2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
کناف؛ تزئینی خاص و آسان برای همه خانه‌ها
یک دکوراتور توضیح داد:

کناف؛ تزئینی خاص و آسان برای همه خانه‌ها

کناف سبکی از سقف یا دیوار کاذب است که به صورت پیش‌ساخته با گچ سرد ساخته می‌شوند. کنافها را می‌توان در سقف یا دیوار کار گذاشت ، کثیفی و یا سختی‌هایی که گچ‌بری‌های معمول دارند را ندارد.

دوات آنلاین-دکوراسیون خانه تا پیش از این از جمله موضوعاتی بود که هزینه زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کرد اما آمدن سبکهای جدید نه تنها هزینه‌ها را بسیار کم کرده بلکه نورپردازی خانه‌ها را هم اصولی و بسیار زیبا می‌کند.

 

محمد گودرزی، دکوراتور در گفتوگو با دوات آنلاین از تغییرات حیرت‌انگیز در خانه‌ها با کناف می‌گوید و تاکید می‌کند دیگر نیازی نیست که  گچ‌بری‌های آزاردهنده و هزینه بر انجام بدهید.

 

او می‌گوید: کناف سبکی از سقف یا دیوار کاذب است که به صورت پیش‌ساخته با گچ سرد ساخته می‌شوند. کنافها را می‌توان در سقف یا دیوار کار گذاشت ، کثیفی و یا سختی‌هایی که گچ‌بری‌های معمول دارند را ندارد. به همان اندازه که آسان نصب می‌شود به همان اندازه هم می‌توان راحت آن را حذف کرد. از کنافهای دیواری به عنوان دیوار خاطرات هم می‌شود استفاده کرد و عکس‌های یادگاری و خانوادگی روی آن قرار داد.

تزئین این کنافها بر اساس سلیقه افراد است. گاهی فرد دلش می‌خواهد آن را با کاغذ دیواری یا استکیر تزئین کند و گاهی رنگ را می‌پسندد. اما باید توجه داشت اگر دیوارها رنگ شده‌  بهتر است  کناف را با رنگی غیر از رنگ دیوار تزئین کرد البته برای کناف در سقف می‌شود از رنگ هم‌خوان هم استفاده کرد.

 

بهترین مورد استفاده برای این کنافها نورپردازی است. هرچند هنوز در ایران نورپردازی متمرکز و استفاده از لوسرها مرسوم است اما نورپردازی‌هایی که با کناف انجام می‌شود هم تمرکز نور در یک قسمت از خانه را از بین می‌برد و هم اشیاء کاذب را حذف می‌کند و خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. ریسه‌های مخفی و استفاده از هالوژن ‌های بسیار سبک برای کنافها مناسب و عالی است.

 

همچنین کنافها را می‌توان در قسمتی که میز‌غذاخوری را قرار می‌دهیم استفاده کنیم. بالای میزهای غذاخوری از لوستر استفاده نشود بهتر است چرا که باعث می‌شود اولا نور در همه قسمت میز پخش نشود و دوم اینکه میز ما را کوچکتر نشان می‌دهد. با استفاده از کناف این مشکل حل می شود.

 

برای استفاده از کنافها محدودیت متراژی هم وجود ندارد و در هرخانه‌ای با هر متراژی می توان کناف مناسب را استفاده کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.