2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با گوجه و خیارهای درحال خراب شدن  چه کنیم؟
یک متخصص تشریفات توضیح می‌دهد:

با گوجه و خیارهای درحال خراب شدن چه کنیم؟

اگر گوجه و خیار که خریده اید در حال خراب شدن است می توانید از آن استفاده های زیادی بکنید.

دوات آنلاین-یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار این است که چطور از میوه‌ها و سبزیجاتی که در حال خراب شدن در یخچال هستند  استفاده کنند. مثلا اگر گوجه یا خیار در یخچال مانده و در حال کپک زدن است آیا چاره‌ای وجود دارد که آن را دور نریزیم؟ بله چاره وجود دارد آنها را خشک و پودر کنید.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات راههایی را پیشنهاد می دهد که می‌توانیم از طریق آن سبزیجات داخل یخچال را خشک و استفاده کنیم: گوجه یکی از سبزیجاتی است که همیشه ضایعات زیادی در خانه دارد. از آنجایی که فریز کردن گوجه هم جاگیر است و هم بعد از یخ‌زدایی بد شلک و بد طعم می‌شود بنابراین خانم‌ها ترجیح می‌دهند یا آنقدر گوجه بخرند که همیشه در یخچال گوچه داشته‌ باشند و ضایعات آن را هم به جان می‌خرند یا همیشه کم گوجه می‌خرند که گاهی برای غذا کم می‌آورند. در شرایطی که امروزه قرار داریم و هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اینکه منابع آبی محدود است پس بهتر است ضایعات خوراکی‌هایمان کم باشد اما باضایعات گوجه چه کنیم؟

 

خشک کردن گوجه در حال خراب شدن

یکی از بهترین روشها این است که وقتی گوجه اضافه در خانه دارید و قرار هم نیست طی چند روز آینده در غذا از آن استفاده کنید، گوجه ها را خشک کنید. بله آن را خشک کنید. بهترین راه این است که گوجه ها را حلقه حلقه کرده و در یک سینی بچینید. اگر دوست دارید گوجه ها به صورت طبیعی خشک شود بهتر است آن را جلوی آفتاب قرار دهید حالا که فصل گرم سال است گوجه ها خیلی زود خشک می‌شوند. اگر دوست دارید گوجه ها رنگ خود را حفظ کنند می‌توانید آن را در ظرفی قرار داده و در مایکرو ویو بگذارید و آن را خشک کنید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم سیب زمینی سیاه نشود

 

روی گوجه‌های حلقه شده نمک بپاشید. بعد که کاملا خشک شد و حالت چیپسی پیدا کرد می‌توانید آن را در آسیاب ریخته و پودر کنید. بعد در ظرفی نگهداری کنید و مانند ادویه در غذا استفاده کنید. از گوجه‌های پودر شده در همه غذاها می‌توانید استفاده کنید. حتی از این پودر می‌توانید در خورش قیمه به جای رب استفاده کنید و طعمی دوست داشتنی به غذایتان بدهید.

گوجه و خیار در حال خراب شدن

خیارهای در حال خرابی را پودر کنید

این روش را می‌توانید برای خیارهایی که در حال گندیده شدن و یا خرابی هستند هم استفاده و آن را پودر کنید. پودر خیار را مانند یک طعم دهنده در ماست می‌توانید استفاده کنید. همچنین  می‌توانید آن را با سبزیجات مخصوص ماست و خیار هم استفاده کنید.

 

پودر خیار و گوجه می‌تواند در سس مخصوص سالاد هم استفاده شود و لذت مضاعفی به آن بدهد.

 

با این روش هم ضایعاتی برای خیار و گوجه که خیلی هم زود خراب می‌شوند نخواهید داشت و هم  از رب که با انواع نگهدارنده تهیه می‌شود دوری کرده‌اید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.