2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه سالاد آمریکایی به‌عنوان مکمل غذایی عالی برای مهمانی
یک متخصص تشریفات راهنمایی می‌کند:

طرز تهیه سالاد آمریکایی به‌عنوان مکمل غذایی عالی برای مهمانی

اگر می خواهید غذای شما کاملا رژیمی باشد می‌توانید سس مایونز را حذف کرده و ماست و پنیر را مخلوط و به جای سس به آن اضافه کنید. اضافه کردن پنیر به ماست می‌تواند تا حدودی ترکیب نرمی درست کرده و جای سس را بگیرد و کمی طعم سس بدهد.

دوات آنلاین-سالادها از جمله غذاهای مکملی هستند که معمولا در مهمانی‌ها به عنوان غذای دوم استفاده می‌شوند. طعم‌های مختلف سالادها بسیار مورد توجه بچه ها هستند اما می‌توانند برای بزرگترها هم یک میان‌وعده مناسب باشند یا به عنوان پیش‌غذا استفاده شوند.

 

سولماز خیاطی، متخصص تشریفات و فود دیزاینر به دوات آنلاین درباره طرز تهیه سالاد آمریکایی توضیح می‌دهد:

 

سالاد مرغ و پیازچه یک سالاد آمریکایی بسیار محبوب و قدیمی است که طرز تهیه‌ آن نیز بسیار آسان و سریع است. شما می‌توانید این سالاد خاص را در مهمانی‌ها استفاده کنید البته اصل این سالاد کالری فراوانی دارد و من راه‌هایی را برای کاهش کالری آن به شما پیشنهاد می‌کنم:

 

مواد لازم

دو عدد سینه‌ مرغ بدون استخوان

یک عدد پیاز متوسط

پیازچه به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

دو قاشق چای‌خوری فلفل

زردچوبه به مقدار لازم

یک قاشق غذاخوری سرکه

دو عدد تخم‌مرغ

سه عدد هویج

کرفس به مقدار دلخواه

یک لیوان ذرت پخته شده یا کنسروی

دو قاشق غذاخوری مایونر و دو قاشق غذاخوری ماست کمی پنیر

 

آماده کردن پیاز و پیازچه

پیاز را بصورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

پیازچه را هم ریز و مناسب با پیاز خرد کنید

 

مقداری آب را در قابلمه بجوشانید و سپس مرغ، نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید.

در قابلمه را ببندید و منتظر بمانید تا مرغ کاملا پخته شود.

برای اطمینان از پخته شدن مرغ، چنگال را درون آن فرو ببرید. اگر چنگال به راحتی فرو رفت، مرغ پخته است.

مرغ را به قطعات متوسط برش دهید. برای زیبا شدن سالادتان بهتر است مرغ ها را عمودی برش بزنید. ضمن اینکه می‌توانید ابتدا سینه مرغ را لخم کرده و سپس بپزید. بعد از پخت برای اینکه برش شما زیبا شود صبر کنید تا مرغ سرد شود.

تخم مرغ را کاملا آب‌پز کنید.

کرفس و هویج را با مقداری آب در یک قابلمه‌ دیگر بپزید. بهتر است کاملا پخته نشده و به حالت نیم‌پز درآورید.

 

مرغ خرد شده را با بقیه‌ مواد یعنی کرفس پخته شده، هویج پخته شده، تخم مرغ، پیاز، پیازچه، ذرت پخته یا کنسروی ،سس مایونز، ماست و پنیر ، سرکه، نمک و فلفل کاملا مخلوط کنید.

نکته: اگر می خواهید غذای شما کاملا رژیمی باشد می‌توانید سس مایونز را حذف کرده و ماست و پنیر را مخلوط  و به جای سس به آن اضافه کنید. اضافه کردن پنیر به ماست می‌تواند تا حدودی ترکیب نرمی درست کرده و جای سس را بگیرد و کمی طعم سس بدهد. برای اینکه طعم سس را احساس کنید می توانید امقدار  آن را به یک قاشق کاهش دهید.

اگر با نبود طعم سس مایونز مشکلی نداشته‌ باشید برای یک غذای رژیمی بهتر است از آن استفاده نکنید. می توانید از طعم دهنده هایی مانند آویشن هم استفاده کنید و سبزیجات را بر اساس سلیقه غذایی خود تغییر دهید .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.