2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی کامل رویا تیموریان

بیوگرافی کامل رویا تیموریان

رویا تیموریان سه خواهر دارد و خودش ته‌تغاری خانواده محسوب می‌شود. او در خانواده‌ای فرهنگ دوست به دنیا آمده‌ است و به گفته خودش ورود به دنیای بازیگری و علاقه‌اش به این حرفه زمانی آغاز شد که شوهرخواهرش او را در نوجوانی به دیدن یک تائتر دعوت کرد.

دوات آنلاین-رویا(درآرا) تیموریان متولد 27 اسفند ماه 1337 در تهران و از بازیگران زن پرکار ایران است. با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید:

 

رویا تیموریان سه خواهر دارد و خودش ته‌تغاری خانواده محسوب می‌شود. او در خانواده‌ای فرهنگ دوست به دنیا آمده‌است و به گفته  خودش ورود به دنیای بازیگری و علاقه‌اش به این حرفه زمانی آغاز شد که شوهرخواهرش او را در نوجوانی به دیدن یک تائتر دعوت کرد.

 

رویا لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر در سال 1366 است. زمانی که رویا تیموریان وارد دانشگاه شد ازدواج کرده و فرزند داشت. همسر اول او با شغل رویا مخالفتی نداشت اما آنها در سال 80 با داشتن دو فرزند از هم جدا شدند و دو سال بعد خانم تیموریان با مسعود رایگان همسر فعلی‌اش ازدواج کرد.

جدایی و ازدواج مجدد رویا تیموریان با حاشیه های زیادی همراه نبود. دختران او دنیا و درنا مدنی تغییر در زندگی پدر ومادرشان را به راحتی قبول کردند و در حال حاضر با مسعود رایگان نیز رابطه خوبی دارند.

 

خودش بهترین نقش اش را «ملوک» در کافه ستاره می داند و البته فعالیت سینمایی اش را با بازی در حسرت دیدار درسال 1373 آغاز کرده است.

 

زندگی رویا تیموریان بعد از ازدواج با مسعود رایگان بسیار آرام و بی‌دغدغه می‌گذرد. او و همسرش اهل سفر و کتاب هستند  اما به گفته مسعود رایگان مشغله کاری اجازه چندانی برای سفر به آنها نمی‌دهد.

 

در سالهای اخیر رویا تیموریان نقش‌های مختلفی در سریالهای تلویزنی بازی کرده‌است که آخرین کار او به نام حوالی پاییز قرار است که از شبکه سوم تلویزیون پخش شود. سریالی که خانم بازگیری در آن نقش آفرینی کرده‌است بعد از پایان سریالی که شوهرش مسعود رایگان در آن بازی کرد به نام دلدادگان پخش می شود.

 

فرزندان رویا تیموریان به نام دنیا و درنا هرکدام زندگی مستقلی دارند. اما دنیا و همسرش به حرفه مادر نزدیکتر هستند.

 

دنیا طراح مد و لباس است و طراحی لباس‌های مادرش را خودش برعهده می‌گیرد.  لباس‌های رویا تیموریان در فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که دعوت می‌شود همگی طراحی دخترش دنیا است. دنیا مزون لباس دارد و بسیار در این حرفه موفق است.

شایعات زیادی درباره ازدواج دنیا مدنی با علیرضا کمالی‌نژاد مطرح شد اما رویا تیموریان و دخترش این شایعات را رد کردند. دنیا که با حمایت مادرش و مسعود رایگان وارد دنیای بازیگری شده‌است گفت که قرار بود با کمالی‌نژاد ازدواج کند اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و دوست ندارد درباره ریز ماجرا چیزی بگوید.

 

زندگی رویا تیموریان با مرگ خواهرزاده‌اش که از مستند‌سازان مطرح کشور بود با تلخی‌هایی همراه شد. رویا تیموریان علیرضا طباطبایی خواهرزاده جوان خود را که آخرین اثرش "من حجازی هستم" است دو سال قبل از دست داد. علیرضا به دلیل تومور مغزی جانش را از دست داد و همین امر روزهای سختی را برای رویا تیموریان ایجاد کرد.

