2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
خانه زیبا با استیکرهای دیواری
کارشناس طراحی داخلی درباره قابلیت استیکرها می گوید:

خانه زیبا با استیکرهای دیواری

می‌توانیم میز یا کمد قدیمی را با استیکر بافت چوب، نو و ظاهر آن را به روز بکنیم. برعکس این کار را هم می‌توان انجام داد. استیکرهای قابلیت کهنه سازی هم دارند.

دوات آنلاین-حالا دیگر برای آراستن دیوار خانه لازم نیست نقاش یا نصاب کاغذ دیواری داشته‌ باشیم و برای انجام این کارها وقت زیاد بگذاریم. کمی خلاقیت و جسارت می‌تواند به ما کمک کند تا خودمان خانه‌مان را زیبا کنیم. استیکرها تکنولوژی جدیدی هستند که وارد طراحی و دکوراسیون خانه شده و علاوه بر اینکه نصب آسان و سریع دارند نسبت به دیگر مواد تزئین خانه مانند رنگ و کاغذ دیواری بسیار ارزان هستند.

مسعود فرزانه آزاد، کارشناس طراحی داخلی برایمان از استیکرها و قابلیت‌های حیرت‌انگیز آنها در تزئین خانه به دوات آنلاین می‌گوید:

 

قدیمی‌ترین و متداول ترین نوع استیکرها، نوشته‌هایی هستند که روی شیشه مغازه‌ها می‌بینیم و در واقع این استیکرها برای ما مشخص می‌کرد که در مغازه چه کالایی را می‌توانیم پیدا کنیم. با پیشرفت علم استیکرها وارد زندگی روزمره مردم شدند و قابلیت کارهای بیشتری را پیدا کردند و در حال حاضر استیکرهایی با هدف زیبایی برای خانه‌ها تولید و استفاده می‌شود.

استیکرها از جنس  پی.وی.سی یا کاغذ چوب و فیبر سه میلیمتر، فلکسی و پلاستیک هستند و گاهی هم با ترکیب این اجناس با هم به دست می‌آید. از نظر تکنولوژی تولید استیکرها سه گروه بیشتر ندارند یا از متریال ساده‌ای برش خورده‌اند یا روی متریالی تصویری چاپ شده یا اینکه چاپ و برش هم‌زمان است.

 

ببینید: گزارش تصویری از جدیدترین طرح‌های استیکر دیواری(1)

 

ممکن است برای استفاده از استیکرها در فضای خانه یا محل کار اهداف مختلفی  داشته باشیم درواقع تنوع کاربردی استیکرها زیاد است، مهمترین کاربرد این استیکرها ایجاد تنوع در فضا است که می‌تواند تنوع در رنگ و فضاسازی ایجاد کند. مثلا اگر فضای اتاق به لحاظ رنگ آمیزی سرد است و می‌خواهیم محیط را گرم کنیم می‌توانیم با استیکرهایی با رنگ گرم‌تر این تغییر را ایجاد کنیم.

 

استفاده دیگر  استیکرها ایجاد هارمونی است. اگر وسایلی  داریم که هارمونی ندارند، خیلی راحت می‌توانیم این هارمونی را با استفاده از استیکرها ایجاد کنیم.

 

برخی استیکرها فقط جنبه زیبایی دارد و زیبایی بصری ایجاد می‌کند. مثلا در آشپزخانه استیکرهای خوراکی می‌چسبانند  که به لحاظ مفهمومی کمک می‌کند تا ببینده متوجه شود وارد کجا می‌شود و ممکن است چه چیزهایی در دسترس‌اش باشد.

 

کار دیگری که می‌توانیم با کمک استیکرها انجام دهیم  ترکیب بندی است. اگر فضایی داریم که  ترکیب بندی صحیحی ندارد می‌توانیم با کمک استیکرها این ترکیب بندی را درست کنیم استیکرها همچنین می‌توانند فضای کوچک را بزرگ نشان دهند یا فضای بزرگ و یک دست را بشکنند و ترکیب‌‌بندی اشتباه را اصلاح کنند.

