2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
عامل مرگ بنیتا قصاص شد

عامل مرگ بنیتا قصاص شد

محمد در بازجویی‌ها گفته‌بود در ابتدا متوجه حضور بنیتا در ماشین نشده و زمانی که متوجه این مساله شده آن را مقابل در یک محل پرتردد رها کرده تا عابرانی گذری او را ببینند و به پلیس خبر دهند اما کسی متوجه نشده‌ است.

دوات آنلاین-پسرجوانی که حین سرقت یک خودرو باعث مرگ بنیتا دختر 8 ماهه تهرانی شده‌ بود صبح امروز با درخواست پدر و مادر این کودک قصاص شد.

 

به گزارش خبرنگار دوات آنلاین، محمد متهم این پرونده 29 تیر ماه سال گذشته بعد از اینکه ماشین روشن و رها شده پدر بنیتا را دید سوار بر آن شد و فرار کرد. محمد در بازجویی‌ها گفته‌ بود در ابتدا متوجه حضور بنیتا در ماشین نشده و زمانی که متوجه این مساله شده آن را مقابل در یک محل پرتردد رها کرده تا عابرانی گذری او را ببینند و به پلیس خبر دهند اما کسی متوجه نشده‌ است.

 

پدر محمد یک هفته پیش در جلسه صلح و سازش که در دادسرای جنایی تهران برگزار شد از خانواده بنیتا خواهش کرد فرزندش را ببخشند اما پدر و مادر بنیتا حاضر به گذشت نشدند تا اینکه صبح امروز دادستانی تهران در اطلاعیه اعلام کرد محمد به درخواست اولیای‌دم قصاص شد.

 

در این اطلاعیه آمده‌است: محکوم‌ علیه محمد وفایی در تاریخ 29 تیر 1396 خودروی پراید سفید رنگ متعلق به پدر بنیتا قلعه ‌نویی را در حالی که کودک هشت ماهه نیز در صندلی عقب خودرو حضور داشته، به سرقت می‌ برد و متعاقبا خودروی حامل کودک را در خیابانی واقع در شهرک مشیریه رها می ‌کند که در نهایت منجر به فوت طفل هشت ماهه در اثر نرسیدن اکسیژن و گرمای زیاد می‌ شود.

بر اساس اعلام دادستانی تهران، با دستگیری متهم در تاریخ سوم مرداد 96 و انجام تحقیقات، وی با اقرار به سرقت خودرو، اتهام خود در خصوص طفل هشت ماهه را نیز می ‌پذیرد. این پرونده با صدور کیفرخواست از ناحیه‌ دادسرای جنایی تهران، در شعبه‌ 9 دادگاه کیفری یک تهران مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به صدور حکم قصاص نفس محمد وفایی با پرداخت تفاضل دیه زن و مرد شده است.

براساس این گزارش، دادگاه همچنین از بابت اتهام سرقت و رها کردن طفل، مجازات حبس و شلاق تعزیری مقرر کرده است. حکم صادره با رد فرجام ‌خواهی محکوم ‌علیه در شعبه‌ 15 دیوان عالی کشور ابرام و پس از طی مراحل استیذان و پرداخت مابه التفاوت دیه، حکم قصاص سحرگاه روز جاری در زندان رجایی‌ شهر اجرا شد.

 

محمد در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و 55 سال حبس محکوم شده‌ بود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.