2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
علیپور: کی‌روش قبولم نداشت امیدوارم ویلموتس به من اعتماد کند

علیپور: کی‌روش قبولم نداشت امیدوارم ویلموتس به من اعتماد کند

امیدوارم اتفاقاتی که در تهران رخ داد، در اصفهان تکرار نشود. نمی‌خواهیم خونی از دماغ کسی بریزد.

دوات آنلاین-آقای گل پرسپولیس حتی در بهترین روزهایش هم به تیم‌‌ملی دعوت نشد. او البته برای بازی با سیرالئون و یک بار هم پیش از سفر به جام جهانی 2018 به اردو دعوت شده بود اما هر بار بیش از چند روز میهمان تیم‌ملی نبود. حالا اما که کی‌روش رفته و سرمربیگری تیم‌ملی را به مارک ویلموتس سپرده‌اند، امیدهای علیپور هم زنده شده است: «این را دیگر همه می‌دانیم که بخشی از مربیگری سلیقه‌ است و هر مربی روش و اصول خود را دارد. درست است که آقای کی‌روش من را دعوت نمی‌کرد اما این دلیل نمی‌شود که ناامید باشم. شاید من به کار آقای کی‌روش و به سیستم و سبک بازی تیم او نمی‌خوردم اما امیدوارم حداقل ویلموتس به من اعتماد کند و بتوانم برای تیم‌ملی کشورم به میدان بروم.»

 

چهارده گلی که علی علیپور در لیگ هجدهم زد، برای تکرار آقای گلی‌اش کافی نبود و او این بار رقابت را به دو رقیب برزیلی‌اش باخت. علیپور البته همچنان بهترین گلزن پرسپولیس به حساب نمی‌آید اما سعی دارد وانمود کند که از دست رفتن کفش طلای لیگ برتر خیلی هم ناراحتش نکرده: «معلوم است که دوست داشتم باز هم آقای گل شوم اما شاید قسمت نبود. الان هم با ناراحتی من چیزی عوض نمی‌‌شود. مهم این بود که برای سومین بار قهرمان شدیم. برای آقای گلی فصل آینده هم وقت دارم.»

 

اما آیا این قهرمانی باعث نمی‌شود که پرسپولیسی‌ها جام حذفی و بازی با سپاهان را خیلی جدی نگیرند؟ پاسخ علیپور خواندنی است: «ما یاد گرفته‌ایم که همیشه برای قهرمانی بجنگیم و هیچ‌وقت دست از رقابت نکشیم. الان هم همین کار را انجام می‌دهیم. لیگ به جای خود، ما حالا قهرمانی جام حذفی را هم می‌خواهیم تا حذف‌مان از لیگ قهرمانان را جبران کنیم. شک نکنید که برای بازی با سپاهان انگیزه‌های زیادی داریم و نمی‌خواهیم جام را از دست بدهیم.»

 

بازی‌های پرسپولیس و سپاهان همیشه حساس بوده که حالا با این همه دعوا و بگومگو حساس‌تر هم شده. اصفهانی‌ها بر سر تقسیم سکوهای نقش جهان با سازمان لیگ درافتاده‌اند و از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی چهارشنبه بدون حاشیه و حادثه به پایان نخواهد رسید.

 

علیپور اما می‌گوید که امید خودش و هم‌تیمی‌هایش، یک بازی بی‌حاشیه است: «ما برای انجام یک بازی خوب به اصفهان می‌رویم و دنبال پیروزی و حضور در فینال هستیم. می‌دانیم بازی خیلی سختی مقابل سپاهان خواهیم داشت که از بهترین تیم‌های این فصل بود. باید برای رسیدن به پیروزی بهترین شرایط را داشته باشیم اما امیدوارم اتفاقاتی که در تهران رخ داد، در اصفهان تکرار نشود. نمی‌خواهیم خونی از دماغ کسی بریزد. فوتبال زمان کوتاهی برای خوشحالی و تخلیه انرژی و گذراندن اوقات فراغت است. پس با دعوا، فحاشی و پرتاب اشیا نباید این دیدار بزرگ را به حاشیه بکشانیم. همه باید دست به دست هم بدهیم که یک دیدار در شأن فوتبال ایران برگزار شود و همه از آن لذت ببریم.»

