2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راهنمای کامل سفر به جنگل دالخانی معروف به دالان بهشت ایران در رامسر

راهنمای کامل سفر به جنگل دالخانی معروف به دالان بهشت ایران در رامسر

اگر به دالان بهشت بروید بدون شک می‌توانید لذت زندگی کوتاه و اقامت در دل طبیعت بکر را تجربه کنید و در هوای رویایی آن نفش بکشید.

دوات آنلاین-جنگل دالخانی که مورد علاقه و توجه طبیعت‌گردان و گردشگران است جنگلی کوهستانی است که حدود ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این جنگل که در میان گردشگران به دالان بهشت مشهور است از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رامسر به شمار می‌آید. مه غلیظی که بر جنگل دالخانی حاکم است یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که گردشگران را به سمت این منطقه سبز و بکر می‌کشاند.

 

گونه‌های خاص گیاهی جنگل دالخانی عبارتند از درختان ارس، مَندی (کَلهُو)، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، شاه بلوط، فندق، تمشک، کُوله خاس، ولیک …

 

خوشبختانه این جنگل از معدود نقاط مازندران سرسبز است که هنوز به دست نابودگران جنگل نیفتاده و بکر باقی مانده است. اگر به دالان بهشت بروید بدون شک می‌توانید لذت زندگی کوتاه و اقامت در دل طبیعت بکر را تجربه کنید و در هوای رویایی آن نفش بکشید.

 

روستایی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر به سمت هریس تنکابن وجود دارد به نام روستای چهل شهید. به این روستا که رسیدید قدم را راهی گذاشته‌اید که شما را به بهشت می‌رساند. شما در ادامه مسیر از جنگل‌هایی رد می‌شوید که شما را به ییلاقاتی مانند جنت رودبار، اکراسر و گرسماسر می‌رساند.

 

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن قرار دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از مسیر کتالم هریس (جاده میرزا کوچک خان) – دالخانی بگذرید یا از خروجی شهر رامسر شروع کنید و بعد از طی مسیری حدود ۷ کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن به سه راهی جنت رودبار برسید. ییلاق جنت رودبار در ۶۰ کیلومتری رامسر قرار دارد و به خاطر گل گاوزبانش شهرت دارد یکی از مناطق تماشایی ایران که پوشیده از جنگل‌های انبوه و چشم اندازهای بی‌نهایت زیبایی است. جنگل دالخانی ۲۳ کیلومتر جلوتر در کنار جاده انتظار شما را می‌کشد.

بهترین زمان سفر

تابستان‌ها بهترین زمان برای رفتن به این بهشت زمینی است. در فصل تابستان این مناطق خنک است و از گرما و شرجی هوا خبری نیست. البته اگر در فصول دیگر به این جنگل می‌روید نکات ایمنی را فراموش نکنید. به ویژه در زمستان‌ها حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. نقشه‌، قطب‌نما و جی‌پی‌اس هم کمک بزرگی به شما می‌کند.

 

کجا اقامت کنیم؟

اگر قصد اقامت شبانه در جنگل دالخانی رامسر را دارید بهتر است قید آن را بزنید و لذت اقامت در روستاها و ییلاقات اطراف آن را در خانه‌هایی روستایی تجربه کنید. در روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار، اتاق یا ویلا برای اجاره پیدا می‌کنید. گزینه بعدی این است که بعد از گشت و گذار به رامسر برگردید و هتل و ویلا بگیرید. اگر بخواهید جاده را به سمت تنکابن ادامه بدهید، بین هتل‌های تنکابن هم می‌توانید گزینه مناسبی پیدا کنید.

 

منبع: چمدان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.