2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی مجلسی
یک متخصص تشریفات توضیح می‌دهد:

طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی مجلسی

به دو روش می‌توان کوکوی سیب‌زمینی را آماده کرد. در روش اول سیب‌زمینی‌ها را به صورت خام رنده کنید و در کوکو بریزید. در روش دوم سیب‌زمینی‌ها را اول بپزید و بعد در کوکو استفاده کنید.

دوات آنلاین-کوکو سیب زمینی مجلسی یک غذای فینگر فود است که می‌توانید آن را به عنوان پیش‌غذا یا غذایی برای مهمانی عصرانه آماده کنید. این غذا هم خوش‌طعم است و هم خیلی سریع آماده می‌شود.

سارا جعفری، کارشناس تشریفات درباره طرز تهیه این غذا و نحوه تزئین آن به دوات آنلاین می‌گوید:

 

به دو روش می‌توان کوکوی سیب‌زمینی را آماده کرد. در روش اول سیب‌زمینی‌ها را به صورت خام رنده کنید و در کوکو بریزید. در روش دوم سیب‌زمینی‌ها را اول بپزید و بعد در کوکو استفاده کنید.

 

از آنجایی که سیب‌زمینی به صورت خام زیبا‌تر است من روش پخت کوکوسیب‌زمینی با سیب‌زمینی خام را توضیح می‌دهم.

 

به مقدار لازم سیب‌زمینی پوست کنده و با دنده‌ریز رنده کنید. بعد آب آن را گرفته و کمی پودر پیاز به آن اضافه کنید. می‌توانید از پیازچه خشک شده هم استفاده کنید.

 

مقداری سبزی‌های معطر به کوکوی خود اضافه کنید. این سبزی ‌ها می‌تواند براساس سلیقه غذایی شما تغییر کند اما ریحان و مرزه سبزی‌های مناسبی هستند.

 

کمی به مواد خود آویش اضافه کنید. آویش طبع گرمی دارد و می‌تواند سردی سیب‌زمینی را تا حدودی بگیرد.

 

سپس نمک، فلفل و کمی سیر تازه رنده شده به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

 

اگر آب سیب‌زمینی را کامل گرفته باشید لازم نیست به آن آرد اضافه کنید اما اگر بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ احساس کردید مایه شما شل شده کمی به آن آرد سوخاری اضافه کنید.

 

هر یک کیلو سیب‌زمینی چهارعدد تخم‌مرغ نیاز دارد. بعد از اینکه مواد را مخلوط کردید آن را به خوبی هم بزنید حالا مواد شما آماده‌ است.

بخشی از تزئین غذای شما باید هنگام طبخ انجام گیرد، از قالبهایی که معمولا در شیرینی فروشی‌ها موجود است استفاده کنید. قالبهای فلزی در اشکال مختلف موجود است بعد از این که روغن را کاملا داغ و آماده کردید مایه کوکو را داخل قالبها بریزید تا خودش را بگیرد و یک طرف آن سرخ شود. بعد می‌توانید قابلها را از ماهی‌تابه خارج کرده و روی دیگر آن را سرخ کنید.

با اتمام کار سرخ کردن کوکو‌ها به چند روش می‌توانید آن را تزئین کنید. می توانید آن را لای نان‌های تست مخصوص قرار دهید و از گوجه‌های گیلاسی، زیتون بدون هسته و پودر گردو استفاده کنید.

 

با خلال دندان تزئینات را به هم وصل کرده و در ظرف قرار دهید.

 

کوکوی سیب‌زمینی را می‌توانید در مهمانی‌های عصرانه که با فینگرفود برگزار می‌کنید استفاده کنید. این غذا را می‌توانید به عنوان غذای مکمل و به صورت تزئینی در میز شام یا ناهار هم قرار دهید.  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.