2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل آیشواریا رای ابرستاره بالیوود

بیوگرافی کامل آیشواریا رای ابرستاره بالیوود

هرچند چهره زیبای آیشواریا رای مهمترین دلیل معرفی او به سینمای هند است اما تنها دلیل موفقیتش نیست.

دوات آنلاین-آیشواریا رای باچان ابرستاره  بالیوود دختر شایسته‌ دنیا در سال ۱۹۹۴ است.عمده  رسانه ها او را زیباترین زن جهان می نامند زندگی این ابرستاره حاشیه‌های بسیار زیادی داشته‌ که پربحث‌ترین آنها مربوط به رابطه آیشواریا با سلمان خان دیگر ستاره بالیوود است.

 

آیشواریا از سال 2000 وارد سینمای هند شد و بعد از شکست تجاری دو فیلم اولش با بازی در کنار سلمان‌خان بسیار خوش درخشید و به یک ستاره تجاری تبدیل شد. او تا پیش از هنرپیشه شدن در صنعت مدلینگ فعالیت داشت.

 

هرچند چهره آیشواریا باعث شده‌بود تا از همان کودکی بسیار مورد توجه قرار گیرد اما به خواست خودش و والدینش از سینما به دور ماند تا اینکه وارد دانشگاه شد و در رشته معماری تحصیلات خود را به پایان رساند.

آیشواریا یک برادر بزرگتر از خودش دارد.

 

آیشواریا رای در منگلور در جنوب هند در ایالت کارناتاکا به دنیا آمد. پدرش مهندس دریانوردی و مادرش نویسنده بود. نیاکان او از مردم بونت بنگلور بودند. خانواده او پیش از تولدش به بمبئی مهاجرت کردند.

 

زبان مادری آیشواریا رای تولو است، او به زبان‌های هندی، انگلیسی، کانارا، ماراتی و تامیل هم مسلط است.

 

او پس از موفقیت‌هایی که با بازی کنار سلمان خان به دست آورد بسیار مورد توجه قرار گرفت و از همان ابتدا نیز گرانقمیت‌ترین بازیگر تاریخ بالیوود است.

 

آیشواریا با سلمان خان و سپس ویوک اوبروی نامزد کرد اما با هردوی آنها با مشکل برخورد و جدا شد. جنجالی‌ترین دوره زندگی آیشواریا دوران نامزدیش با سلمان خان بود که از سوی او مورد ضرب و جرح نیز قرار گرفت و حتی در یک جشنواره با چشم کبود و دستی بانداژ شده حاضر شد.

 

آیشواریا تا به حال تنها ستاره بالیوودی بوده‌است که تندیسش در موزه مادام توسو در لندن قرار دارد. او در حال حاضر عروس ابرستاره دیگر سینمای بالیوود یعنی آمیتا باچان است و با پسر وی آبیشک ازدواج کرده‌است.

طی نظرسنجی که در سال ۲۰۰۸ در کشور هندوستان انجام شد وی به عنوان محبوبترین بازیگر زن هندوستان برگزیده شد. در این نظرسنجی بعد از او رانی موکرجی، کارینا کاپور و کاترینا کایف رتبه‌های بعد را به خود اختصاص دادند.

 

در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی آیشواریا رای باچان  دختری به دنیا آورد و بعد از آن دچار اضافه وزن بسیار زیادی شد و چند سالی این اضافه‌وزن همراه او بود تا اینکه 25 کیلوگرم وزن کم‌کرد و دوباره به اوج زیبایی خود بازگشت.

 

وی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم‌های (دلدادگان، من دلم را باختم) و (دوداس) در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ از جشنواره فیلم فیر (بزرگترین جشنواره سینمایی هند) شد..

 

هرچند چهره زیبای آیشواریا رای مهمترین دلیل معرفی او به سینمای هند است اما تنها دلیل موفقیتش نیست.

 

آیشواریا تنها بازیگر زن سینمای بالیوود است که به عنوان داور جشنواره کن انتخاب شد.

 

سازندگان مجموعه فیلم های جیمز باند از او برای بازی در فیلم کازینو رویال دعوت کردند که آیشواریا به علت اینکه ایفای نقش در این فیلم با فرهنگ شرقی کشورش همخوانی ندارد این پیشنهاد را رد کرد.

