2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دستور پخت 3 نوع کوفته بادمجان، برنج و بلغور

دستور پخت 3 نوع کوفته بادمجان، برنج و بلغور

سه نوع کوفته متفاوت در این مطلب معرفی شده که همگی فوق العاده لذیذ هستند. کوفته برنج و پنیر، بادمجان بلغور و عدس واقعا طعم عالی دارند..

دوات آنلاین-کوفته از جمله غذاهای سنتی است که انواع مختلفی دارد و به روش های مختلف طبخ می شود. در ادامه طرز تهیه سه نوع کوفته را که شامل کوفته بادمجان، عدس و بلغور و برنج و پنیر می شود بخوانید و با درست کردن آنها به سفره خود کمی تنوع بدهید.

کوفته بادمجان را با چی درست می کنند

کوفته بادمجان را امتحان کنید

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: 100 گرم

بادمجان: 2عدد

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2عدد

آرد سوخاری: 3 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: 100 گرم

آویشن: یک قاشق چایخوری

پیاز متوسط: یک عدد

گردوی خرد شده: 50 گرم

آرد: 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و آبلیمو: به میزان لازم

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل

 

طرز تهیه

بادمجان‌ها را شسته و خرد می‌کنیم. پوست بادمجان‌ها را کامل نگیرید تا در نهایت کوفته ظاهر بهتری پیدا کند.

 

روی بادمجان‌های خرد شده کمی نمک می‌ریزیم تا عرق کند و تلخی‌اش گرفته شود. بعد آنها را در قابلمه ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و تفت می‌دهیم تا حالت کبابی پیدا کند. پیاز را رنده کرده و آبش را می‌گیریم.

 

جعفری را هم شسته و خرد می‌کنیم. بادمجان، پیاز رنده شده، جعفری خرد شده، پنیر پارمزان، نصف آردسوخاری، آبلیمو، یک تخم مرغ، نمک، فلفل، آویشن و زردچوبه را در غذاساز ریخته و مواد را کمی خرد می‌کنیم. سپس گوشت را اضافه کرده و دوباره کمی مواد را مخلوط می‌کنیم.

 

سپس مواد را حدود پانزده دقیقه در یخچال می‌گذاریم. در یک ماهیتابه گود روغن می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم تا داغ شود. در سه ظرف، یکی آرد، دومی یک عدد تخم‌مرغ و دیگری آرد سوخاری می‌ریزیم. مواد کوفته را از یخچال در آورده و به اندازه یک نارنگی کوچک از آن را درکف دست کمی صاف کرده، مقداری گردوی خرد شده داخلش می‌گذاریم و آن را می‌بندیم و گرد کرده و تمام مواد کوفته را به همین شکل آماده می‌کنیم.

 

در این مرحله کوفته‌ها را ابتدا در آرد خوب می‌غلتانیم، سپس در ظرف تخم مرغ که آن را با چنگال زده و یکدست شده می‌غلتانیم و آخر در کاسه آرد سوخاری می‌چرخانیم. کوفته‌ها که آماده شد در روغن داغ می‌اندازیم و با حرارت کم سرخ می‌کنیم تا مغز پخت شود. سپس کوفته‌ها را در ظرف مناسبی گذاشته و با ماست چکیده تزئین کرده و سرو می‌کنیم.

دستور پخت کوفته بلغور و عدس چگونه است

کوفته بلغور و عدس خیلی خوشمزه است

چی لازم داریم

عدس: نصف پیمانه

بلغور: نصف پیمانه

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

پیاز داغ: 3 قاشق غذاخوری

زیره سبز: نصف قاشق چایخوری

جعفری خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، پودر موسیر و آبلیمو: به میزان لازم

 

فیلم: آموزش تهیه کوفته نخودچی

 

چطور بپزیم

عدس را شسته و با کمی آب کامل می‌پزیم و در حین پخت کف روی آن را جمع می‌کنیم.

 

بلغور را که از قبل خیس کرده‌ایم به عدس اضافه کرده و خوب می‌پزیم و کنار می‌گذاریم وقتی خنک شد آن را همراه پیاز داغ، نصف جعفری خرد شده، پودر موسیر، نمک، فلفل، آبلیمو، زیره و روغن زیتون مخلوط کرده و خوب ورز می‌دهیم طوری که مواد یکدست و نرم شود.

 

در این مرحله مواد را به شکل کوفته‌هایی به اندازه دلخواه در آورده و در ظرف مناسب چیده و با پیاز داغ و جعفری خرد شده تزیین می‌کنیم. این کوفته سرشار از آهن و فیبر بوده و غذایی مناسب برای کاهش وزن است.

طرز تهیه کوفته برنج با پنیر را یاد بگیرید

طعم عالی کوفته برنج با پنیر

مواد مورد نیاز

برنج نیم دانه: 250 گرم

گوشت چرخ کرده: 100 گرم

آب مرغ یا گوشت: یک لیوان

پنیر پارمزان: 100 گرم

تخم‌مرغ: 2 عدد

نخود فرنگی: 50 گرم

پیاز کوچک: یک عدد

رب گوجه: یک قاشق غذاخوری

آرد سوخاری: 2 قاشق غذاخوری

روغن: یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و پودر سیر: به میزان لازم

 

فیلم: کوفته قلقلی را چطور درست کنیم

 

دستور پخت

برنج را با آب مرغ کامل می‌پزیم. هنگام پخت باید آب مرغ تمام شود. نخود فرنگی را هم می‌پزیم و کنار می‌گذاریم.

 

وقتی برنج خنک شد آن را با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پودر سیر، نمک، فلفل و زردچوبه خوب مخلوط کرده و ورز می‌دهیم.

 

دراین مرحله ماهیتابه‌ای روی حرارت گذاشته، کمی روغن در آن می‌ریزیم. پیاز را در روغن خرد کرده و تفت می‌دهیم. وقتی کمی سرخ شد زردچوبه و رب را اضافه کرده و کمی می‌جوشانیم تا غلیظ شود. دراین مرحله کمی از مواد کوفته را برمی داریم و کف دست باز کرده و یک تکه کوچک پنیر پارمزان و نخود فرنگی داخل آن گذاشته و روی آن را می‌بندیم.

 

همه مواد کوفته را به همین شکل آماده کرده، در آرد سوخاری می‌غلتانیم و در ماهیتابه سس می‌گذاریم. حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم کوفته‌ها خوب پخته شود. سپس کوفته‌ها را درظرف مناسبی چیده، تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

 

منبع: چاردیواری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.