2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کلینیک چشم پزشکی 9 بیمار را کور کرد

کلینیک چشم پزشکی 9 بیمار را کور کرد

پرونده تخلف یک کلینیک خصوصی در شهر قم که باعث نابینایی بیماران شده بود برای رسیدگی به شعبه 6 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم فرستاده شد.

دوات آنلاین-پرونده تخلف یک کلینیک خصوصی در شهر قم که باعث نابینایی بیماران شده بود برای رسیدگی به شعبه 6 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم فرستاده شد.

 

فروردین امسال پلیس چند شکایت دریافت کرد مبنی بر اینکه مسئولان و پزشکان یک کلینیک چشم پزشکی خصوصی در شهر قم با انجام عمل‌های جراحی و به سبب آلودگی تجهیزات پزشکی و عفونت شدید باعث کوری چشم بیماران شده‌اند. این در حالی بود که بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی و بازتاب آن محمود پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اخبار منتشر شده را تکذیب نکرد.

 

زن جوانی که یکی از بستگانش را به این کلینیک برده و چشم بیمارش نابینا شده است می‌گوید: خاله‌ام را برای درمان آب مروارید به این کلینیک بردم پس از انجام عمل جراحی او را ترخیص کردیم اما سردردهای زیاد و چشم درد شدید داشت، روز بعد به پزشک مراجعه کردیم و پزشک متوجه عفونت شدید چشم شد و پس از تزریق اولیه و دستور بستری ما را روانه بیمارستان فارابی تهران کرد. یک هفته بیمارمان بستری شد و پس از چند عمل مختلف از جمله پیوند قرنیه و ترمیم شبکیه پزشکان اعلام کردند که دیگر امیدی به بینایی وجود ندارد.

 

بیمار دیگری که عفونت باعث آسیب جدی به چشمش شده در رابطه با جزئیات این اتفاق می‌گوید: 31 فروردین ماه برای عمل آب مروارید به این کلینیک آمدم پس از عمل جراحی با سردردهای زیادی مواجه شدم. روز بعد از جراحی همراه با دامادم به کلینیک مراجعه کردیم اما پزشک معالج با عنوان اینکه التهاب است مرا به اتاق پانسمان ارجاع داد که پرستار همان کلینیک به من گفت چشم شما عفونت کرده است. روز بعد در تماسی از سوی این کلینیک چشم پزشکی از پسرم خواسته شد هرچه سریع‌تر برای معاینه دوباره به کلینیک برویم. اما پزشک معالج نگفت که دچار عفونت شده‌ای و با تزریق داخل چشم به همراه معرفینامه ما را به بیمارستان فارابی فرستاد. ما از پزشک معالج و رئیس کلینیک چشم پزشکی اعلام شکایت کردیم.

 

منبع: ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.