2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی سال؛ از ستایش و گاندو تا وارش و از سرنوشت

پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی سال؛ از ستایش و گاندو تا وارش و از سرنوشت

سریال‌های تلویزیونی در سال 98 به موفقیت‌های زیادی دست یافتند. در این مطلب فقط چند مجموعه را به عنوان نمونه بررسی کرده‌ایم.

دوات آنلاین-سال 98 سال سریال‌های پرطرفدار تلویزیونی بود و مجموعه‌های خوب زیادی از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد که توانست مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند و خانواده‌ها را دور هم جمع کند. سریال‌های نون-خ، گاندو، فصل دوم بچه مهندس، ستایش 3، وارش و از سرنوشت موفق‌ترین سریال‌های امسال بودند.

 

در میان سریال‌های موفق و خوش ساخت سال 98سریال‌هایی از همه ژانرها دیده می‌شود. نون-خ موفق‌ترین سریال طنز بود. گاندو سریالی پلیسی-جاسوسی بود که بسیار خوش ساخت از کار درآمده بود. سریال‌های بچه مهندس و از سرنوشت درام‌هایی خانوادگی بود که بیشتر نوجوانان و جوانان را مخاطب قرار می‌دادند و سریال وارش یک درام تاریخی بود. این ترکیب نشان می‌دهد هر سریالی که خوش ساخت باشد مخاطب خودش را پیدا می‌کند و این‌گونه نیست که همه فقط طرفدار مجموعه‌های طنز باشند.

سریال نون-خ به کارگردانی سعید آقاخانی از معدود سریال‌های تلویزیونی است که وقایع آن در خارج از پایتخت می‌گذرد.

سریال نون-خ سریالی خارج از پایتخت

سریال نون-خ به کارگردانی سعید آقاخانی از معدود سریال‌های تلویزیونی است که وقایع آن در خارج از پایتخت می‌گذرد. اگرچه نورالدین خانزاده و دخترانش در این سریال به تهران آمدند اما همچنان ما شاهد بودیم شخصیت‌های آن شخصیت‌هایی غیر از تهرانی‌ها هستند. این اتفاق در سریال پایتخت رخ داده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود و آقاخانی نیز همین تجربه را به خوبی تکرار کرد و به موفقیت دست یافت.

 

دختران نورالدین خانزداه یعنی کژال با بازی صبا ایزدپناه،  شیرین و روژان با بازی ندا قاسمی و هدیه بازوند و مرجان با بازی شیدا یوسفی توانستند در کنار بازیگران باسابقه‌تر مانند خود آقاخانی و علی صادقی توجه مخاطبان را جلب کنند.

 

ببینید: یکی از خنده‌دارترین سکانس‌های سریال نون-خ

 

این سریال در کنار لحظات طنز از یک ویژگی بزرگ برخوردار بود. سادگی و صداقت شخصیت‌های آن مانند سریال پایتخت بسیار دلنشین بود و باعث می‌شد مخاطب آنها را دوست داشته باشد و با خانواده خانزاده همراهی کند.

 

نون-خ فصل دوم هم دارد که قرار است در ماه مبارک رمضان سال 99 پخش شود. در فصل دوم نیز اتفاقات جذاب و دیدنی رخ خواهد داد.

سریال گاندو ساخته جواد افشار از جهات مختلف کم‌سابقه بود

سریال گاندو، سریالی کم‌سابقه

سریال‌های پلیسی و جاسوسی زیادی تاکنون ساخته و پخش شده است اما سریال گاندو ساخته جواد افشار از جهات مختلف کم‌سابقه بود. نخست آن‌که پرونده‌ای واقعی یعنی پرونده جیسون رضاییان را سوژه قرار داده بود.

 

نکته دوم ساخت این سریال است که در آن همه چیز کامل و دقیق بود. به‌عنوان مثال صحنه نشاندن هواپیمای حامل متهم توسط دو جنگنده از جمله سکانس‌هایی بود که تاکنون نظیر آن را ندیده بودیم و بسیار خوب ساخته شده بود.

 

بیشتر بخوانید: پشت پرده نوشته شدن و ساخت سریال گاندو

 

این سریال با این‌که از همان ابتدا پایان آن مشخص بود مخاطبان را با خود همراه کرد و همین نشان می‌دهد می‌توان از پرونده‌های واقعی در سریال سازی بسیار بهره برد.

 

در این میان از بازی‌های خوب دو شخصیت اصلی این سریال یعنی وحید رهبانی در نقش محمد و پیام دهکردی در نقش مایکل هاشمیان نباید غافل شد.

سریال ستایش در فصل‌های اول و دوم موفق بود و همین موفقیت را در فصل سوم نیز تکرار کرد.

فصل سوم سریال ستایش همچنان پرطرفدار

سریال ستایش در فصل‌های اول و دوم موفق بود و همین موفقیت را در فصل سوم نیز تکرار کرد. در این فصل شخصیت‌های جدیدی وارد ماجرا شدند و سرنوشت حشمت فردوس و ستایش نیز دستخوش تغییرات زیادی شد و هر دو ازدواج کردند.

