2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين

طرز پخت ته چین مرغ مجلسی را ببینید

دستور پخت ته چین مرغ را به صورت در این مطلب آورده‌ایم هم می‌توانید فیلم بالا را مشاهده کنید و هم این‌که توضیحات یک متخصص تشریفات را در این باره بخوانید:

دوات آنلاین-ته‌چین مرغ یکی از غذاهای محبوب ایرانیان است که نه تنها طعم و مزه بسیار خوبی دارد بلکه زیبایی و رنگ خاصی هم دارد و همین هم آن را به یک غذا بسیار محبوب تبدیل کرده‌است.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات از دلایل قرار دادن ته‌چین مرغ روی میز در مهمانی‌ها می‌گوید و طرز تهیه آن را توضیح می‌دهد:

دستور پخت ته چین مرغ

ته‌ چین مرغ به دلیل اینکه شبیه به کیک تهیه می‌شود و رنگ طلایی و نارنجی دارد میز غذای شما را بسیار زیبا و متفاوت می‌کند ضمن اینکه بوی زعفران آن میز غذای شما را بسیارخوشبو کرده و اشتهای میهمان را باز می‌کند. این غذای محبوب اگر ته‌دیگ طلایی ببندد بسیار ویژه و خاص می‌شود.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلیسی

برای پخت ته‌چین ابتدا سینه مرغ را باپیاز آب پز کرده و2 فنجان آب مرغ را نگه داشته وسپس مرغ را ریش ریش کرده .تخم مرغ را در یک ظرف شکسته وبعد ماست و آب مرغ را به آن اضافه کرده وبا دارچین ونمک وفلفل کاملا مخلوط کنید.

 

ببینید: دستور پخت کامل لوبیا پلوی مجلسی با ته دیگ بی‌نظیر

 

بعد در یک مایتابه کره را ذوب کرده ووقتی کاملا داغ شد مواد را با یک کف گیر برنج مخلوط کرده در ماهیتابه بریزید. 4 الی 5 دقیقه صبر کنید تامقداری خودش را بگیرد و سپس باقیمانده برنج را بریزید.

 

ببینید: چه کار کنیم که خورشت کرفس حسابی جا بیفتد

 

چند دقیقه اجازه دهید مقداری از آب آن تبخیر شود. بعد مرغ ریش ریش شده را به داخل برنج فشار دهید و در آن را بگذارید تا بخار پس دهد و به مدت 1:30 دقیقه دم بکشد.

توجه داشته‌ باشید هرچند نام غذا برای ته‌چین گذاشته‌اند اما نمی‌شود آن را به عنوان غذای اصلی سرو کرد. ته‌چین همیشه مکمل یک غذا است و نمی‌تواند غذای اصلی باشد.

 

بهتر است ته‌چین را زمانی درست کنید و کنار غذایتان بگذارید که غذای اصلی‌شما پلو نباشد. مثلا اگر غذای اصلی که سرو کردید کباب بدون پلو است یا اینکه میز خود را با غذاهای فرنگی پر کرده‌اید و می‌خواهید امضای ایرانی بودن را هم روی آن بگذارید ته‌چین می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. توجه داشته‌ باشید این غذا هیچ وقت به میزان زیاد خورده نمی‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.