2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
در ایران 8 میلیون گیمر نوجوان داریم

در ایران 8 میلیون گیمر نوجوان داریم

بنا به آمار ۱۸ میلیون کاربر فضای مجازی زیر ۱۸ سال هستند.

دوات آنلاین-دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: ۸ میلیون گیمر نوجوان (۱۸-۱۴) سال در کشور داریم که روزانه ۱۲۰۰ سال توسط آنها صرف بازی می شود و تنها سرگرمی آنها بازی شده است.

 

حامد علامتی با اشاره به آمارهای کلی در حوزه فضای مجازی و در ارتباط با دانش آموزان بیان کرد: امروزه شاهد هستیم سهم بسیار زیادی از اوقات نوجوانان معطوف به فضای مجازی است و بازی های رایانه ای که عموما در موبایل نصب شده اند، می شود. ضمن اینکه در شکل واقع بینانه آمار نشان می دهد که ۸ میلیون گیمر نوجوان( ۱۴-۱۸ ) سال در کشور داریم که روزانه هزار و دویست سال توسط آنها صرف بازی می شود و تنها سرگرمی آنها بازی شده است.

 

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: مرکز تحقیقات بازی های رایانه ای اعلام کرده است که ۹۵ درصد بازی ها وارداتی هستند و در واقع با سبک زندگی غربی ساخته شده اند. همچنین حضرت آقا تعبیر کرده اند که جوانان ما امروز در فضای مجازی تنفس می کنند.

 

وی افزود: گزارش های متعددی به دستمان می رسد که نشان می دهد ۱۸ میلیون کاربر فضای مجازی زیر ۱۸ سال هستند. این موضوع از اهمیت تولید محتوای سالم خبر می هد که در واقع این تولید محتوا برای نسل سرنوشت ساز آینده است. متأسفانه باید باور کنیم امروز سهم جوانان از فضای مجازی بیشتر از فرصت، تهدید است. به طوری که در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ آنچه که اعلام شده است این است که جرایم در حوزه فضای مجازی بیش از ۷۳ درصد افزایش داشته است که در این میان سهم اینستاگرام ۲۰ درصد و سهم تلگرام ۴۳ درصد بوده است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.