2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نسخه طب سنتی برای دختر یا پسر شدن فرزند

نسخه طب سنتی برای دختر یا پسر شدن فرزند

طب سنتی، توصیه‌ها و راهكارهایی برای تعیین جنسیت جنین دارد كه برای برخی از آنها تحقیقاتی صورت گرفته و اثبات شده‌اند اما در برخی توصیه‌های دیگر تحقیقاتی صورت نگرفته است. البته در پزشكی نوین نیز راهكارهایی برای این مساله وجود دارد.

دوات آنلاین-دختر گیسو كمند یا پسر كاكل زری؟ جنسیتش كه مهم نیست، هرچه باشد جان دل و شیرین‌كننده طعم‌زندگی است. اما تلاش برای تعیین جنسیت بدون وابستگی به نتیجه، راهكاری است كه مشكلی ایجاد نمی‌كند. دكتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشكی تهران می‌گوید، «طب سنتی، توصیه‌ها و راهكارهایی برای تعیین جنسیت جنین دارد كه برای برخی از آنها تحقیقاتی صورت گرفته و اثبات شده‌اند اما در برخی توصیه‌های دیگر تحقیقاتی صورت نگرفته است. البته در پزشكی نوین نیز راهكارهایی برای این مساله وجود دارد.» در ادامه نكاتی در این باره از زبان او برایتان آورده‌ایم.

 

اغلب ما با این توصیه معمول و سنتی آشنایی داریم كه گفته می‌شود: میل كردن غذاهایی توسط مادر با مزاج گرم احتمال تولد جنین پسر و غذاهایی با مزاج سرد احتمال تولد جنین دختر را بیشتر می‌كند. اما این توصیه واقعا چقدر موثر است؟

 

گرمی یا سردی بخورم؟

البته طب سنتی تنها علل تعیین جنسیت را معطوف به تغذیه نمی‌داند و میزان تحرك نیز در این علم، مهم تلقی می‌شود. فعالیت و ورزش زیاد مادر یك یا دو هفته قبل از اقدام به بارداری، رفتن به مكان‌های گرم یا حتی اقدام به بارداری در فصل تابستان باعث می‌شود اسپرم‌های مربوط به جنین پسر شكل نگیرد. باید اضافه كنم نكات گفته شده تنها برای مادر نیست و پدر هم در تعیین جنسیت نقش دارد. پس اگر مایلید فرزندتان پسر شود، زن و شوهر هردو باید گرمی میل كنید و اگر به‌دنبال دختر هستید، سراغ سردی‌ها بروید.

 

فصل‌ها هم جنسیت دارند

فصل، آب و هوا و زمان اقدام به بارداری مهم است، در فصل تابستان خون‌ به سطح پوست می‌آید و اعضای بدن سردتر می‌شود، به همین دلیل احتمال دخترزایی بیشتر می‌شود. زمستان فصلی است كه خون را به درون بدن باز می‌گرداند و اعضای بدن گرم‌تر می‌شوند و شانس پسرزایی بالا می‌رود.

 اگر با فاصله كمی از پاك شدن دوران قاعدگی اقدام به بارداری كنید، به احتمال بیشتری جنین پسر می‌شود و هرچه زمان بیشتری از این دوران بگذرد، احتمال این‌که جنس دختر می‌شود، بیشتر است.

 

بخور ،  نخورها

یكی از عواملی كه نقش زیادی در لقاح دارد، تغذیه مادر است.

 در ادامه غذاهایی با طبع گرم برای پسرزایی را به شما معرفی می‌كنیم:

آش‌های سبك و غذاهایی كه با گوشت قرمز، برنج، نخود، گوشت بره، بلدرچین، میگو، زرده تخم‌مرغ، تره و نخود، طبخ شده‌اند.

انواع ادویه‌های گرم مانند، تخم شوید و نعنا، زیره، زعفران، بذر كرفس و شلغم، دارچین

مرباهایی مانند، شقاقل، زنجیل، دارچین، بالهنگ، حلوا شكری، شیره انگور .

دانه‌ها و مغزهای پسته، صنوبر، گردو، فندق .

دمنوش یك قاشق مرباخوری تخم یونجه، همراه دو قاشق غذاخوری عسل كه هنگام ناشتا میل شود.

 جوشانده ریشه كاسنی به همراه عسل شیرین.

 میوه‌هایی مانند هویج(زردك)، انجیر، موز شیرین.

 روغن كنجد و بادام شیرین، روغن كرمانشاهی تازه گاو.

خوردن روزانه هفت عدد خرما در اولین روز قاعدگی مادر.برای دخترزایی چه كنیم؟

برخی توصیه‌های طب سنتی برای جنین دختر عبارت‌ است از:

 انار ترش و انواع میوه‌های ترش، باقلا، سبزیجاتی مانند، خیار، گشنیز تازه، كاهو، كدوی سبز .

آشامیدن آب سرد .

بوییدن كافور.

ادویه و طعم‌دهنده‌هایی مانند سماق، گشنیز خشك، ترشی.

 غذاهایی كه با عدس و گوشت سفید طبخ شده باشند و میل كردن لبنیات.

مالیدن روغن‌های گرم مزاج به شکم و

زیر شكم

دم نوش گل قاصدك.

 برای دختر دار شدن، كنجد و سیاه دانه زیاد میل نكنند.

​​​​​​​

طب جدید چه می‌گوید؟

طب نوین معتقد است، بالا بودن یون سدیم و پتاسیم  احتمال تولد جنین پسر را بالا می‌برد از این‌رو برای پسر دار شدن توصیه به مصرف مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا و كاهش مصرف كلسیم می‌كند؛ مركبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه‌سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشك، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آبمیوه و سبزی، حبوبات، گوجه‌فرنگی، پیاز، چغندر قرمز، زیتون، قارچ، كلم، ذرت، نخود سبز، سیب‌زمینی، شاه‌بلوط، كنسرو ماهی، كره، ماالشعیر، كلوچه، نقل، قهوه و چای همه در پسرزا بودن نقش دارند. در مقابل اگر یون كلسیم و منیزیم بالا باشد، احتمال دختر بودن  بیشتر می‌شود و باید مصرف سدیم و پتاسیم كاهش یابد.

 به همین دلیل مصرف پنیر سفید، ماست، شیر، تخم‌مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمك، گردو لوبیا سبز، مارچوبه، كاهو سبز، ماكارونی و  گوشت ماهی بخارپز توصیه می‌شود.

همان‌گونه كه ملاحظه می‌كنید طب رایج به خوردن سردی‌ها هم توصیه كرده كه پیشنهاد ما این است از این فهرست با رعایت مزاج گرمی و سردی برای هر جنین استفاده كنید. مثلا مصرف تن ماهی یا توت فرنگی و خیار را برای پسردار شدن حذف كنید و ...

 

 

مراقب باشید

دخترزایی مستلزم استفاده از مواد غذایی با كلسیم و منیزیم بالاست كه ممكن است در مادرانی با اختلالات اعصابی بالا لطمه بزند و پسرزایی هم نیاز به مصرف سدیم بالا دارد كه احتمال ابتلا به فشار خون را بیشتر می‌كند. از همین رو بهتر است همه نكات گفته شده را تحت نظر پزشك معالج و با توجه به شرایط بدنی خود مصرف كنید.

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.