنگ ها و دیواره های بسیار بلند، سنگ نوردان بسیار زیادی از مبتدی گرفته تا حرفه ای را به سوی خود می کشاند.

 

آن چه در این سفر یک روزه برای رقم زدن یک خاطره به یادماندنی مورد نیازتان است در وهله اول کفش مناسب کوهنوردی است.زیرانداز، عینک آفتابی، وسایل پخت و پز مخصوص کوهنوردی، میوه و تنقلات نیز در این سفر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

اگر مشتاق به تجربه تماشای این منطقه بی نظیر هستید باید اشاره کرد که مسیرآغازین شما همان میدان سربند است. در سمت چپ خود درست در کنار تله سیژ دربند مسیری هموار وجود دارد که به بند یخچال منتهی می شود. شما در طول مسیر تله سیژ را در بالای سر خود می بینید وپس از رسیدن به ایستگاه پایانی تله سیژ دو راهی بند یخچال شما را به مقصد مورد نظر میرساند.

 

در طول مسیر طبیعت زیبا و سرسبز منطقه بی شک شما را مجذوب خود خواهد کرد. صدای آواز پرندگان و جریان اب در مسیر رودخانه لذت بردن از مسیر را دو چندان می کند اگر شب هنگام و در خلوتی و سکوت به سمت بند یخچال حرکت کنید در طی مسیر رتیل هایی ریز و درشتی را در گوشه و کنار سنگ ها خواهید دید.

 

کافه کمپینگ باغچه یکی از پاتوق هایی است که کوهنوردان و سنگ نوردان اغلب برای استراحت به آن جا می روند.

 

در ادامه راه عطر پونه های وحشی که در کنار رودخانه  به صورت خودرو روییده است نیز به مشام می خورد. در فاصله نسبتا اندکی تا رسیدن به بند یخچال شما چشمه جعفر را در سمت چپ مسیر خود دارید که می توانید آب مورد نیاز خود را از این چشمه تهیه کرده و لبی تازه کنید.آبی بسیار خنک و گوارا که می تواند بعد از یک کوهنوردی نسبتا طولانی دلچسب و فرحبخش باشد. 

 

آن چه در نزدیکی بندیخچال کاملا مشهود است وجود تکه سنگ های حجیم و ریز و درشتی است که در تمامی فضای اطراف پراکنده شده اند و این کاملا مشخص است که این ها سنگ هایی نیستند که متصل به کوه بوده و یا باشند بلکه بنا به دلایلی در زمانی که مشخص نیست از ارتفاعات به این منطقه ریزش داشته اند که اگر علاقمند به تماشای بهتر این تکه سنگ ها از بالا هستید می توانید از مسیر شیرپلا به نظاره بنشینید.

 

 

به منطقه بند یخچال که رسیدید حتما با سنگ نوردانی روبرو می شوید که در حال صعود و یا فرود از روی سنگ های بسیار مرتفع هستند.

 

جالب است بدانید که تعدادی از این سنگ ها دارای نام هستند که از این میان می توان به دیواره شروین، آلبرت، مریم و چکمه اشاره کرد.

 

برای این که بیشتر از مناظر زیبای بند یخچال استفاده کنید بهتر است در ساعات ابتدایی روز به این منطقه بیایید. بهترین محل برای استراحت در این ناحیه بدون شک سایه  تکه سنگ های عظیم الجثه است.

 

بعد از اندکی استراحت و نوشیدن چای شما می توانید به سمت دربند بازگردید اما این بار مسیری دیگر را نیز می توانید انتخاب کنید مسیری که از روستای گردشگری و با قدمت پس قلعه عبور می کند.

 

روستایی بسیار زیبا و خوش اب و هوا با جاذبه های گردشگری فراوان . روستایی که در تمام کوچه و پس کوچه های آن کافه هایی بسیار زیبا و دلنشین خودنمایی می کند. در اغلب کافه های این روستا گلدان و یا کوزه های سفالی پر از گل های طبیعی خودنمایی می کنند و عطر این گل ها در سراسر فضا هر موجود زنده ای را شاد و سرمست می کند.

 

 فروشگاه ها و غرفه هایی نیز در گوشه و کنار کوچه های این روستا انواع نان، لبنیات،  گیاهان محلی، ترشیجات و ..... را در اختیا ر مشتریان قرار می دهند.

 

حسینیه بسیار زیبا و ارامش بخشی نیز در این روستا با نام صاحب الزمان وجود دارد که تاریخ تاسیس بنای جدید ان به سال 1347 باز می گردد و کاشی کاری های بسیار زیبایی که دارد توجه هر گردشگری که از کنار آن عبور می کند را به خود جاب می کند..

 

یادمان باشد اهالی روستای پس قلعه و تمامی روستاهای هدف گردشگری که روزانه پذیرای گردشگران بسیاری هستند نیاز به ارامش دارند. هنگام عبور از روستا وارد باغ های شخصی نشویم و از ایجاد سرو صدا در کوچه باغ ها تا حد امکان خودداری کنیم.

 

بعد از روستای پس قلعه مسیر بازگشت را به سمت در بند ادامه می دهیم و با عبور از کنار کافه های متعدد به همان نقطه ی آغازین یعنی میدان سربند باز می گردیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.