2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه 2 نوع قارچ شکم پر با فر؛ بدون گوشت و با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه 2 نوع قارچ شکم پر با فر؛ بدون گوشت و با گوشت چرخ کرده

اصول اولیه ونکات ریز آشپزی برای تهیه قارچ شکم پر در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

دوات آنلاین-قارچ شکم پر از جمله فینگرفودهایی است که می‌توان آن را با مواد و روش‌های مختلف تهیه کرد. برای پختن قارچ شکم پر به فر نیاز دارید. در ادامه دو روش درست کردن قارچ شکم پر بدون گوشت و با گوشت چرخ کرده را بخوانید:

 

قارچ شکم پر بدون گوشت

سارا جعفری متخصص تشریفات این بار در گفت و گو با دوات آنلاین فینگر‌فودی را آموزش می‌دهد که می‌تواند گرسنگی بچه‌ها را کم کند و برای آنها مفید باشد.

 

قارچ شکم‌پر از جمله غذاهایی است که در برخی رستورانها به عنوان میان‌وعده سرو می‌شود اما این غذای مفید و بسیار سبک می‌تواند کمک کند فرزند شما که خسته و گرسنه از مدرسه باز می‌گردد هم با خوردن آن احساس سیری کند و هم ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی مفید به بدن او رسانده شود و نشاط داشته‌ باشد.

قارچ شکم پر بدون گوشت

برای تهیه قارچ شکم‌پر می‌توانید قارچ‌های درشتی را که از مغازه تهیه کرده‌اید خوب بشویید. سپس ساقه‌قارچ را از تنه جدا کنید. برگ پهنی که باقی می‌ماند مناسب برای پر کردن مواد مغذی‌ است.

 

برخی دوست دارند برگ‌های ریز قهوه‌ای رنگی که در درون سینه قارچ است را بگیرند اما بهتر است این رگه‌ها بمانند زیرا بسیار مفید است.

 

بعد از اینکه قارچ‌ها را شسته و آماده کردید، باید مواد داخل آن را تهیه کنید. برای تهیه یک قارچ شکم‌پر سبک بهتر است از گوشت استفاده نکنید. می‌توانید فلفل دلمه‌ای، کمی رب انار، سیب‌زمینی نگینی، بیکن ریز شده و جعفری خرد شده را داخل یک ماهی‌تابه تفت بدهید. وقتی مواد جا افتاد و آماده شد اجازه دهید کمی دمای آن بیفتد. سپس مواد را داخل قارچ قرار دهید. در آخر کمی از سس انار که ته ظرف باقی مانده روی آن بریزید و پنیر پیتزا روی آن بپاشید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی مجلسی

 

سپس قارچ‌ها را داخل فر یا مایکروویو قرار دهید. لازم نیست این فینگر فود لذیذ یک ربع بیشتر در فر بماند. همین‌قدر که پنیر آن آب شده و طلایی شود آماده سرو است.

 

این فینگر‌فود فوق‌العاده را می‌توانید به عنوان میان‌وعده مناسب برای بچه‌ها سرو کنید.

 

نکته دیگر اینکه اگر می‌خواهید شام سبک بخورید هم می‌توانید از این غذا استفاده کنید. قارچ یک ماده  مغذی و لذیذ است که نه تنها شما را چاق نمی‌کند بلکه شما را سیر کرده و برای هضم کالری زیادی می‌گیرد و همین باعث لاغری می‌شود.

قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده

قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده

باشگاه خبرنگاران نوشت قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده پر شده و رویه خامه‌ای و مغز آبدار دارد. این قارچ‌ها طعم عالی دارند و به عنوان یک پیش غذای خوشمزه برای روز‌های تعطیل آخر هفته و در کنار مهمان‌ها خوب هستند.

 

ما عاشق قارچ‌های گرد و درشت هستیم. یکی از تجربیات خوشمزه من با قارچ، درست کردن کباب قارچ هنگام گردش در خارج شهر در یک روز زیبای بهاری بود آن کباب آنقدر خوشمزه بود که من فکر کردم که بهتر است همه آن را جایگزین کباب گوشت کنند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

 

مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده

قارچ گرد درشت: ۱ کیلو

گوشت چرخ کرده: نیم کیلو

پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم، تکه تکه شده

سیر ریز شده: ۱ حبه

پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری به علاوه مقداری برای تزئین

جعفری تازه: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: یک چهارم پیمانه

خرده نان: یک چهارم پیمانه (در صورت حساسیت به گلوتن آن را حذف کنید)

 

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده

۱. قارچ‌ها را بشویید و با حوله کاغذی رطوبت آن را بگیرید. ساقه قارچ را بردارید و بخش‌های داخلی قارچ را از آن خارج کنید. مراقب باشید که قاشقتان را به داخل قسمت گردی قارچ نزنید و باعث ترک آن نشوید. سینی فر را کفی گذاشته و یا در صورت نداشتن کفی کاغذ روغنی مخصوص فر بگذارید. بخش کلاهک قارچ‌ها را کف سینی فر بچینید به طوری که بخش خالی شده آن رو به بیرون باشد.

 

۲. در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط گاز، گوشت چرخ کرده را تفت دهید تا زمانی که قهوه‌ای شود، آن را با کف گیر مرتب بهم بزنید تا اجزا آن بهم نچسبد. اگر آن را خوب بهم نزنید بهم چسبیده و قطعات درشت تشکیل می‌دهد و به اصطلاح لخته لخته می‌شود. شما باید از یک ماهیتابه نچسب استفاده کنید، چون ما به گوشت روغن اضافه نمی‌کنیم. ما میخواهیم از روغن موجود در گوشت چرخ کرده برای سرخ کردن آن استفاده کنیم. از یک کاغذ روغنی برای برداشتن روغن اضافی از روی گوشت‌های داخل ماهیتابه استفاده کنید. برای اینکار از یک انبر آشپزی برای نگه داشتن کاغذ استفاده کنید، شما که نمی‌خواهید دستتان بسوزد.

 

۳. دما را کمی پایین بیاورید و ۱ حبه سیر ریز شده و ۲ قاشق غذاخوری پیازچه را به گوشت اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه بهم بزنید تا بوی پیاز در بیاید. پنیر خامه‌ای تکه تکه شده را به آن اضافه کنید و تا زمانی که ذوب شود آن را بهم بزنید اگر کاملا نرم نشد هم مشکلی نیست.

 

۴. ماهیتابه را از روی گاز بردارید، خرده نان را به آن افزوده و خوب بهم بزنید، یک چهارم پنیر پارمزان و ۲ قاشق غذاخوری جعفری را هم به آن اضافه کنید.

 

۵. مواد درون ماهیتابه را به صورت مساوی داخل کلاهک قارچ بریزید سپس بدون اینکه روی سینی فر را بگذارید آن‌ها را در مرکز فر و با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید حدود ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که قارچ‌ها نرم شده و رویه آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود. قارچ‌ها را از داخل سینی خارج کرده در ظرف سرو بگذارید و با کمی جعفری تازه و پیازچه تزئین کنید. نوش جان!

 

نکات آشپزی در مورد قارچ شکم پر

برای تهیه مواد داخلی آن از یک ماهیتابه نچسب استفاده کنید و گوشت را بدون روغن تفت دهید.

 

در صورتی که بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارید، خرده نان را از مواد میانی حذف کنید، این مواد به حد کافی قوام و چسبندگی دارند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.