2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
در کلان‌شهرها با شهرفروشی مواجه هستیم
وزیر راه و شهرسازی:

در کلان‌شهرها با شهرفروشی مواجه هستیم

در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری بویژه در کلان شهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی مواجه هستیم که بی انظباطی خاص را در مدیریت شهری بوجود آورده است و برای حل آن توجه ویژه به مقوله اخلاق مهندسی و مسئولیت اجتماعی راه گشاست

دوات آنلاین-شهرفروشی واژه‌ای است که این روزها زیاد به گوش می‌رسد. وزیر راه و شهرسازی نیز از این پدیه انتقاد کرد و گفت: در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری بویژه در کلان‌شهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی مواجه هستیم.

عباس آخوندی اظهارداشت: در نظام اجرایی ساختمان و مدیریت شهری بویژه در کلان شهرها با مقوله ای مهم به نام شهرفروشی مواجه هستیم که بی انظباطی خاص را در مدیریت شهری بوجود آورده است و برای حل آن توجه ویژه به مقوله اخلاق مهندسی و مسئولیت اجتماعی راه گشاست.

 

وی، تقویت اخلاق مهندسی و مسئولیت اجتماعی مهندسان را از مهمترین اولویت های اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در آغاز دهه سوم فعالیت بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور عنوان کرد.

 

آخوندی اضافه کرد:مهندسان ساختمان در مواجهه با پروانه های مورد دار که بر حقوق مردم اثر منفی داشته باشد و حریم خصوصی ساکنان شهرها را به چالش بکشد باید با رجوع به مبانی اخلاق مهندسی و مسئولیت اجرایی زیر بار چنین پروژه هایی نروند و دقت کنند که ساختمان مورد نظر به محیط زیست، حریم خصوصی همسایگان و حقوق عمومی مردم خدشه ای وارد نکند.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت خود در این وزارتخانه برای تقویت بیش از پیش نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسان و مسئولیت اجتماعی آنها کارهای متعددی انجام شده است و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان در آغاز دهه سوم فعالیت خود بر ارتقاء مطلوب آن برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

 

او گفت: در این اجلاس در حوزه های مختلف بویژه نحوه کار فعالیت های ساختمانی، نحوه ارتباط شهرداری ها با مهندسان و رابطه حرفه ای مهندسان با مردم مباحث مطرح شد  که حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه می تواند بر افزایش همگرایی بین مجلس، دولت و بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.