2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سرطان سینه؛ تهدیدی علیه همه زنان

سرطان سینه؛ تهدیدی علیه همه زنان

غرلباگری به موقع می تواند باعث کشف سرطان در مراحل بسیار اولیه شود. باید زنان با رسیدن به سن چهل سالگی به پزشک مراجعه و ماموگرافی انجام دهند. در هر سنی نیز باید با هر گونه شکی به سینه‌ها حتما به پزشک مراجعه کنند...

دوات آنلاین-ابتلا به سرطان سینه تمام زنان را تهدید می کند. حتی زنانی که هیچ یک از ریسک فاکتورهای ابتلا را ندارند در معرض خطر قرار دارند. این را دکتر رباب انبیائی، دبیر علمی همایش تازه‌های درمان سرطان سینه گفت. توضیحات این پزشک متخصص را درباره سرطان سینه بخوانید:

 

 امروزه درمان سرطان سینه بسیار گسترده شده است و درمان این بیماری شامل جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت درمانی و ایمون تراپی ... است که بر اساس نوع تومور و میزان پیشرفت بیماری استفاده میشوند.

 

 داروهای نوین آیمونو تراپی که البته برای عده خاصی ممکن است کمک کننده باشند، در تمام کشورهای دنیا از جمله کشور ما تحت پوشش بیمه نیست اما امید است با حمایت وزارت بهداشت و دولت این درمان ها راه به بیمه باز کنند.

 

 عوامل متعددی از جمله تاخیر در فرزند دار شدن پس از ازدواج، کاهش فعالیت، عدم شیردهی به فرزند، مصرف الکل، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه، داشتن سابقه خانوادگی و ... در احتمال بروز سرطان سینه نقش دارند اما نمی توان به صورت صد درصد یکی از عوامل را دلیل اصلی بروز سرطان دانست بلکه این عوامل صرفا می تواند تاثیرگذار باشد به همین دلیل به افراد به خصوص بانوان توصیه می شود پرهیز از این ریسک فاکتورها را رعایت کنند و برای غربالگری مراجعه کنند.

 

 ابتلا به سرطان سینه تمام زنان‌ را تهدید می کند. اگر فردی هیچ یک از ریسک فاکتورها را نداشته باشد، نمی تواند به صورت صد درصد از ابتلا به سرطان سینه در امان بماند زیرا بسیاری از فاکتورهای تاثیرگذار ، شناسایی و شناخته نشده اند.

 

 زنان نباید بر این باور باشند که با شیردهی به فرزندانشان از گزند سرطان در امان می مانند زیرا ممکن است آنها صرفا با شیردهی از این ریسک فاکتور در امان باشد اما سایر عوامل در وی تاثیر گذارد.

 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های اولیه سرطان ریه

 

 غرلباگری به موقع می تواند باعث کشف سرطان در مراحل بسیار اولیه شود. باید زنان با رسیدن به سن چهل سالگی به پزشک مراجعه و ماموگرافی انجام دهند. در هر سنی نیز باید با هر گونه شکی به سینه‌ها حتما به پزشک مراجعه کنند، یا اگر فاکتورهای خطر  ابتلا به سرطان را دارند، در زمان معین و زودتر قبل از سی سال ، تحت نظر پزشک باشند، با این کار می توان بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داد.

 

 درمان سرطان سینه در کشور قابل انجام است. تمام روش های درمان سرطان سینه در دنیا به نحو احسنت و علمی در ایران انجام می شود بنا بر این نیازی به اعزام به خارج از کشور نداریم.

 

بیشتر بخوانید: چه کسانی به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند

 

 آمار مبتلایان‌ به سرطان سینه در کشور باید توسط مسئولان وزارت بهداشت اعلام شود و مورد بررسی قرار می گیرد اما به طور کلی می توان گفت متاسفانه علاوه براینکه راه های درمان و تشخیص پیشرفت داشته، شیوع آن در ایران گرچه کمتر از کشورهای غربی است ولی تعداد این بیماران در ایران کم نیست.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.