2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل هرتیک روشن؛ بازیگر سرشناس هندی

بیوگرافی کامل هرتیک روشن؛ بازیگر سرشناس هندی

همه آنچه درباره زندگی و فیلم های هرتیک روشن باید بدانید را می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -هرتیک روشن یکی از محبوب ترین چهره های بالیوود و مشهورترین بازیگران هندی است که زندگی شخصی و حرفه ای او همیشه مورد توجه بوده است. با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید.

با بیوگرافی هرتیک روشن آشنا شوید

زندگی خانوادگی هرتیک روشن

هرتیک روشن در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۹۷۴ در کشور هند به دنیا آمد. او فارغ التحصیل از دانشگاه های بازرگانی و اقتصاد است. خانواده او از نظر هنری بسیار مشهور هستند.

 

هرتیک روشن متاهل است و دو پسر دارد. در ابتدا و قبل از پرداختن به بیوگرافی هرتیک روشن می خواهیم به توضیح درباره خانواده هنری وی بپردازیم.

 

او در خانواده هنری در شهر بمبئی به دنیا آمد. همان طور که می دانید پدر او راکیش روشن یکی از کارگردان معروف و مادر او پینکی دختر یک کارگردان و تهیه کننده معروف هند می باشد.

 

عموی هرتیک نیز یک آهنگساز معروف به حساب می آید. پدر هتریک روشن یک هنرپیشه قدیمی سینما بود و سال های قبل در کنار بزرگان هند مانند آمیتاب پاچان، کاپور و دیگر بازیگران بزرگ کار می‌کرد ولی او ستاره نبود و شهرت و محبوبیت زیادی هم نداشت. پس از مدتی او از بازیگری فاصله گرفت و به سمت کارگردانی و تهیه‌کنندگی روی آورد.

 

در ابتدای فعالیت پدر هرتیک روشن در کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های او فروش بسیار خوبی داشتند. فیلم کارن آرجون که او ساخته است در سال ۱۹۹۵ یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای هندوستان شد که به مدت ۵ سال روی پرده سینما ها باقی ماند. اما با مرور زمان فروش فیلم های او کم شد و حتی کوبیلا که او ساخته بود در سال ۹۷ فروش چندانی نداشت.

 

هنگامی که او سرمایه زیادی را از دست داده بود و جز خانه و اتومبیلش چیزی برایش باقی نمانده بود پسرش هرتیک روشن درس خود را تمام کرده و دوست داشت به بالیوود وارد شود. راکش روشن هم تصمیم گرفت در این راه همراه پسرش باشد و به او کمک کند.

هرتیک روشن بازیگر بسیار مطرح هندی است

بازیگری هرتیک روشن

 هرتیک روشن نخستین بار در سن شش سالگی و در دوران خردسالی خود در فیلم آشا که پدربزرگ او آن را در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرده بود؛ بازی کرد. البته این نقش خیلی هم جدی نبود.

 

به گفته خود او اولین نقش جدی که بازی کرد در سن ۱۲ سالگی بود. این فیلم را نیز پدربزرگ هرتیک کارگردانی کرده بود. او از سن کودکی به رقص علاقه بسیاری داشت اما متاسفانه در دوران نوجوانی به علت بیماری اسکولیوز یعنی انحنای ستون فقرات از شهرت کناره گیری کرد و دیگر ناامید شد. اما پس از مدتی تلاش خود را آغاز کرد و سعی کرد تا با بازیگری و درمان به هدف خود برسد.

 

بازیگر شش انگشتی

نکته جالب دیگری که بهتر است درباره هرتیک‌ روشن بدانید این است که او به صورت مادرزادی شش انگشت در دست راست خود دارد که آن یک انگشت اضافه به انگشت شصت دست راست او چسبیده است. به همین علت به او لقب بازیگر شش انگشتی را داده اند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل کارینا کاپور ، ستاره مشهور بالیوود

 

او با وجود این که در این مورد علم عمل جراحی می توانست بسیار کارساز باشد اما هیچ اقدامی را برای رفع این مشکل انجام نداده است.

هرتیک روشن غیر از بالیوود در عرصه های دیگر هم فعال است

مشاغل دیگر هرتیک

جالب است بدانید که هرتیک روشن فقط بازیگر نیست و تجربه مجری گری در تلویزیون را نیز دارد. همچنین او به عنوان شغل دوم صاحب یک برند تولیدی لباس است و همچنین در سال ۲۰۱۳ یک تولیدی لباس عروس را نیز افتتاح کرده است.