 

ببینید: گزارش تصویری از جدیدترین طرح‌های استیکر دیواری(2)

 

در هر خانه‌ای با هر سبک چیدمانی می‌توان از استیکرها استفاده کرد اما باید بدانیم چه استیکری برای کجا مناسب است. یکی از کاربردهای دیگر استیکر بازسازی کردن چیزهای قدیمی است مثلا استیکر با بافت چوب یا استیکر کاشی را می‌توانیم روی کاشی‌های قدیمی آشپزخانه بزنیم و آن را نو بکنیم.

همچنین می‌توانیم میز یا کمد قدیمی را با استیکر بافت چوب، نو و ظاهر آن را به روز بکنیم. برعکس این کار را هم می‌توان انجام داد. استیکرهای قابلیت کهنه سازی هم دارند. استکیرهایی داریم با طرح مس زنگار گرفته و این را در جایی از فضا استفاده می‌کنیم که می‌خواهیم به آن حس کلاسیک و قدیمی بدهیم.

 

همسان کردن متریال هم از کارهای دیگری است که با تکسچرها(استکیر برای کمد یا میز) می‌توانیم انجام دهیم. مثلا وقتی  میز و کمد با جنس مختلف داریم می‌توانیم با استفاده از یک نوع استیکر استفاده کرده  و آنها را همسان کنیم و به خانه زیبایی بدهیم.

 

از همین کارشناس: چطور برای خانه خود تابلوی مناسب انتخاب کنیم

 

نوع دیگر استیکرها با هدف مات کردن شیشه‌ و از بین بردن دید، برای شیشه‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر شیشه مات‌کن‌های قدیمی را با برش‌ها و چاپ‌های خاص و جدید درست می‌کنند که می‌تواند تنوع و زیبایی خاصی به فضا بدهد.

 

نوع دیگر استیکرها فانتزی هستند. مثلا شخصیت‌های کارتونی و کاریکاتور که جنبه طنز و کودکانه را به فضا اضافه می‌کند. برای جایی که اتاق مطالعه یا اتاق کودک است می‌توان از استکیرهای فانتزی‌تر استفاده کرد.

 

استیکرهای نوشته نیز بسیار زیباست و مهم‌ترین کاربرد آن نقل‌قوهایی است که ما آن را دوست داریم و دل‌مان می‌خواهد همیشه جلوی چشم ما باشد یا اینکه افرادی که به دیدن‌مان می‌آیند با خواندن این نقل قول‌ها با روحیه ما آشنا شوند. استکیرهای نوشته را می‌توان خوشنویسی و سیاه مشق و تذهیب هم انجام داد.

گروه مهمی از استیکرها بافت‌ها هستند که قبلا هم اشاره کردم بافت‌های مختلف را ایجاد می‌کنند و مهمترین کاربردشان این است که به جای کاغذدیواری استفاده شود. مثلا اگر بخواهیم یک دیوار را از دیوار دیگر متفاوت کنیم از آنجایی که کاغذ دیواری نصبی سخت‌تر و هزینه‌ای بیشتر نسبت به استیکر دارد بهتر است از  استیکر بافت استفاده کنیم چراکه خودمان می‌توانیم آن را  نصب کنیم. البته  استکیر مخصوص کاغذدیواری هم وجود دارد. 

 

گروه  دیگری از استیکرها آنهایی است که خودمان می‌سازیم. چون ساده‌ترین متریالی که هرکسی می تواند با خلاقیت خودش درست کند استیکر است. ما می‌توانیم طرح دلخواه خودمان را بکشیم و آن را تبدیل به استیکر کنیم یا طرحی را ارایه دهیم که متخصص آن را انجام بدهد. از انواع این نوع استیکرها می‌توان به استیکرهای چاپی اشاره کرد که در این نوع استیکرها فرد عکسی که خودش دیده و خواسته را به شکل استیکر آماده کرده و استفاده می‌کند. این امر در کاغذ دیواری و یا رنگ تقریبا نشدنی است و استیکر این امکان را ایجاد کرده‌ است.

 

استیکرها اگر کیفیت مطلوب داشته باشد، پاک کردن و  چسباندن آنها کار ساده‌ای است اما اگر رنگ زیر آن کهنه باشد، کندن استکیر باعث از بین رفتن رنگ دیوار می‌شود. در مجموع استیکرها در حال حاضر راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین متریال از میان  متریال‌های دیگر دکوراسیون داخلی هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.