 

این سریال در زمان پخش بازتاب زیادی داشت و خیلی‌ها نیز شروع به انتقاد کردند. دلیل اصلی انتقاد آنها ازدواج ستایش با مهدی بود اما به هر حال ستایش حق داشت ازدواج کند و کسی نمی‌تواند این حق را انکار کند.

 

سریال ستایش فصل چهارم هم خواهد داشت یا خیر؟ جواب این سوال معلوم نیست. میان فصل دو و سه این سریال فاصله زیادی بود و شاید اگر فصل چهارمی در کار باشد باز هم باید چند سال منتظر بمانیم.

فصل دوم سریال بچه مهندس نیز توانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

فصل دوم بچه مهندس با بیننده زیاد

فصل دوم سریال بچه مهندس نیز توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. جواد جوادی در این فصل به دوران نوجوانی رسیده، عاشق شده، سر کار رفته و ... بازی خوب مانی رحمانی در این نقش یکی از دلایل موفقیت سریال بود.

 

البته بچه مهندس هم از انتقاد دور نماند و بخش اصلی ایرادگیری‌ها به ارتباط جواد و مومو برمی‌گشت اما به هر حال توانست نظر مثبت خیلی‌ها را جلب کند.

 

سریال بچه مهندس فصل سوم هم دارد که قرار است ماه مبارک رمضان سال 99 پخش شود. در فصل سوم روزبه حصاری نقش جواد جوادی را بازی می‌کند.

عکسی از سریال وارش

سریال وارش؛ سریال اشک‌ها و لبخندها

سریال وارش چند ویژگی مهم داشت. تاریخی بودن سریال، روایت وقایع در خارج از تهران، کمک گرفتن از بازیگران محلی در کنار سایر بازیگران و معرفی چهره‌های جدید مانند الهام طهموری و نسرین بابایی که هر دو نقش وارش را بازی می‌کردند از جمله این ویژگی‌ها بود.

 

از طرفی این سریال داستان زندگی دو پسر را از پیش از تولد تا بزرگسالی‌شان روایت می‌کند و ما کمتر شاهد چنین اتفاقی در سریال‌های تلویزیونی بودیم. این سریال نه تلخی مطلق بود و نه شیرینی بلکه مانند خود زندگی اوج و فرود داشت و اشک و لبخن را با هم به ارمغان می‌آورد.

 

در این سریال علاوه بر این‌که شاهد داستان زندگی شخصیت‌ها بودیم و گرفتاری شخصی آنها را دنبال می‌کردیم با وقایع تاریخی نیز بیشتر آشنا می‌شدیم. شرایط پیش از انقلاب، نقش مردم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و... از جمله وقایع تاریخی بود که در این سریال نشان داده شد. در وارش هر گاه اتفاق تلخی رخ می‌داد یک موضوع را به خوبی شاهد بودیم و آن نیز این بود که زندگی همچنان ادامه دارد.

 

یارمحمد بعد از زلزله و فوت همسرش به زندگی ادامه داد. وارش بعد از کشته شدن یارمحمد به زندگی ادامه داد. جاوید بعد از جانباز شدن با روحیه قوی‌تر به زندگی خانوادگی و اجتماعی بازگشت، یوسف توانست زندگی‌اش را که در سراشیبی سقوط قرار گرفته بود دوباره رو به اوج بازگرداند و ...

سریال از سرنوشت و داستان جذاب هاشم و سهراب

سریال از سرنوشت و داستان جذاب هاشم و سهراب

هاشم وسهراب دو شخصیت محبوب تلویزیونی در سال 98 بودند که قرار است در بهار سال 99 بار دیگر بازگردند. بازی خوب دارا حیایی و کیسان دیباج در محبوب شدن سریال از سرنوشت به ویژه فصل دوم آن تاثیر زیادی داشت اما نباید از عناصر دیگر مانند فیلمنامه قوی غافل شد.

 

اکنون همه منتظر فصل سوم این سریال هستند تا ببیننند سرنوشت هاشم و سهراب چه خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/02/22
فقط بچه‌مهندس و از سرنوشت..... باید گفت سریال هایی پر از اشک و خنده...
ناشناس 1399/01/25
سریال بچه مهندس و از سرنوشت خوب بودن.
ناشناس 1398/12/17
از سرنوشت واقعا عالی بود بی نظیر بود
ناشناس 1398/12/17
به نظر من همه سریال ها خوبه به غیراز وارش وگاندو
فاطمه 1398/12/16
سریال مورد علاقه من یکی بچه مهندس هست یکی از سرنوشت هر دو خیلیی دوست دارم
زهرا مومنی 1398/12/16
سریال گاندو خیلی بی نظیر بود من عاشق این سریال بودم واز کارگردان این سریال تقاضا میکنم تا گاندو2رو هم بسازید بازهم میگم واقعا سریال زیبایی بود با بازیگران حرفه ای ،👌
نیلوو 1398/12/16
فقط ازسرنوشت اونم با بازیگرانی جوان و تازه کار خیلی خوب بود
ناشناس 1398/12/16
سریال حکایت های کمال از پربیننده نبود؟نظر مردم رابپرسید...
ناشناس 1398/12/16
از سرنوشت حرف نداره من بی صبرانه منتظرشم
فائزه 1398/12/16
از نظر من از سرنوشت عالیه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.