2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
با خواص آلبالو آشنا شوید

با خواص آلبالو آشنا شوید

یکی از بهترین خواص آلبالو این است که تولید ملاتونین را در بدن شما افزایش می دهد که در واقع همان ماده شیمیایی است که حس خواب آلودگی را افزایش می دهد. اگر شما یک لیوان آب آلبالو را قبل از خوابیدن بنوشید، خیلی سریع تر به خواب می روید.

دوات آنلاین-آلبالو از جمله میوه‌هایی است که خاصیت‌های زیادی برای سلامتی دارد. با خواص آلبالو آشنا شوید:

 

کاهش رشد سلول های سرطانی

آنتوسیانین سرعت رشد سلول های تومور های سرطانی را کاهش می دهد، اسید فنولیک موجود در آن هم نقش محافظتی دارد و فیتوکمیکال هم از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

 

کاهش قند خون

خواص آلبالو در زمینه کاهش قند خون ثابت شده است به ویژه در مورد افراد مبتلا به دیابت.

علاوه بر آن درصد مقدار گلوکز را در حد طبیعی نگه می دارد. این میوه برای افراد مبتلا به دیابت که می خواهند از شر مشکلات قند خون بالا در امان بمانند، انتخابی عالی است.

 

ضدالتهاب

آرتریت روماتوئید تنها یکی از مشکلاتی است که در پی التهاب در بدن انسان به وجود می آید. آلبالو باعث کاهش التهاب، پیشگیری از نقرس و آرتروز و دیگر بیماری های ناشی از التهاب که به بدن شما صدمه می زند، می شود.

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

آیا نگران بیماری های قلبی هستید؟ فلاونول های موجود در آلبالو از قلب، عروق خونی و دستگاه گردش خون شما محافظت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه مانند دارو عمل می کند و مقدار استفاده بدن شما از قند ها و چربی ها را کنترل می کند.

 

بهبود خواب

یکی از بهترین خواص آلبالو این است که تولید ملاتونین را در بدن شما افزایش می دهد که در واقع همان ماده شیمیایی است که حس خواب آلودگی را افزایش می دهد. اگر شما یک لیوان آب آلبالو را قبل از خوابیدن بنوشید، خیلی سریع تر به خواب می روید. تحقیقات ثابت کرده است که آب آلبالو به بهتر خوابیدن کمک زیادی می کند. پس نوشیدن آن درمان خوبی است اگر قادر به خوابیدن نیستید یا نگران بی خوابی هستید.

 

محافظت از سلول های مغزی

آب آلبالو یکی از بهترین تقویت کننده های حافظه است.

 

مضرات آلبالو

خوردن این میوه برای افراد سرد مجاز مفید نیست و اشخاصی که مبتلا به ورم روده و زخم معده هستند مجاز به مصرف آلبالو نیستند.اگر از آلبالو به عنوان دسر استفاده شود، موجب چاقی می شود.خوردن این میوه به صورت ناشنا موجب زخم معده و بعد از غذا باعث ناراحتی های گوارشی می شود.

 

چه وقت و چگونه باید آلبالو مصرف کرد؟

وقتى آلبالو خوردید روى آن آب نخورید، به طور کلی نوشیدن مایعات روى میوه ها باعث حجیم شدن آن ها می شود و این وضع براى دستگاه هاضمه خطرات جدى در بر دارد.در فاصله غذاهاى اصلى مى توانید آلبالو بخورید زیرا خیلى زود هضم مى شود. یک مرتبه مقدار زیادى آلبالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

 

آنتوسیانین های موجود در آلبالو به افزایش تولید انسولین طبیعی در بدن تا 50 درصد کمک می کند؛ از این رو این میوه ریز ترش مزه برای افراد مبتلا به دیابت انتخابی عالی است.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.