2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آمار تکان‌دهنده  از کودکان زخمی یا کشته‌شده در عراق
یونیسف آمار 6 ماه اول سال جاری میلادی را اعلام کرد

آمار تکان‌دهنده از کودکان زخمی یا کشته‌شده در عراق

کودکان قربانیان اصلی جنگ در موصل هستند، بسیاری از آنها از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، ۴۳۰۰ کودک به نزد خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند و امروز بیش از ۱۰۰۰ کودک هنوز تحت حمایت ما جهت بازگرداندن آنها به خانواده‌هایشان هستند

دوات آنلاین-تلخ و تکان‌دهنده است؛ بیش از 500 کودک. کودکانی که هیچ توانی برای حفاظت از خود در برابر تروریست‌های داعشی نداشتند. این رقم تعداد بچه‌هایی است که در 6 ماه اول سال جاری میلادی در عراق کشته شدند تا زخم و جراحت را تجربه کردند. این آمار را یونیسف داده است.

مولد ورفة، رئیس عملیات میدانی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در اربیل با اشاره به کشته و زخمی شدن ۵۰۶ کودک در جریان عملیات‌های نظامی شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ میان نیروهای عراقی و داعش، در جمع خبرنگاران گفت: یونیسف با همکاری دولت عراق در راستای دسترسی به مکان‌های بازداشتی که ممکن است داعش در آنجا کودکان را به خدمت خود درآورده باشد، تلاش می‌کند، ما مدافع حقوق تمامی کودکان هستیم.

 

ورفة با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان عراقی به دلیل جنگ از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، گفت: یونیسف در راستای بازگرداندن آنها به خانواده‌هایشان تلاش می‌کند.

 

وی افزود: کودکان قربانیان اصلی جنگ در موصل هستند، بسیاری از آنها از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، ۴۳۰۰ کودک به نزد خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند و امروز بیش از ۱۰۰۰ کودک هنوز تحت حمایت ما جهت بازگرداندن آنها به خانواده‌هایشان هستند، بسیاری از این کودکان دو سال از زندگی خود را در دوره داعش گذرانده‌اند و چیزی جز جنگ ندیده‌اند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.