2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل و فیلم های رانیر کاپور بازیگر مشهور هندی

بیوگرافی کامل و فیلم های رانیر کاپور بازیگر مشهور هندی

همه آنچه درباره رانیر کاپور باید بدانید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -رانیر کاپور یکی از چهره های مطرح بالیوود است که همیشه مورد توجه علاقه مندان به سینمای هند قرار دارد. بیوگرافی او را در ادامه بخوانید:

رانیر کاپور خانواده ای هنرمند دارد

رانیر کاپور یکی از معروف ترین بازیگران هندی است که در ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۸۲ متولد شد. پدر او یعنی ریشی کاپور یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین سوپر استارهای سینمای هند و بالیوود است. مادر کاپور نیز نیتو سینگ از بازیگران مطرح دهه ۸۰ بالیوود بود. رانیر کاپور نوه بازیگر بزرگ بالیوود راج کاپور است. بهتر است بدانید که کارینا کاپور و کاریشما کاپور دخترعموهای او هستند.

 

زندگینامه رانیر کاپور

رانیر کاپور پس از فارغ التحصیلی در دبیرستان به نیویورک رفت و در دانشکده هنرهای تجسمی و در رشته سینما و تئاتر به تحصیل خود ادامه داد. در این دوره نیز کارگردانی دو فیلم کوتاه را برعهده گرفت.

 

او در سال ۲۰۰۵ دستیار کارگردان سانجی لیلا بهانسالی در فیلم سیاه شد. انگیزه و تلاش بالای او موجب شد تا بهانسالی او را برای بازی در نقش اصلی فیلم خود ساواریا انتخاب کند. اولین تجربه بازیگری او در سال ۲۰۰۷ به همراه سونام کاپور در فیلم ساواریا بود.

 

رانیر برای فیلم ساواریا برنده جایزه بهترین بازیگر تازه وارد مرد شد. او این جایزه را از جشنواره فیلم فیر به دست آورد. او در کمترین زمان با بازی روان و زیبای خود در بسیاری از فیلم های هندوستان مورد لطف مردم قرار گرفت.

 

اوج بازی رانیر کاپور در فیلم راک استار بود و فیلم برفی او نیز جزو بهترین فیلم های هند است. بهتر است بدانید که او برای بازی در این دو فیلم معروف دو سال پشت سر هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد. این بازیگر محبوب هندی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت.

 

رانیر کاپور در سال ۲۰۱۷ در فیلم جاگا جاسوس به کارگردانی آنوراگ باسو بازی کرد. البته قبلاً نیز سابقه همکاری با آنوراگ را در فیلم برفی داشت که این فیلم با فروش حدود ۵۲ کروری نتوانست بودجه 75 کروری خود را جبران کند. خیلی‌ها فروش ضعیف این فیلم را پایان بازیگری درخشان رانیر کاپور می دانستند اما کاپور در سال ۲۰۱۸ به روزهای اوج خود بازگشت.

 

فیلم فوق العاده او در این سال سانجو نام دارد که فروشی معادل 341.50 کرور داشت. فیلم دانگال او نیز 579.59 کرور فروش داشت و توانست ششمین فیلم پرفروش سینمای هند باشد. در اکتبر ۲۰۱۸ در مجله وگو کاپور به عنوان مرد سال هند شناخته شد.

رانیر کاپور از جمله بازیگران بسیار محبوب هند است

روابط شخصی رانیر کاپور

در سال ۲۰۰۷ و بعد از اکران فیلم ساواریا رسانه‌ها اعلام کردند که آنیل کاپور با سونام کاپور بازیگر نقش مقابل خود ارتباط دارد. البته این خبر در همان سال به وسیله سونام در یک مصاحبه به طور کامل تکذیب شد و اعلام کرد که ترجیح می دهم فقط دو دوست باقی بمانیم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل کانگانا رانوت

 

کاپور در سال ۲۰۰۸ در فیلم زیبارویان فرار کنید با بازیگر مقابل خود دیپیکا پادوکنه در ارتباط بود اما این زوج نهایتاً در سال ۲۰۱۰ از یکدیگر جدا شدند. بعد از این اتفاق ناگوار رسانه ها از افسردگی شدید دیپیکا پادوکنه خبر دادند و علت آن را نیز جدایی از کاپور دانستند.

