2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل دیپیکا پادوگونه ستاره بالیوود

بیوگرافی کامل دیپیکا پادوگونه ستاره بالیوود

دیپیکا پادوکونه فعالیت‌های مدلینگ خود را از زمان کالج شروع کرد. در مدت کمی توانست عنوان دختر شایسته سال را بدست بیاورد. بعدها او در موزیک ویدئوی هیمیش ریشمیا با نام «نام هه درا» حضور پیدا کرد.

دوات آنلاین-دیپیکا پادوکونه یکی از موفق‌ترین ستاره‌های هالیود متولد 5 ژانویه 1986 است. هرچند آیشواریا رای باچان به دلیل زیبایی‌اش ابرستاره بالیوود لقب گرفته اما دیپیکا پادوکونه به لحاظ هنر و تسلط زیادش به هنربازیگری ستاره هالیوود شده‌است و به همین دلیل گرید کاری او از آیشواریا رای بالاتراست هرچند محبوبیت او بیشتر نیست.

دیپیکا پادوکونه  فعالیت‌های مدلینگ خود را از زمان کالج شروع کرد. در مدت کمی توانست عنوان دختر شایسته سال  را بدست بیاورد. بعدها او در موزیک ویدئوی هیمیش ریشمیا با نام «نام هه درا» حضور پیدا کرد.

 

در سال ۲۰۰۰ دیپیکا نقش کوچکی را در فیلم تامیل زبان Snegithiye بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ او اولین فیلم خود را با نام آیشواریا (که فیلمی متعلق به سینمای کاندالا بود) بازی کرد؛ و در سال ۲۰۰۷ هم او درفیلم بلاک باستر ام شانتی ام به همراه شاهرخ خان ایفای نقش کرد.این فیلم اوج‌گیری او برای بازیگری و هنرنمایی بود.

 

 درسال ۲۰۱۲در فیلم کوکتل همراه با سیف علی خان و دایانا پنتی بازی کرد و نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرد.

 

سال۲۰۱۳یک سال پرکار برای وی بود.چهار فیلم Race2 ٬ رام لیلا،قطار چنای و جوانی و دیوانگی در این سال اکران شدند و همراه با موفقیت‌های مالی (باکس آفیس) و افتخاری(جوایز جشنواره ها) برای وی بودند.

 

سپس در سال۲۰۱۴وی بار دیگر در فیلم موفقی از فرح خان همراه شاهرخ خان ظاهر شد و زوج این دو بار دیگر توسط مردم انتخاب و مفتخر دریافت جایزه شد.درسال ۲۰۱۵دوباره مثلث طلایی رام لیلا یعنی سانجی لیلا بانسالی(کارگردان) ،دیپیکا پادوکونه و رانویر سینگ گرد هم آمدند.

 

این بار به همراه پریانکا چوپرا فیلم باجیراو-مستانی اکران شد و موفقیت دیگری در کارنامهٔ دیپیکا ثبت شد. همچنین در همین سال فیلم پیکو به کارگردانی شوجیت سرکار و بازی دیپیکا پادوکونه و امیتاب باچان و عرفان خان بر روی صحنهٔ سینما رفت که جوایز فیلم فیر و آیفا۲۰۱۶ را برای وی رقم زد.

پادوکونه، در سال ۲۰۰۷  با بازی در ام شنتی ام برندهٔ بهترین نقش مکمل زن جایزه فیلم‌ فیر شد و این موفقیت در ۲۰۱۰ با بازی در فیلم(Love Aaj Kal) و نامزد شدن وی برای دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن جایزه فیلم‌فیر تکرار شد.

 

پادوکونه نهایتا در سال ۲۰۱۳ با بازی در سه فیلم جوانی و دیوانگی، قطار چنای، Ram-Leela و نامزد شدن برای آن‌ها در جایزه فیلم‌فیر رکوردار شد. و سرانجام برای بازی در عشق ماورایی رام و لیلابرندهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن شد. در سال ۲۰۱۵ با بازی در نقش پیکو در فیلم piku برندهٔ دریافت بهترین نقش اول زن شد.

پادوکونه از سال ٢٠١٢ با همبازی خود در فیلم عشق ماورایی رام و لیلا، با رانویر سینگ وارد رابطه شد و در ١٤ و ١٥ نوامبر ٢٠١٨ این دو بعد از ٦ سال با هم ازدواج کردند.منتقدان سینمای هند او را یک پدیده در سینمای هند می‌دانند و با اینکه یکی از ستاره‌های بالیوود است اما او را در حد بازیگران هالیوود قلمداد می‌کنند.

دیپیکا پادوکونه بازیگری با رویکرد اجتماعی است او علیه تبعیض‌هایی که علیه زنان در جامعه هند اتفاق می‌افتد بسیار سخنرانی کرده و فعالیت می‌کند.

 

او چندی پیش نقش زنی را که یکی از قربانیان معروف اسیدپاشی در ایران است بازی کرد و در سخنرانی هم عنوان کرد که همیشه در کنار زنان هند که قربانی تعصب و خشونت بوده‌اند خواهد ماند.

 

دیپیکا پادوکونه در میان سایر بازیگران جوان هندی حداکثر امتیاز را از منتقدان و کارشناسان در خصوص انعطاف بدنی، تسلط به دیالوگ‌گویی و بازیگری و شخصیت هنرمندانه دریافت کرده‌ است.

 

او از جمله بازیگران خیر هندی است که به فقرا بسیار کمک می‌کند. او در یکی از فیلمهای مجید مجیدی هم ایفای نقش کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.