2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
همه چیز درباره کرم‌های مرطوب کننده  پوست

همه چیز درباره کرم‌های مرطوب کننده پوست

کرم باید متناسب با پوست انتخاب شود. رطوبت‌گیرنده‌هایی مثل گلیسیرین و اسید لاکتیک آب را به خود جذب می‌کنند و نرم‌کننده‌هایی مثل اسیدهای چرب پوست را نرم می‌کنند و تسکین می‌دهند.

دوات آنلاین-بسیاری از مردم تصور می‌کنند خشکی پوست‌شان به خاطر استفاده زیاد از کرم‌های مرطوب و چرب‌کننده‌ است درحالیکه متخصصان می‌گویند این تصور اشتباه است و نباید تصور کنیم کرم‌ها به پوست آسیب می‌رسانند. آنها باعث می‌شوند پوستی زیبا و سالم داشته‌ باشیم.

کرم‌ها انواع مختلفی دارند اما استفاده از هر نوع کرمی به هرفردی توصیه نمی‌شود بلکه کرم باید متناسب با پوست انتخاب شود باید بدانیم رطوبت‌گیرنده‌هایی مثل گلیسیرین و اسید لاکتیک آب را به خود جذب می‌کنند و نرم‌کننده‌هایی مثل اسیدهای چرب  پوست را نرم می‌کنند و تسکین می‌دهند.

کرم‌های محافظتی از قبیل وازلین‌ و دایمتیکون یا بعضی روغن‌ها پوست را پوشش می‌دهند و مانع از بین رفتن رطوبت آن می‌شوند.

برخی کرم‌ها ترکیبی از آبرسان مرطوب‌کننده و چرب‌کننده هستند به همین دلیل است که باید جنس مناسب پوست خود را انتخاب کنید. اگر جنس پوست‌تان را نمی‌دانید می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید

لوسیون‌ها هم مانند کرم‌ها باید مناسب پوستتان انتخاب شوند.

باید به یاد داشته‌ باشیم که پوست صورت حساس‌ترین نقطه بدن است و از آنجایی که در معرض آلودگی آفتاب و هوای مستقیم است ممکن است دچار آسیب شود بنابراین بهتر است لوسیون یا کرمی که برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده می‌کنید برای صورت‌تان استفاده نکنید.

در ضمن به یاد داشته باشید پوست‌ها به کرم عادت نمی‌کنند.

این تصور که پوست به کرم عادت می‌کند و دیگر خودبه‌خود شادابی‌اش را حفظ نمی‌کند درست نیست. ممکن است بعضی پوست‌ها توانایی نگهداری کامل از خود را نداشته‌ و  به مکمل نیاز داشته‌ باشند.  بنابراین پوست خود را به تصور اینکه خودسازی می‌کند از کرم‌ها محروم نکنید چراکه باعث چروک شدن پوست می‌شوید.

نکته دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که لب‌ها هم به مراقبت نیاز دارند و باید پوست لب با توجه اینکه نازک است مرتب چرب شود تا پوستی شاداب داشته باشد.

اگر احساس کردید لب‌هایتان می‌سوزد یا ترک برداشته مشکل از کم مرطوب کردن نیست بهتر است مارک مرطوب‌کننده لبتان را عوض کنید.

دیگر حساسیتی که برخی مرطوب کننده‌ها ممکن است برای لب به وجود آورند سوزش است در این مورد هم راه حل تغییر مارک مرطوب‌کننده‌ است. به یاد داشته‌ باشید  برخی مرطوب‌کننده‌ها از عصاره نعنا یا اکالیپتوس استفاده می‌کنند و ممکن است لب شما نسبت به این ماده حساس باشد و بسوزد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.