2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جزییات کامل از مهاجرت و بازگشت رابعه اسکویی به ایران

جزییات کامل از مهاجرت و بازگشت رابعه اسکویی به ایران

من اینجام،تهرانم… برگشتم به عشق این خاک،به عشق مردم…رفتم به خیال هوای تازه و روزای بهتر،رفتم که نباشم… که زندگی کنم…دیدم اما نمی شه… هرجا میرم باز اینجام

دوات آنلاین-رابعه اسکویی بالاخره در تلویزیون ظاهر شد. او در سریال گاندو بازی کرده است. این سریال اولین بازی رابعه اسکویی بعد از ماجرای مهاجرت او از ایران و رفتن اش به شبکه ماهوراه ای جم است.

 

رابعه اسکویی که بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذرانده‌است. او مدتی در شبکه جم فعالیت داشت اما خیلی زود پشیمان شد.

 

در ۱۳ دی ۱۳۹۴، و به دنبال آن که چکامه چمن‌ماه، صدف طاهریان و مانی کسرائیان به شبکه ماهواره‌ای جم تی وی پیوستند، خبر مهاجرت رابعه اسکویی از ایران، برای پیوستن به این شبکه ماهواره‌ای برای بازی در یک فیلم ویدئویی منتشر شد.

 

رابعه اسکویی خیلی زود از این مهاجرت پشیمان شد و از شبکه جم بیرون آمد. او بی‌احترامی‌ها را دلیل بیرون آمدن از جم اعلام کرد و گفت: «یک درصد فکر نمی‌کردم از ایران خارج شوم اما شرایط این شد که من آمدم و الان فکر می‌کنم راه من یک راه عجیب و غریبی بوده که بعد از این همه سال تجربه، یک قدر دیوانگی می‌خواهد که ۲۵ سال سابقه کاری و محبوبیت را بگذاری و بیایی و بخواهی برای یک کاری شروع کنی. نمی‌دانم سرنوشت برای من چه رقم زد.

 

کوچ کردم به یک جایی که یک کاری انجام دهم. نوع نگاهمان با همدیگر فرق می‌کند. الان که از بیرون نگاه می‌کنم، باید تصمیم بگیرم که چکار باید کنم. برای همین افکارم مشوش است. باید به خودم سروسامان بدهم که اصلاً می‌خواهم بازیگری را ادامه دهم یا نه؟ من چون تازه از شبکه جم بیرون آمده‌ام، باید یک مقدار استراحت کنم ولی ترجیحم این است با شبکه‌های ایرانی که یک بار اشتباه کردم، دوباره اشتباهم را تکرار نکنم.

 

متأسفانه جایگاه من، جایگاه درستی نبود یا نمی‌دانم من را خیلی خوب نشناختند و فکر نمی‌کردند من خداحافظی کنم و بیایم. به هر حال هرکسی در زندگی‌اش یک چارچوبی دارد و برای من احترام حرف اول را می‌زند و وقتی احساس کنم احترامم یک ذره زائل می شود، نمی‌توانم سکوت کنم. من ۸ سال سیگار نکشیدم و دوباره شروع کردم و ۲۵ سال سابقه کاری‌ام را در ایران گذاشتم و به جم آمدم و اینجا هم به نتیجه نرسیدم. فعلاً دارم بیزنس میکنم…»

 

رابعه اسکویی بعد از دو سال حضور در خارج کشور در ۴ بهمن ۱۳۹۶ به ایران بازگشت.

 

او بعد از بازگشت به زیارت حرم حضر معصومه(س) رفت و در اولین پست اینستاگرامش نوشت: من بر گشتم… ایرانم…اومدم… اینجام،همینجا… یه وقتایی یه چیزایی هست که گفتنش محاله،نه که نخوای بگی،نه….. می خوای… حتی واژه هم براش داری…ولی نمی شه،به زبون میاد ولی به گوش هیچ کس نمیاد… دلتنگی،خونه،دوست،فامیل،رفیق،صدا،هوا،خاک… خاک… خاک… وطن…!

من اینجام،تهرانم… برگشتم به عشق این خاک،به عشق مردم…رفتم به خیال هوای تازه و روزای بهتر،رفتم که نباشم… که زندگی کنم…دیدم اما نمی شه… هرجا میرم باز اینجام،دلم،جونم،نفس.. نفس… نفسم اینجا بود… بی تاب بر گشتن،بی قراره بودن…. بودن با مردمم… دلم زیارت خواست،چشمی سبک کنم به چار قطره اشک پای ضریح،عطر گلاب،وقت اذان،حضرت عشق… من اینجام… برگشتم… ایرانم… همینجا.. تهران…هوامو دارن،پام رو زمینه، دوستم دارن این مردمی که عشق و روح و نفس و دلیل برگشتنم به خونه ن … یقین کردم و برگشتم…اینجام…پام رو زمینه،خونه م همینجاست،هوامو دارن…خدایا به خاطر راهی که پیش پام گذاشتی تا برگردم،آدمایی که منو درک کنن،کمک کنن اینجا باشم ازت سپاسگزارم…الهی قربونت برم… خداوند بخشنده ی مهربان… شیشه را در بغل سنگ سپردم به خودت… دستم به دعا و چشمم پره اشک… خدایا دوستت دارم…سلام ایران من….سلام مردم من…سلام زندگی…سلام….سلام…سلام…

 

 

بازگشت رابعه اسکویی مورد استقبال گسترده بازیگران قرار گرفت.

 

بهنوش بختیاری (بازیگر): رابعه،با برگشتنت دشمن شادمون نکردی...پرچمت همیشه بالاست....رفیق جیگردار من که رفاقتم باهات دورقمیه.... اینجا.....اینجاخاک ماست...پای ما اینجاست که برزمین بند است....مخصوصا دارو دسته ما که فقط بلدیم با احساس باشیم وبس....منطق و محاسبه نداریم.....هرچی این دل لامصب گفت همونه....خوش اومدی خواهربه وطنت.....همه حمایتت میکنیم....و خداروشکر که وجود کردی و برگشتی...مطمئنم که تو میتونی دوباره اینجا کارکنی....

 

پوریا پورسرخ (بازیگر): عزیز ... مهربون... خوش قلب... خوش اومدی به وطنت... اصلاً جات همینجاست...لحظه شماری میکنم تا دوباره مشغول فعالیت ببینمت

 

مرجانه گلچین (بازیگر): رابعه عزیزم به خونه خودت خوش امدی دلتنگت بودیم

 

سوسن پرور (بازیگر): رابی جان خوش اومدی به خونه

 

بهار ارجمند (بازیگر): توو این روزهای دلمردگی و دلزدگی ... نامرادیها و نامردی ها... چه خوش خبری بود آمدنت ...خوش برگشتی رابعه جانم ... قدم برچشم..

 

اسکویی بالاخره اجازه فعالیت گرفت و در سریال گاندو جلوی دوربین رفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.