 

شماره 70 پرسپولیس از قهرمانی جام حذفی گفت برای جبران از دست رفتن لیگ قهرمانان اما این حسرت بعید است حالا حالاها از دل پرسپولیسی‌ها بیرون برود. به قول علیپور: «در بازی با السد فقط حسرت خوردیم. واقعا حیف بود که پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شود. ما امسال هم شرایط صعود به مراحل پایانی را داشتیم و واقعا نباید حذف می‌شدیم اما متأسفانه داوران خیلی اشتباه کردند و شرایط بدی را برای‌مان رقم زدند. با این حال ما در بازی با السد نشان دادیم که لیاقت ماندن در لیگ قهرمانان را داشتیم. در واقع ما آن روز جواب ناداوری‌ها را دادیم.»

 

 و خداحافظی ژاوی؟ مثل همه بازیکنان پرسپولیس، علی علیپور هم از این اتفاق متأثر شده. برای همین در اینستاگرامش با ستاره اسپانیایی خداحافظی کرده بود: «اسطوره‌ها پایان‌ناپذیرند. برای درخشش تو، هیچ پایانی نیست و تو فراموش‌نشدنی هستی.»

 

او حالا دوباره به این خداحافظی اشاره می‌کند: «دوست نداشتم ژاوی با شکست از فوتبال خداحافظی کند. از طرفی بازی مقابل او در شب خداحافظی‌اش از فوتبال افتخاری برای ما بود. خوشحالم که در این چند سال بارها مقابل چنین بازیکن بزرگی به میدان رفتم اما از خداحافظی‌اش خیلی ناراحت شدم. به نظرم ژاوی می‌توانست تا چند سال دیگر بازی کند و بدرخشد.»

 

آنچه نام علیپور را بیش از همیشه بر سر زبان‌ها انداخته، پیشنهادی است که می‌گویند از اسپانیا برایش رسیده اما او هنوز قبولش نکرده است: «پیشنهاد هست اما من با پرسپولیس قرارداد دارم. قرار شده باشگاه پیشنهادها را بررسی کند و تصمیم بگیرد اما اگر هواداران صلاح بدانند و از من راضی باشند، دوست دارم باز هم در پرسپولیس در خدمت‌شان باشم. من همه چیزم را از پرسپولیس و هوادارانش دارم و واقعا علاقه‌مندم که در این تیم بمانم اما باید ببینیم باشگاه و آقای برانکو چه نظری دارند و چه تصمیمی می‌گیرند.»

 

آقای گل پرسپولیس حتی در بهترین روزهایش هم به تیم‌‌ملی دعوت نشد. او البته برای بازی با سیرالئون و یک بار هم پیش از سفر به جام جهانی 2018 به اردو دعوت شده بود اما هر بار بیش از چند روز میهمان تیم‌ملی نبود.

 

حالا اما که کی‌روش رفته و سرمربیگری تیم‌ملی را تا جام جهانی 2022 به مارک ویلموتس سپرده‌اند، امیدهای علیپور هم زنده شده که می‌گوید: «این را دیگر همه می‌دانیم که بخشی از مربیگری سلیقه‌ است و هر مربی روش و اصول خود را دارد. درست است که آقای کی‌روش من را دعوت نمی‌کرد اما این دلیل نمی‌شود که ناامید باشم. شاید من به کار آقای کی‌روش و به سیستم و سبک بازی تیم او نمی‌خوردم اما امیدوارم حداقل ویلموتس به من اعتماد کند و بتوانم برای تیم‌ملی کشورم به میدان بروم.»

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.