 

این بازیگر مشهور در امور خیریه نیز معروف است و از سال ۲۰۰۹ خیریه ای تاسیس کرده که نام آن را روشن گذاشته است. هدف این موسسه خیریه کمک به افراد معلول می باشد. البته این تنها کار خیر او نیست بلکه وی سفیر تجاری هندوستان برای سازمان جهانی یونیسف نیز می باشد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل دیپیکا پادوگونه ستاره بالیوود

 

علاوه بر فعالیت های گفته شده هرتیک روشن از مدل های تبلیغاتی برندهای معروف نیز می‌باشد و بر اساس تخمین یک شرکت مشهور مالی در سال ۲۰۱۶ هشتمین فرد ثروتمند کشور هندوستان بود.

 

جوایز روشن

او جایزه های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به شش جایزه فیر اشاره کرد. هرتیک فرزند راکش روشن قطعاً از هنرپیشگان دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی و جزو کارگردان های موفق و سرشناس کنونی هند می باشد. جالب است بدانید که مجسمه هرتیک روشن در موزه مادام توسو ساخته شده و قرار گرفته است.

 

هرتیک روشن و همسرش

 هرتیک روشن در سال ۲۰۰۹ که ۲۶ سال داشت؛ با سوزان راشان ازدواج کرد. این زن یک کارآفرین و طراح داخلی بود که پدرش یک بازیگر و تهیه کننده فیلم می باشد.

 

این زوج خوشبخت دو پسر به نام های حراحان و هریدهان دارند. اولین پسر در سال ۲۰۰۶ و دومین پسر در سال ۲۰۰۸ متولد شده است. البته این دو زوج در سال ۲۰۱۳ و بعد از حدود ۱۳ سال زندگی مشترک اعلام کردند که از یکدیگر جدا شده و طلاق گرفتند. در نوامبر سال ۲۰۱۴ نیز طلاق آن ها در دادگاه به صورت کاملا رسمی نهایی شد.

 

شایعات درباره بازیگر محبوب

در این مطلب جا دارد تا به برخی از شایعات پیرامون هرتیک روشن پرداخته و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال زمانی که هرتیک روشن متاهل بود گفته می‌شد که او پس از چندین کار به کارینا کاپور علاقه مند شده است و قصد دارد تا از همسرش جدا شده و با او ازدواج کند. اما پدر و مادر وی در این امر دخالت کرده و او را از این کار منصرف کردند.

 

گفته شده که پدر هرتیک روشن یعنی راکش روشن مستقیماً از کاپور خواسته تا فاصله خود را با پسر و زندگی او حفظ کند. به همین علت است که این۲ نفر یعنی هرتیک روشن و کارینا کاپور پس از فیلم من دیوانه عشق هستم دیگر با یکدیگر همکاری نکردند.

هرتیک روشن در چه فیلم هایی بازی کرده است

فیلم های هرتیک روشن

هرتیک روشن از آن جایی که فرد مشهور و محبوبی است در بسیاری از فیلم های معروف هندی بازی کرده است که آشا یکی از آن ها می باشد. آشا فیلم هندی به کارگردانی پراکاش می باشد. تهیه کننده این فیلم نیز خود پراکاش است. از معروف ترین بازیگران این فیلم می توان به هتریک روشن اشاره کرد. تاریخ انتشار این فیلم نیز ۴ مارس ۱۹۸۰ بوده و مدت زمان پخش آن 140 دقیقه می باشد. لیست فیلم های او در ادامه آمده است:

 

آشا -۱۹۸۰

کاران آرجون -۱۹۹۵

کویلا -۱۹۹۷

اتمسفر -۲۰۰۰

بگو… عاشقم هستی -۲۰۰۰

عملیات کشمیر -۲۰۰۰

خاطرات -۲۰۰۱

گاهی خوشی گاهی غم -۲۰۰۱

با من دوست میشی؟ -۲۰۰۲

دارم عاشقت میشم -۲۰۰۲

نه تو میدونی نه من -۲۰۰۲

یکی پیدا شد-۲۰۰۳

من دیوانه عشق هستم-۲۰۰۳

هدف -۲۰۰۴

کریش -۲۰۰۶

می‌بینمت -۲۰۰۶

موج ۲ -۲۰۰۶

جودها اکبر -۲۰۰۸

خوشبختی تصادفی-۲۰۰۹

درخواست -۲۰۱۰

بادبادک‌ها ۲۰۱۰

زندگی روز به روزه ۲۰۱۱

مسیر آتش -۲۰۱۲

کریش ۳ -۲۰۱۳

بنگ بنگ! -۲۰۱۴

تپه مردگان -۲۰۱۶

قابل -۲۰۱۷

سوپر ۳۰-۲۰۱۹

جنگ-۲۰۱۹

کریش ۴ -۲۰۲۰

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ابوالفضل حیدری 1400/08/19
هرتیک روشن فیلم هات دوست دارم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.