2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی و زندگی خانوادگی ساره بیات

بیوگرافی و زندگی خانوادگی ساره بیات

خانواده من خیلی با بازیگری مخالف بودند و من پنهانی رشته تحصیلی دانشگاهم را هنر انتخاب کردم که از راه هنر یواشکی وارد بازیگری بشوم ولی نشد و دانشگاه هنر خواندم و بعد که دانشگاه تمام شد، با کلاس های بازیگری ذهن خانواده ام را آماده کردم.

دوات آنلاین-کم‌حرف اما بسیار توانا؛ این ویژگی ساره بیات است. دختری که برای بازیگر شدن مجبور بود از سد مخالفت‌های خانوادگی رد شود اما با عزم و اراده‌ای که داشت موفق به این کار شد و به قله‌های بزرگی رسید.

 

ساره بیات 15 فروردین سال 51 در تهران به دنیا آمد. او خواهری به نام سروین دارد که همسر رضا قوچان‌نژاد است. در واقع ساره بیات خواهرزن گوچی است و آن دو رابطه خوبی با هم دارند. طوری که بیات در مراسمی درباره احساس‌اش درباره گوچی گفت: وقتی خواهرت را به یک مرد می‌سپاری آن مرد شبیه پدرت می‌شود. من هم این احساس را نسبت به رضا دارم."

 

سروین و گوچی در مهمانی‌های دورهمی ایرانیان مقیم انگلیس با هم آشنا شدند و ازدواج کردند و از آن به بعد زندگی خانوادگی خوبی را تجربه می‌کنند.

اطلاعات درباره بیات بسیار کم است و خودش هم زیاد درباره زندگی و کارهایش صحبت نمی‌کند. او در مصاحبه‌ای درباره دلیل این رفتارش گفته است:" شاید حرفی برای گفتن ندارم و برخلاف خیلی از آدم‌هاي این روزها خودم را در تمام حوزه‌ها متخصص و دانای کل نمی‌دانم. نهایت تلاشم حضور با تمام وجود در فیلم‌هاست و اگر قرار بر حرف زدن باشد، اثر خلق شده و نتایج آن کافی هست. کلا در زندگی شنونده بودن را به گوینده بودن ترجیح مي‌دهم. برای حرف زدن زمان چندان هست".

 

ساره بیات از نوجوانی به بازیگری علاقه داشت اما خانواده‌اش با این موضوع مخالف بودند همین هم باعث شد او مخفیانه برای دانشگاه رشته هنر را انتخاب کند تا از این طریق بتواند وارد دنیای بازیگری شود. خودش در این باره گفته است:" خانواده من خیلی با بازیگری مخالف بودند و من پنهانی رشته تحصیلی دانشگاهم را هنر انتخاب کردم که از راه هنر یواشکی وارد بازیگری بشوم ولی نشد و دانشگاه هنر خواندم و بعد که دانشگاه تمام شد، با کلاس های بازیگری ذهن خانواده ام را آماده کردم. خانواده من همیشه به من اعتماد داشتند و دوستان صمیمی من هستند اما هنر را جزء مشاغل نمی‌دانند".

 

او در جایی دیگر هم درباره این موضوع گفته است:" ...خانواده‌ام مخالف بودند و نگذاشتند کار کنم. با خود گفتم سنم بالاتر برود تا زورم به آنها بچربد (باخنده) چون اگر سنم بالا برود دیگر با من کار ندارند".

 

بیات در دوران دانشگاه نتوانست به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای هنر شود . او در این باره توضیح داده است:" من کارم را با تئاتر شروع کردم، خیلی سال پیش بود که برای جشنواره پلیس کار تئاتر می کردم. حدود 2سال تئاتر کار کردم و بعدش چند سالی کار نکردم. دلیلش درس و دانشگاهم بود و یکسری کارهای شخصی".

 

بیات بعد از اتمام دانشگاه در کلاس‌های موسسه کارنامه شرکت کرد و شاگرد پرویز پرستویی شد:" وقتی که بعد از آن وقفه تصمیم به بازگشت گرفتم، با کلاس های آقای پرستویی در موسسه کارنامه شروع کردم. آنجا هم جزو شاگرد اول ها بودم و درسم خوب بود. بعد از آنجا برای «یک مشت پر عقاب» که یک سریال تاریخی معاصر بود کارم کردم. سریال «یک مشت پر عقاب» نخستین کار تصویری من بود ولی در کنار آدم های حرفه ای قرار گرفتم؛ مثلا نخستین پلانم با رضا کیانیان را هیچ وقت فراموش نمی کنم و در طول کار خیلی از ایشان یاد گرفتم اما به دلیل اینکه نخستین کارم بود و به دلیل حرفه ای بودن اکیپ برایم سخت بود".

ساره بیات بعد از یک مشت پر عقاب در فیلم مقلد شیطان بازی کرد و بعد از آن در جدایی نادر از سیمین حضور یافت که بازی بسیار درخشانی انجام داد. کار با اصغر فرهای برای بیات تجربه‌ای منحصر به فرد بود. او درباره بازی در نقش راضیه گفته است:" راضیه یکی از بخش هاي زیبا و بی نظیر زندگی کاری من محسوب مي شودکه در مسیر تکامل زندگی کاری ام همراهی بی نظیری با من کرده.کاراکتر راضیه توان من را در ادامه این راه افزایش داده.راضیه برای من انرژی هست، نه ایستگاهی که در آن توقف کنم".

 

ساره بیات ازدواج نکرده اما مانند بسیاری از ستارگان از شایعه ازدواج دور نبوده و این شایعه چندی قبل بسیار پخش شد. او در پاسخ به این حرف‌ها در اینستاگرامش نوشت: انسان‌های قوی در مسیر تعالی و پویایی رو به جلو حرکت می‌کنند و زندگی خودشان را بی‌توجه به نظرات پوچ دیگران ادامه می‌دهند. در مسیر زندگی‌شان حظ می‌کنند و لذت می‌برند. انها به اراجیف انسان‌های بدطینت لبخند می‌زنند و هموراه کار خودشان را می‌کنند. بدانیم نظردادن آدم‌های کوچک و بیمار در روند زندگی بزرگان هیچ تاثیری ندارد."

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.