2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
باغچه‌های دیواری  را چطور درست کنیم؟

باغچه‌های دیواری را چطور درست کنیم؟

دیوارهای سبز در معماری و دکوراسیون چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفدار دارد این دیوارها در سالیان دور هم وجود داشت اما بیشتر برای خانه‌باغها استفاده می‌شد و گیاهان رونده را روی دیوارها قرار می‌دادند

دوات آنلاین-برخی افراد فکر می‌کنند زندگی با گلها و داشتن یک باغچه زیبا دیگر یک رویاست آن هم در آپارتمانهای امروزی که 50 تا 70 متر هستند اما کمی خلاقیت می‌تواند باغچه‌ای زیبا به خانه شما بیاورد. می توانید دیوارهای خود را به راحتی تبدیل به یک باغچه کنید.

 

دیوارهای سبز در معماری و دکوراسیون چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفدار دارد. این دیوارها در سالیان دور هم وجود داشت اما بیشتر برای خانه‌باغ ها استفاده می‌شد و گیاهان رونده را روی دیوارها قرار می‌دادند. طراحان داخلی از این روش ایده گرفتند و باغچه‌های دیواری را وارد خانه‌های کوچک امروزی کردند. محمد گودرزی دکوراتور درباره باغچه‌های دیواری به دوات آنلاین می گوید:

 

برای داشتن یک باغچه دیواری کافی است کمی گیاهان را بشناسید و بدانید چطور باید از آنها مراقبت کنید.

 

اگر خانه شما در طبقه اول است می‌توانید دیوار بیرونی را به یک باغچه تبدیل کنید برای اینکه به دیوار آسیبی وارد نشود بهتر است قسمتی که قصد دارید گل روی آن قرار دهید ابتدا یک برد یا صفحه پلاسیتکی روی دیوار نصب کنید، این صفحات به صورت آماده برای جای دادن به گلدانها هم موجود است اما اگر جایی برای گلدان نداشت با چند بست می‌توانید مدلی که دوست دارید را در این صفحه ایجاد کنید.

 

هرچه گلدان ها کوچک باشد جذابیت بیشتری دارد. بهتر است گلدان ها یک اندازه باشند. بر اساس تابش آفتاب و میزان نوری که گلها لازم دارند می‌توانید گل را انتخاب کرده و روی این صفحات قرار دهید.

این دیوار پلاستیکی را داخل خانه روی دیوار هم می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب به دیوار شما که گچی است آسیبی وارد نمی‌شود. اگر دیواری که انتخاب کردید کنار پنجره است یا نور به دیوار می‌تابد قطعا یک انتخاب درست داشته‌اید چراکه نور یکی از مهمترین عناصر در نگهداری گلها هستند.

می‌توانید برای اینکه آب اضافه گلها بیرون نریزد و باغچه دیواری شما هم نمای زیبایی داشته باشد گلدانها را داخل کنف قرار دهید. گلهای این باغچه دیواری با گلهایی که بیرون می‌گذارید تفاوت دارد و حتما باید گلهایی آپارتمانی باشند.

اگر گلهایی دارید که به نور کمتری نیاز دارد می‌توانید یک باغچه دیواری در جای دیگری از خانه هم درست کنید اما قطعا باید گلهای مناسب آن را انتخاب کنید.

 

یکی دیگر از روشهایی که می‌توانید برای داشتن یک باغچه خانگی استفاده کنید نگهداری از گلهای تراریوم و نصب آنها روی دیوار است. نگهداری از تراریومها کار سختی نیست به شرطی که این گلها را به خوبی بشناسید و خلاقانه آن را تزئین کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.