2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل حمیرا ریاضی به بهانه بازی در نقش  وکیل پیمان در سریال بوی باران یا عروس تاریکی

بیوگرافی کامل حمیرا ریاضی به بهانه بازی در نقش وکیل پیمان در سریال بوی باران یا عروس تاریکی

او همسر علی اویسوند بازیگر پیشکسوت است. آنها سالها قبل ازدواج کردند و حاصل این ازدواج هم یک دختربه نام یاسمن است.

دوات آنلاین-حمیرا ریاضی هنرپیشه تئاتر و تلویزیون که در سریال بوی باران یا عروس تاریکی در نقش وکیل پیمان بازی کرده متولد 28 خرداد 1346 در تهران است.

 

او همسر علی اویسوند بازیگر پیشکسوت است. آنها سالها قبل ازدواج کردند و حاصل این ازدواج هم یک دختربه نام یاسمن است.

 

حمیرا ریاضی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس از دانشکده سینما و تئاتر است، او همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال 1374 نیز هست او فعالیت خود را در تئاتر در سال ۱۳۶۹ شروع کرد و سپس به تلویزیون و سینما راه یافت.

حمیرا ریاضی بسیار گزیده‌کار است و برای انتخاب نقش‌ها سخت‌گیری زیادی می‌کند. حمیرا ریاضی 10 سال از همسر خود کوچکتر است آنها از جمله زوج‌های بسیار بی‌حاشیه هنری هستند که شاید یکی از مهمترین دلایل دوام زندگی‌شان همین بی‌حاشیه بودن است.

علی اوسیوند همسر حمیرا ریاضی متولد 1 آذر 1336 در مسجد سلیمان است.

فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس تئاتر از دانشکده تربیت مدرس تهران است، وی فعالیت هنری اش را در زمینه بازیگری، دستیار تهیه و دستیار کارگردان در صدا و سیمای شروع کرد

بازیگری را با بازی در فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و یکی از خصایص او خانواده‌دوستی اش است و گفته می‌شود وقتی به او کاری پیشنهاد می‌شود ابتدا موضوع را با همسرش مطرح می‌کند و سپس درباره آن تصمیم می‌گیرد.

 یکی از مهمترین دغدغه‌های حمیرا ریاضی که بسیار هم او را اذیت می‌کند قضاوت شدن است او می‌گوید:خیلی از دوستان  حتی کسانی که اصلا مرا نمی‌ شناسند. فقط بر اساس نقش‌ هایم قضاوت می‌کنند و بر این باورند که چون بیشتر نقش‌هایم منفی بوده پس خودم هم آدم بدی هستم.

متاسفانه مشکلات زیادی برای معیشت وجود دارد و هنرمندان هم قطعا باید به فکر معیشتشان باشند

من و همسرم که کارشناس ارشد این رشته هستیم مدتها بیکار بودیم  کسانی هستند که سالی پنج، شش فیلم بازی می‌ کنند، روابط چگونه شده است؟ بعضی از تهیه‌کننده‌ ها حتی نقش می‌فروشند. این عدالت است؟

او می‌گوید نقش‌هایش را سعی می‌کند به خوبی اجرا کند اما بازی در اخراجی‌ها را بسیار دوست داشته‌است:نقشم در دیوانه‌ای از قفس پرید هم خوب بود. از کارم در فیلم رخشان بنی‌اعتماد زیر پوست شهر هم راضی بودم.

حمیرا ریاضی مانند هر مادر دیگری نگران آینده فرزندش است و تنها چیزی که دغدغه همیشگی اوست آینده فرزندش است او می‌گوید: من وهمسرم کار می‌کنیم برای زندگی روزمره و آینده فرزندمان، فرزندمان تنها چیزی است که باعث می‌شود آینده‌اش نگرانمان کند. ما خانواده بسیار وابسته‌ای به هم هستیم و زندگی خوبی داریم. صداقت و درستی که در زندگی پیش گرفتیم مهمترین عامل  دوام زندگیمان بوده‌است. ما سال 78 با هم ازدواج کردیم.او درباره همسرش می‌گوید: علی مرد مسئولیت پذیری است و من توانسته‌ام در همه مسایل زندگی به او تکیه کنم و آسوده دل باشم.

عکسهایی که چندی پیش حمیرا ریاضی به عنوان مدل گرفت بسیار مورد توجه قرار گرفت و این شایعه را به راه انداخت که ممکن است این هنرپیشه زیبا رو در صنعت مد نیز وارد شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.