درباره زندگی شخصی رانیر کاپور ستاره بالیوود بخوانید

برخی از رسانه ها نیز ادعا کردند که علت این جدایی ناگهانی رابطه پنهانی و مخفیانه رانیر کاپور با کاترینا کیف بوده است. البته خبر افسردگی دیپیکا از سوی مادر او در همان سال تکذیب شد و او در مصاحبه خود علت مشکل دخترش را جدایی از دوست خود دانست؛ اما نامی از رانیر کاپور نبرد.

 

در مصاحبه های اخیر دیپیکا نیز گفته شده است که یک سال بعد از جدایی یعنی در سال ۲۰۱۱ رانیر کاپور به خانه او آمده و درباره حضورش در فیلم کوکتل با او مشورت کرده است. رابطه دوستانه رانیر کاپور و دیپیکا که به تازگی با بازیگر مشهور بالیوود یعنی سینگ ازدواج کرده است؛ بسیار صمیمی و دوستانه می باشد.

 

بیشتر بخوانید: گفت‌وگو با کارینا کاپور درباره زندگی شخص و حرفه‌ای

 

رانیر کاپور در سال ۲۰۱۳ با کاترینا کایف ارتباط داشت که این رابطه در اوایل سال ۲۰۱۶ تمام شد. گفته می‌شد که کاترینا با سلمان خان در ارتباط بوده و جدایی او از رانبیر کاپور نیز به همین علت بوده است. کاترینا و سلمان تا مدت ها در مقابل رسانه ها به یکدیگر بی محلی می کردند. اگر این مطلب یعنی قهر این دو صحت داشته باشد بیشتر مربوط به سلمان خان است زیرا در سال ۲۰۱۸ زمانی که رانیر کاپور در برنامه قهوه شرکت کرده بود؛ به سوال هایی درباره سلمان جواب داد و با او شوخی هایی کرد.

 

در سال ۲۰۱۸ کاپور با بازیگری به اسم آلیا بهات ارتباط داشت. رابطه آن ها از زمان فیلم برداری فیلم برهماسترا شروع شد و هنوز هم این ارتباط ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل هرتیک روشن

 

فیلم های معروف رانیر کاپور

رانبیر کاپور که پیش از این به زندگینامه او پرداختیم؛ فیلم‌های بسیاری بازی کرده است که در این قسمت قصد داریم معروف ترین آنها را نام برده و به بررسی هر یک بپردازیم:

 

فیلم قلب سخت

کارگردان و تهیه کننده این فیلم کاران جوهر می باشد. نویسنده این فیلم نیز خود او است. از بازیگران مطرح در این فیلم می توان به آیشواریا رای و رانیر کاپور اشاره کرد. خلاصه فیلم این است که دو نفر به نام ایان و الیزه با یکدیگر در ارتباط هستند. پس از آشنایی این دو، الیزه رفتارهای بچگانه ایان را مسخره می کند و به او می‌گوید که فقط برای به دست آوردن ثروتش او را تحمل می کند.

 

فیلم جوانی و دیوانگی

این فیلم یک درام رومانتیک محصول سال ۲۰۱۳ است و بازیگران معروفی مانند رانیر کاپور و دیپیکا پادوکونه در آن ایفای نقش کردند. این فیلم در ابتدا قرار بود در مارس ۲۰۱۳ اکران شود اما این تاریخ تغییر کرد و زمان اکران فیلم ۳۱ مه ۲۰۱۳ اعلام شد.

 

این فیلم جوایز بسیاری از جشنواره فیلم فیر گرفت که از جمله آن ها می توان به نامزد جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد و همچنین بهترین بازیگر زن اشاره کرد.

 

فیلم جوانی و دیوانگی یکی از پرفروش ترین فیلم های بالیوود در سراسر جهان می باشد. کارگردان این فیلم محبوب آیان موکرجی است. داستان فیلم نیز از این قرار است که ناینا تالور یک دانشجوی پزشکی است که بسیار خجالتی و درونگرا و همیشه در حال درس خواندن است. یک روز او با یکی از هم کلاسی های دبیرستانی خود یعنی آدیتی مهرا برخورد می کند و زندگی او دستخوش تغییر می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.