2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل سپیده خداوردی به بهانه بازی در نقش ناجیه در سریال عروس تاریکی یا بوی باران

بیوگرافی کامل سپیده خداوردی به بهانه بازی در نقش ناجیه در سریال عروس تاریکی یا بوی باران

سالها به موازات بازیگری در موسیقی فعال بودم و از آنجا که همسرم هم در این حیطه فعالیت میکند دوست دارم پسرم وقتی بزرگ میشود نسبت به موسیقی بی تفاوت نباشد.

دوات آنلاین-سپیده خداوردی پیش از بازی در نقش ناجیه در سریال عروس تاریکی یا بوی باران در نقش‌های زیادی حضور داشته و چهره‌ای شناخته شده است اما اگر می‌خواهید با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید، بقیه مطلب را دنبال کنید.

 

سپیده خداوردی اردیبهشت ماهی است. او روز 6 اردیبهشت سال 1360 در تهران به دنیا آمد البته برخی سایت‌ها نوشته‌اند او متولد اراک است.

 

سپیده خانواده‌ای اهل فرهنگ و باکلاس دارد که شامل خود او، پدر، مادر و برادر می‌شود. عکس اعضای این خانواده را می‌توانید در زیر ببینید.

قبل از این‌که سراغ زندگینامه سپیده برویم این نکته را تذکر بدهیم که برادر او هم دستی در هنر دارد. این مرد جوان که متولد سال 63 است مهندسی معدن خوانده ولی حرفه‌ اصلی‌اش نقاشی و مجسمه سازی است.

 

سپیده خداوردی از بچگی به دو هنر خیلی علاقه داشت یکی بازیگری و دیگری موسیقی که در نهایت در هر دو زمینه نیز کار کرد و به موفقیت‌های زیادی رسید. او دیپلمش را از هنرستان موسیقی تهران گرفت و از همان زمان به‌صورت جدی به نوازندگی پرداخت. به‌گونه‌ای که از سال 78 عضو ارکتسر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی است و در گروه شهنواز استاد محمدرضا شجریان نیز نوازندگی می‌کند. خودش می‌گوید: به سازهای زیادی مسلط هستم اما ساز تخصصی ام کنترباس است. پیانو هم تدریس می‌کنم. ساز شهبانگ هم را که ساخته آقای شجریان است در گروه شهناز می نوازم، در ارکستر ملی به رهبری آقای فخرالدینی حضور داشتم

سپیده خداوردی در دانشگاه آزاد در رشته ادبیات نمایشی و کارگردانی درس خواند و به این ترتیب وارد دنیای بازیگری شد. او بازیگری را با سریال  «بچه‌های خیابان» همایون اسعدیان در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد اما در سال 92 با بازی در نقش مرضیه در سریال آوای باران به شهرت رسید.

 

خداوردی در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی مثل «ایستگاه بهشت» به کارگردانی نادر مقدس، «قهوه اسپرسو» به کارگردانی رضا بهشتی، «یک‌گوشه پاک و پرنور» به کارگردانی علی مؤذنی، «گیلعاد» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و چندین و چند تله فیلم و فیلم سینمایی به بازی کرده است.

 

سپیده در خرداد سال 1391 ازدواج کرد و یک فرزند پسر به نام سانیار هم دارد. همسر او امین نظری نام دارد. امین در فرانسه در رشته فیلمسازی درس خوانده اما فعالیت اصلی‌اش در زمینه موسیقی است. او نوازنده چیره‌دست گیتار الکتریک است و نواختن این ساز را تدریس هم می‌کند.

خداوردی درباره نحوه آشنایی با امین نظری توضیح داده است: وقتی با همسرم در پشت صحنه فیلم عصر پاییزی آشنا شدم، حس کردم که زبان مشترک زیادی با هم داریم و برای این که نظرات و احساسات مان را به یکدیگر نزدیک تر کنیم، احتیاجی به صرف زمان طولانی نداریم، به همین خار وقتی موضوع ازدواج به میان آمد حس کردم او می تواند شریک خوبی برای من باشد، به همین خاطر زندگی مشترکمان را با هم آغاز کردیم

 

فرزند این زوج تیر سال 94 به دنیا آمد. سپیده خداوردی قبلا درباره دوران بارداری گفته بود:پیش از دوران بارداری به شکل منظمی ورزش میکردم اما با شروع بارداری، شرایط جسمانی ام امکان ورزش کردن را به من نمیداد و هر وقت روی تردمیل می رفتم سرم گیج می رفت و باعث می شد نتوانم ورزش کنم البته با وجود اینکه در ماه نهم بارداری به سر می برم اما کارهای مربوط به تدریس موسیقی ام را انجام می دهم و از آن غافل نشدم.

 

سپیده و شوهرش دوست دارند سانیار هم اهل موسیقی شود. خداوردی می‌گوید: من سالها به موازات کار بازیگری در عرصه موسیقی فعال بودم و دلبستگی زیادی به این حرفه دارم و از آنجا که همسرم هم در این حیطه فعالیت میکند دوست دارم پسرم وقتی بزرگ میشود نسبت به موسیقی بی تفاوت نباشد، در این حوزه کار کند. البته دوست دارم فعالیتش در این حرفه دلی باشد.

سپیده خداوردی به‌شدت اهل نظم است. خودش در این باره توضیح می‌دهد:نمی دانم این روحیه را از کار در موسیقی به دست آوردم، یا در من ذاتی است اما در زندگی من، نظم همیشه حرف اول را می زند، به همین خاطر از دوران کودکی همیشه صبح زود از خواب بیدار می شدم و ورزش می کردم و سپس به سایر کارهایم می پرداختم؛ در قول و قرارهایم هم، همیشه دقیق هستم و سر ساعت حاضر می شوم

او زمانی اهل ورزش هم بود اما می‌گوید: ورزش کمترین زمانش برای من پیاده روی و هر روز یا سه روز در هفته استخر رفتن بود ولی از زمانی که کوچولومون به دنیا آمده من به دلایل مختلف نتوانستم ورزش بکنم و حالا ورزش کردن من همین سر کار رفتن و آمدن شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.