2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تلفیق گذشته، حال و آینده در سبک صنعتی
یادداشت سید شهاب میرفتاح، استاد معماری درباره طراحی داخلی به سبک صنعتی

تلفیق گذشته، حال و آینده در سبک صنعتی

در این سبک کمتر از وسایل تزیینی بهره می‌برند اما اگر شما این سبک را برای خانه خود انتخاب کردید لازم است، از تابلوهای بزرگ در میانه دیوار استفاده کنید.

دوات آنلاین-در جهان امروز دیدگاه و فلسفه های مختلف باعث به وجود آمدن سبک های مختلف در معماری شده است. به عنوان مثال سبک مدرن با سبک کلاسیک هرکدام به دنبال یک ایده و فلسفه خاص خود هستند. امروز با سبک صنعتی آشنا می شویم که دربرگرفته نگاه و تفکرات متفاوتی از دیگر سبک ها است. پس شما با هر دیدگاهی می توانید با ما همراه شوید تا سبک های معماری داخلی را بشناسیم و به کار ببریم.

 

بعد از انقلاب صنعتی و پیشرفت صنعت، نبود سبکی که نشان دهنده ایده های انقلاب صنعتی باشد احساس می شد. طراحی به سبک صنعتی ابتدا در طراحی داخلی کارخانه ها رواج پیدا کرد و به مرور به دفاتر کار و خانه ها راه پیدا کرد. اما در حال حاضر بسیاری از رستوران ها برای طراحی داخلی خود این سبک را انتخاب می کنند. همانطور که از اسم این سبک مشخص است باید به دنبال نشان دادن شاخصه هایی از صنعت و تکنولوژی صنعتی باشیم.

 

ابتدا لازم است نکته ای را در مورد پلان های صنعتی به شما یادآور شوم. در این سبک معمولا پلان ها باز طراحی می شوند به این معنی که دیوارهای جدا کننده کمتر دیده می شوند و فضا را یک دست در نظر می گیرند. البته این نکته بسیار کلی است و شما لازم است در کاربری های مختلف برای ساخت فضاهای مختلف در این قانون تجدید نظر کنید.  نکته مهم دیگری که در این سبک باید لحاظ شود دقت در انتخاب متریال است. متریال مختص این سبک فلز، بتن و چوب با رنگ طبیعی خود است. مشخص بودن قسمتی از تاسیسات، کانال های نمایان، عناصر فلزی به کار رفته در سقف و دیواره هااز دیگر ویژگی های مهم در این سبک زیبا است.

 

همانطور که مشخص است رنگ غالب در سبک صنعت، خاکستری و قهوه ای است. به طور خلاصه پالت رنگی در طراحی داخلی صنعتی شامل رنگ های خنثی مانند سیاه, سفید, خاکستری و... است. در سبک صنعتی بهتر است که از رنگ های شاد و برجسته پرهیز کرد. رنگ های به کار رفته بهتر است که خنثی در نظر گرفته شوند. استفاده از رنگ سیاه و سفید در کنار قهوه‌ای می تواند جلوه ای زیبا به خانه های شما بدهد.

 

به همین قلم: سبک ساحلی؛ آنچه در رویا به دنبالش می‌گردیم

 

در این سبک برای انتخاب وسایل خیلی سختگیر نباشید. مبلمان جدید و کهنه در کنار هم یکی از زیبایی های این سبک است. استفاده از مبلمان مدولار و دارای اندازه و ابعاد منظم، برای این سبک بسیار مناسب اند و نشیمنی جادار و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از متریال صنعتی در ساخت وسایل خانه یکی دیگر از ویژگی های مهم این سبک است.

 

برای پوشش کف در این سبک بهتر است از بتن پرداخت نشده استفاده کنید. اما آجر و چوب نیز  می تواند تا حدودی همان حس را برای شما القا کند. فرش ها در این سبک اغلب ساده و یک دست انتخاب می شوند و بافتی درشت دارند. دیوار های آجری را همانطور به حال خود رها کنید زیرا زیبایی این سبک در عدم پرداخت و ریزه کاری ها است. ورق های فلزی و توری های فلزی برای جدا سازی فضا در این سبک بسیار کاربرد دارد، مخصوصا اگر تیره رنگ باشند. در این سبک چیزی به عنوان پرده تعریف نشده است و پنجره های فلزی با رنگ های تیره بدون پرداخت و ریزه کاری نمایان هستند. اما اگر شما می خواهید از پرده استفاده کنید، پارچه های ضخیم با بافت درشت به شرط یک دست و یک رنگ بودن می تواند خواسته های شما را برآورده کند.

 

نورهای موضعی با استفاده از لامپ های آویخته شده از سقف بدون هیچ تزیینی می تواند حس صنعتی بودن را به خوبی القا کند. نور پردازی در این سبک مخفی نیست.  نور طبیعی را در این سبک وارد خانه های خود کنید و در طول روز از آن بهره ببرید و برای این کار از داشتن پنجره های بزرگ غافل نشوید. در این سبک کمتر از وسایل تزیینی بهره می‌برند اما اگر شما این سبک را برای خانه خود انتخاب کردید لازم است، از تابلوهای بزرگ در میانه دیوار استفاده کنید اما این نکته حائز اهمیت است که موضوع تابلو های شما بهتر است صنعت و وسایل صنعتی باشد.

 

در انتها لازم است بدانید امروزه جوانان یکی از طرفداران پرو پا قرص این سبک شده اند، زیرا این سبک به دنبال تلفیق گذشته، حال و آینده است، این ویژگی مهم است که می تواند برای جوانان جذاب و انرژی بخش باشد و نیازهای روحی آنها را برآورده کند.

 

نویسنده: سید شهاب میرفتاح، استاد معماری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.