2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راه و روش نگهداری از گیاه آنتوریوم در آپارتمان

راه و روش نگهداری از گیاه آنتوریوم در آپارتمان

آفتاب خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنید این گیاه را از پا در می‌آورد. سعی کنید به هیچ عنوان نور مستقیم به آن نتابد. بهترین مکان و نور برای آنتوریوم نور غیرمستقیم کنار پنجره است.

دوات آنلاین-بعضی از گیاهان آپارتمانی هستند که مردم به دلایل مختلف کمتر سراغ خرید و نگهداری‌شان می‌روند.

یکی از این دلایل به طور طبیعی قیمت بالای آنهاست و دلیل بعدی هراس از دشوار بودن نگهداری‌شان. آنتوریوم از همین جنس گیاهان است که البته به نسبت گیاه ارزان قیمتی نیست اما بر خلاف ظاهر ظریف و زیبایش گیاه مقاومی است و نباید از نگهداری آن در خانه ترس داشت. کم نیستند کسانی که دوست دارند در آپارتمانشان گیاه گلدار داشته باشند. برای این گروه پیشنهاد این هفته ما آنتوریوم است و خیالتان هم از نگهداری آن راحت باشد. اگر به نکاتی که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم توجه کنید قطعا یک آنتوریوم گلدار فوق العاده زیبا برای مدت طولانی در خانه خواهید داشت. گیاهی با دم گل‌های کم نظیر که در گل آرایی همواره سهمی ویژه دارد.

نیازها و نگهداری

 

نور: آفتاب خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنید این گیاه را از پا در می‌آورد. سعی کنید به هیچ عنوان نور مستقیم به آن نتابد. بهترین مکان و نور برای آنتوریوم نور غیرمستقیم کنار پنجره است.

 

دما: آنتوریوم نه گرمایی است و نه سرمایی، دمای معتدل خانه کاملا به رشد این گیاه کمک می‌کند. اگر دقیق‌تر بخواهید، باید بگویم دمای حدود 20 درجه در تمام طول سال برای این گیاه مطلوب است. در زمستان حواستان باشد هوای خانه به کمتر از 16‌درجه نرسد.

 

آبیاری: مانند اغلب گیاهان خانگی باید بین دو آبیاری خاک آنتوریوم خشک شود. معمولا در بهار و تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هفته‌ای یک بار آبیاری برای آنتوریوم مورد نیاز است.

 

رطوبت: این روزها که هوا فوق العاده گرم است هر روز گیاه‌تان را غبارپاشی کنید. در زمستان هفته‌ای دوبار کافی است.

 

تغذیه: مثل هر گیاه دیگری کمبود عناصر غذایی موجب اختلال در رشد آنتوریوم می‌شود. پس هر دو‌هفته یکبار با کودهای مخصوص آنتوریوم آن را تغذیه کنید. کودهای مخصوص را می‌توانید از مراکز گل و گیاه بخرید.

 

عوارض و درمان

 

چون زیبایی این گیاه برایتان مهم است به این موارد هم توجه داشته باشید:

 

اگر برگ‌های جدید رنگ پریده هستند و گیاه گل نمی‌دهد مهم‌ترین دلیلش نوع خاک‌تان است. احتمالا خاک فقیر و ضعیفی دارد و باید با تغذیه کمکی گیاه‌تان را تقویت کنید. همچنین اگر گل نمی‌دهد به احتمال زیاد نور فضایی که آنتوریوم را در آن نگهداری می‌کنید کافی نیست.

 

اگر لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها مشاهده می‌کنید گیاه‌تان مورد حمله قارچ‌ها قرار گرفته است. با محلول قارچ‌کش برگ‌ها را تمیز کنید.

 

منبع: جام جم- نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
محمد جواد باقری 1398/12/07
سلام ازارائه اطلاعات خوبتون درباره آنتوریوم. متشکرم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.