2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ماجرای مرگ لوون هفتوان بازیگر سریال عروس تاریکی یا بوی باران چه بود؟+ بیوگرافی کامل

ماجرای مرگ لوون هفتوان بازیگر سریال عروس تاریکی یا بوی باران چه بود؟+ بیوگرافی کامل

لوون هفتوان در ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ در صحنهٔ فیلم‌برداری مجموعهٔ تلویزیونی عروس تاریکی یا بوی باران دچار سکتهٔ قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان مدرس بر اثر ایست قلبی در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

دوات آنلاین-لوون هفتوان بازیگر سریال عروس تاریکی یا بوی باران هنگام فیلمبرداری این سریال فوت شد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر و جزییات علت مرگ او را بخوانید:

 

نام کامل این بازیگر لوون خانکلدیان هفتوان و او از اقلیت‌های مذهبی و ارمنی بود.

 

لوون هفتوان روز ۶ فروردین سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای ارمنی در محله حشمتیه به دنیا آمد و دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ساهاکیان و متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام گذراند.

 

لوون که از کودکی به هنر و به‌ویژه بازیگری خیلی علاقه داشت سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران قبول شد. او دانشجویی فعال و پرتلاش بود و در همان محیط توانست توانایی‌های خودش را نشان بدهد  و در سال ۱۳۶۹ نمایش اسب نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان‌نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد او در همان زمان در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی نیز نقش کوچکی را ایفا کرد.

 

در سال 1370 اتفاق عجیبی برای لوون هفتوان رخ داد . او در آن سال برای شرکت در یک جشنواره تئاتر به ارمنستان رفت اما موقع برگشت فهمید پاسپورتش را گم کرده است و به همین دلیل نتوانست به کشور بازگردد. او  بعد از این اتفاق به مسکو رفت و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت.

 

گم شدن پاسپورت لوون باعث شد او در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه مدرک کارشناسی ارشد بگیرد.

 

این بازیگر در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری «لماز» و گروه تئاتری «ریرا» در شهر تورنتو نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به: «آهای کی اونجاست؟» (ویلیام سارویان)، «عاشق» (هارولد پینتر)، «دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم؟» (لوئیجی پیراندلو)، «مرغ دریایی» (آنتوان چخوف)، «شاید رؤیا» (لوئیجی پیراندلو) و «یکشنبه» (هارچ تارونیان) اشاره کرد.

 

به عنوان بازیگر نیز علاوه بر ایفای نقش در چندین نمایش در برخی از آثار سینمایی همچون «صدای تاریک» ساخته بهروز افخمی نیز حضور داشته‌است. لوون در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت. او در ایران نیز به عنوان کارشناس تئاتر همکاری‌هایی با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در زمینهٔ داوری و انتخاب نمایشنامه‌های ایرانی و غیر ایرانی را آغاز کرد و در همین زمان پیشنهاد بازی در فیلم لرزاننده چربی و سپس پرویز را دریافت کرد و دور جدیدی از فعالیت‌های او در ایران آغاز شد.

 

لوون هفتوان در ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ در صحنهٔ فیلم‌برداری مجموعهٔ تلویزیونی عروس تاریکی یا بوی باران دچار سکتهٔ قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان مدرس بر اثر ایست قلبی در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

 

روشنایی مدیر روابط عمومی انجمن بازیگران سینمای ایران درباره جزئیات درگذشت لوون هفتوان بازیگر سینمای ایران گفت:زنده یاد در سریال «عروس تاریکی» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان به ایفای نقش می پرداخته اما این که ایشان سر صحنه سکته کرده است یا خیر هنوز مشخص نیست.

 

وی ادامه داد:بر اثر سکته در بیمارستان مدرس بستری بودند اما سکته دوم حوالی ساعت 11 بود که در بیمارستان حضور داشتند اما با انجام عمل احیاء و تلاش پزشکان امکان بازگشت میسر نشد و متاسفانه دار فانی را وداع گفتند.

 

 او در گورستان ارامنه تهران به خاک سپرده شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.