2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نقد سریال گاندو ؛پرداختن به مسایل روز اجتماعی

نقد سریال گاندو ؛پرداختن به مسایل روز اجتماعی

گاندو، افزون بر کارگردانی خوب، فضاسازی‌های مناسب و بازی‌های درست و جذابیت‌های موضوعی و تصویری، به مضامین جدید که ریشه در مسایل و رخدادهای واقعی دارند، پرداخته است.

دوات آنلاین-گاندو سریال خوبی است. در این نمی‌توان شک کرد. این سریال هم نظر مردم را جلب کرده و هم از سوی منتقدان مورد توجه قرار گرفته است. جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال گاندوچنین نوشت:

 

گرچه چندین سال است، جای سریال‌های فاخر و درجه یک در تلویزیون انحصاری و اسپانسری کشور خالی است و بخشی از سریال‌های آنتن پرکن زیر متوسط آن توسط کوتوله‌های هزار فامیل سیما تولید می‌شود، با این همه در میان مجموعه‌سازان تلویزیون، طیفی هم فعالیت دارند که توانایی‌ها و قابلیت‌ها و هنرهایشان، آنها را از سایرین متمایز می‌کند.

 

سریال‌سازان کاربلدی مانند جواد افشار، محمدرضا آهنج و ... از چهره‌های شناخته شده گروه اخیر هستند.کارنامه متنوع و قابل دفاع تلویزیونی جواد افشار، او را هنرمندی توانا و اخلاقگرا که مسیر تکامل هنری را طی می‌کند، نشان می‌دهد. از او این روزها، سریال دیدنی و خوش ساخت پلیسی امنیتی «گاندو» در حال پخش است.

 

گاندو در کل، فیلمنامه‌ای جمع وجور وسوژه‌هایی به روز دارد و در ادامه تعلقات سلیقه‌ای آرش قادری به آثار اکشن و حادثه‌ای نگارش یافته است. تاکنون سریال‌های پلیسی متعددی در تلویزیون ساخته شده که اغلب آثاری بد و ضعیف بوده و در فرم و محتوا حرفی جز تقلید و شعار نداشته‌اند و کمتر مجموعه‌هایی مانند «هوش سیاه» توانسته‌اند، نظر قشرهایی از مخاطبان سیما را جلب کنند، اما گاندو، افزون بر کارگردانی خوب، فضاسازی‌های مناسب و بازی‌های درست هدایت شده یکدست بازیگران جوان و حرفه‌ای‌ها، شخصیت‌پردازی‌های باورپذیر و جذابیت‌های موضوعی و تصویری، به مضامین جدید که ریشه در مسایل و رخدادهای واقعی دارند، پرداخته است.

 

پردازش نقش آقازاده‌ها و مفسدان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پولشویان و وطن فروشان در ایجاد نابسامانی و ناامنی در کشور و کوشش نیروهای امنیتی و انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش جامعه، از جمله موضوع‌های این سریال و مسایل روز اجتماعی است. در واقع سوژه‌های گاندو از منظر محتوا، ملی بوده و بدون غلتیدن در دام جدال‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی نوشته و ساخته شده‌اند.

 

هنرنمایی‌های افشار و همکاران هنری و فنی‌اش از فیلمنامه پر چالش قادری، مجموعه‌ای سرگرم کننده، دیدنی، آگاهی بخش و هشدار دهنده ساخته است.

 

گاندو خوب شروع شده و ادامه دارد،امیدکه به خوبی و جذابیت تداوم یابد و باپایانی مناسب و باورپذیر،مخاطب را راضی کند و امتیازی دیگر در کارنامه هنری جواد افشار نشاند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.