 

آیشواریا در سال 2006 با آبیشک باچان ازدواج کرد ، این جشن عروسی سه روز به طول انجامید و بعد از عروسی پرنسس دایانا ، پر هزینه ترین عروسی دنیا لقب گرفت .

 

سپتامبر 2006 یک ابرترافیک  عظیم در دبی ایجاد شد که بعد از مدتی معلوم شد علت این ترافیک بازی آیشواریا در یک فیلم تبلیغاتی بوده‌است! او در بزرگراه مشغول بازی در یک آگهی تبلیغاتی بود و مردم برای دیدن او توقف کرده بودند و همین مساله به یک بحران در دبی تبدیل شده‌بود.

او در زندگی خصوصی به خرید کردن علاقه بسیار دارد ، آیشوار صاحب یکی از بزرگترین کلکسیون های ساعت و مجسمه های قدیمی هند است ، و از جمع آوری این اشیاء لذت می برد.

 

او را با چشمان سبز و آبی اش می شناسند (چشمان او در روز سبز و در شب به رنگ آبی دیده می شود) ... برخی از شایعات به گوش میرسد که او چشمانش را بعد از مرگ اهدا خواهد کرد.

 

آیشواریا برادری به نام «آدیتیا رای» دارد و دوست صمیمی «پریتی زینتا» است.ظرف هفت سال بیش از ۵۰ کلیپ موسیقی بازی کرده است.جالب است بدانید که او برای کشورهای خاورمیانه نماد تبلیغاتی شرکت کوکا کولا است و پول بسیار هنگفتی بابت آن دریافت کرده‌ است.

 

او یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای بالیوود است و  از ۲۰ سالگی یعنی از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۵۰ جایزه معتبر دریافت کرده است.در سال ۲۰۰۳ از سوی مجله «هال» جذاب ترین زن سال شناخته شد و در کنار بزرگانی چون نیکول کیدمن ، کاترین زتا جونز و گوئیت پالترو قرار گرفت.در اکثر سایت ها او را با آنجلینا جولی مقایسه کرده و در مورد آن دو به نظرسنجی پرداختند که در بعضی از این سایت ها آیشواریا رای پیشتاز بوده است.

او اولین‌های زیادی در زندگی‌اش دارد مثلا اینکه  اولین بازیگر هندی است که تصویرش روی جلد مجله "تایم" و در مجله "رولینگ استون" چاپ شده است.

 

آیشواریا رای در لیست ۱۰۰ زن زیبای دنیا به روایت مجله «هارپراند کویینز» جایگاه نهم را به دست آورد – آنجلینا جولی عنوان برتر این لیست را کسب کرد.

 

زندگی پرحاشیه آیشواریا به خاطر نامزدی سلمان‌خان بسیار مورد توجه قرارگرفت. برخی عشق سلمان‌خان به او را نماد یک عشق هندی واقعی می‌دانند اما آیشوریا می‌گوید  سلمان خان به شدت او را آزار می‌داده و کتک می‌زده‌ است. سلمان خان بعد ازدیدار با آیشواریا چنان شیفته او شد که حتی حاضر به ترک دختر مورد علاقه‌اش شد و همه کارها و کسانی که ممکن بود آیشواریا را برنجانند یا ناراحتش کنند از زندگی اش دور کرد. او حتی اجازه نمی‌داد که آیشواریا بجز او با فرد دیگری هم‌بازی شود به همین دلیل هم درگیری فیزیکی با شاهرخ‌خان دیگر ستاره بالیوود داشت.

 

سلمان خان پس از جدایی از آیشواریا در اظهارنظری گفته‌بود:به او افتخار میکنم و افتخار میکنم از اینکه با او همکاری داشته ام ، اسم من در کنار اسم او آورده شد و این یک امتیاز برای من است ، یک فرد چه چیزی بیشتر از این میخواهد ، افرادی که عاشقشان هستم همیشه در قلب من میمانند اما وقتی مهمترین افراد زندگیت فراموش ات میکنند صدمه بدی میبینی با این حال من افسرده نیستم امیدوارم مرد رویاییش را پیدا کند تا مواظبش باشد.