 

او مدتی بعد از مرگ خواهرزاده‌اش دچار افسردگی شدید شد اما بعد از چند ماه توانست به زندگی عادی برگردد.

 

رویا تیموریان کارهای عام‌المنفعه زیادی کرده‌است. او معتقد است یکی از مهمترین کارهایی که هنرمندان باید انجام دهند و بخشی از مسئولیت اجتماعی آنهاست توجه به آسیب‌هایی است که به مردم وارد می‌شود. خانم بازگیر نقش بسیار مهمی را در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ورزقان داشت. او همچنین در جمع‌آوری دیه برای زندانیان محکوم به قصاص هم بسیار فعال است.

 

رویا تیموریان از معدود بازیگران زن ایرانی است که توانسته در نقش‌های مختلف نقش‌آفرینی کند. از بازی در نقش زنی ثروتمند تا زنی ساده‌لوح و شیرین که مخاطب را بسیار خندانده‌است.

 

بازی او در سریال شب دهم در نقش شاهزاده‌ای قجر که به انتقام‌گیری‌هایی از مردان می‌پردازد و آنها را به قتل می‌رساند تا بازی در سریال شمس‌العماره در نقش زنی ساده‌اندیش نقش آفرینی‌های او است. هرچند خودش بهترین بازی‌اش را در فیلم کافه‌ستاره می‌داند اما منتقدان نقش‌آفرینی او درفیلم زندان زنان منیژه حکمت را نقطه عطف بازیگری او عنوان کرده‌اند. تیموریان در این فیلم نقش رئیس زندان زنان را بازی می‌کرد و چالش‌های فراوانی با زنان آسیب‌دیده جامعه داشت.

همکاران رویا او را زنی  شوخ‌طبع و منعطف می‌دانند و معتقدند کارکردن با او علاوه بر اینکه  لذت کارکردن با فردی حرفه ای و با تجربه را دارد. اخلاق خانم تیموریان این شیرینی را چندبرابر می‌کند. او برای هر نقش بسیار مطالعه می‌کند و ساعتها درباره شخصیت‌هایی که قرار است بازی کند کتاب می‌خواند تا بتواند حالات فردی شخصیت را به درستی در بازی درآورد.

 

رویا تیموریان عادت ندارد درباره زندگی شخصی‌اش زیاد صحبت کند اما وقتی دربرابر این سوال قرار گرفت که زندگی با مسعود رایگان چطور است گفت: در یک کلام بخواهم خلاصه کنم باید بگویم آرامش . مسعود شخصیت ساپورتیو دارد. بسیار از من و دخترانم حمایت می‌کند. او درنا و دنیا را دختران خودش می‌داند و هرکاری بتواند برای آنها انجام می‌دهد و دل می‌سوزاند. من فکر می‌کنم در زندگی مشترک، باید یک نوع دیپلماسی وجود داشته باشد که معمولا خانم‌ها این دیپلماسی را دارند. بسیاری از خانم‌ها به دلیل سرکار بودن همسران‌شان حتی اگر خودشان هم شاغل باشند، باز زمان فراغت بیشتری نسبت به آقایان دارند که در همین زمان، نبودن همسر ممکن است از نظر روحی تا حدودی ضعیف‌شان کند یا مسئولیت‌های بیشتری را روی دوش‌شان بگذارد.

تیموریان ادامه داد: این نیاز به یک درک متقابل دارد؛ یعنی وقتی مرد از سر کار به منزل برمی‌گردد، همین که قدرشناس زحمات همسرش به خاطر نگهداری از خانه و فرزندان باشد، بسیار ارزشمند است. منظورم از دیپلماسی که گفتم، همان درک متقابل، از خود گذشتگی و احترام به یکدیگر در زندگی مشترک است. من و مسعود به یکدیگر قول داده‌ایم اگر بابت موضوعی ناراحتی از هم داشتیم، آن ناراحتی لحظه‌ای باشد و از آن رد ‌شویم، چون معتقدیم فرصت زندگی کردن کم است و این‌قدری نیست که بخواهیم با جر و بحث آن را سپری کنیم.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.