بعد پس از اینکه سلمان‌خان با آیشواریا رابطه عاطفی برقرار کرد خانواده آیشواریا با این رابطه مخالفت کردند اما آیشواریا چنان عاشق سلمان خان شده‌ بود که تصمیم گرفت خانواده‌اش را ترک کند و در یک آپارتمان در بمبمئی ساکن شد.

 

هرچند این رابطه بعد از مدتی تیره شد اما خانواده آیشواریا او را تنها نگذاشتند و از دخترشان حمایت کردند. خشونت سلمان خان علیه آیشواریا به حدی بود که پلیس او را از حضور در اطراف خانه آیشواریا منع کرد.

 

پدر آیشواریا در آن زمان شکواییه‌ای علیه سلمان خان تنظیم کرد و مدعی شد سلمان‌خان وارد خانه دخترش شده و همه وسایل او را شکسته‌ است.

 

اختلاف سلمان‌خان و آیشواریا زمانی آغاز شد که آیشواریا متوجه شد سلمان خانه به نیویورک رفته تا با نامزد سابقش باشد و به او کمک کند. سمی نامزد سابق سلمان‌خان که به خاطر رابطه با آیشواریا از سلمان‌خان جدا شده‌بود آیشواریا را زنی خانمان برانداز خوانده بود.

 

رانی موکرجی یکی از مشهورترین سینماگران هند درباره ابرستاره بالیوود می‌گوید: آیشواریا عشق من است من او را ستایش میکنم ، او دوست همیشگی من است حتی در ساعت ۴ صبح هم میتوانم با او تماس بگیرم هنگامی که در سپتامر گذشته ما در تور کنسرت جهانی بودیم «توینکل خانا» ما را دو قلوهای جدا نشدنی می نامید چون دائما با هم بودیم ، آیش مثل من قربانی القابی است که به دروغ به او نسبت می دهند ، از شخص افاده ای گرفته تا حسابگر آنها این موضوع را هضم نمیکنند که در واقع آیش هم خیلی زیباست و با این وجود خیلی هم خونگرم است.

پرینتی زینتا هم می‌گوید: وقتی آیش را در آهنگ تال دیدم با خودم فکر کردم اصلا عادلانه نیست کسی در روی صحنه اینقدر زیبا باشد ، در ابتدا فکر نمیکردم من و آیش با هم کنار بیاییم ولی بعد از اینکه کنسرتی در کنار هم داشتیم نظرم نسبت به او عوض شد ، او آنقدر خوب حرکاتش را اجرا می کرد به او میگفتم دلم میخواهد پایت را بشکنم.

 

آبیشک باچان همسر آیشواریا که از سال 2000 با او دوست بود می‌گوید فرایند رابطه آنها از یک دوستی به یک عشق و زندگی مشترک انجامید. او رابطه بسیار خوبی با همسرش دارد و آیشورایا را زنی بی‌نظیر و یک یار واقعی می‌داند. او مهمترین روز زندگی‌اش را روزی که در نیویورک از آیشواریا خواستگاری کرد می‌داند و می‌گوید اولین‌بار که  می‌خواست آیشواریا را دعوت کند او را به تماشای یکی از بازی‌های چلسی دعوت کرد و حالا این ابرستاره یک فوتبال بین حرفه‌ای است.او می‌گوید: یک ذره  قرار نامتعارفی بود. اما کاملا جذب مسابقه فوتبال شد!حالا دیگر  خیلی سخت شده که آیشواریا را با خودم به استادیوم ببرم چون سر بازیکن ها شروع به داد و فریاد می کند.

او می‌گوید:من درباره آیشواریا  پیش از اینکه بازیگر بشویم شنیده بودم. او شهرت فراوانی پیدا کرده بود. هرکسی فکر می کرد او دارد روی ابرها سیر می کند! اما کسانی که آیشواریا را از نزدیک می شناسنند می دانند که باهوش؛ متواضع وقابل معاشرت و بسیار ملیح است و این شما را خلع سلاح می کند با خودتان می گوید که یه دقیقه صبر کن. چه آدم باحالیه و واقعا اینجوریه!

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.