2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روش‌های طب سنتی برای جلوگیری از ریزش مو

روش‌های طب سنتی برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از مواد غذایی که حاوی روی و آهن هستند همچون انواع آجیل‌ها، ویتامین‌های گروه B و نان سبوس‌دار در تقویت و رویش موها بسیار موثر هستند.

دوات آنلاین-اگر ریزش موهایتان اذیت‌تان می‌کند یا نگران هستید به‌زودی کچل شوید، توصیه‌های دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی را برای پیشگیری از ریزش مو بخوانید و انجام بدهید:

 

 شانه کردن موها و ماساژ دادن سر کمک به افزایش جریان خون‌رسانی در ناحیه پوست سر  می‌کند و مانع ریزش موها می‌شود.ورزش کردن مداوم و کافی نیز سبب عدم ریزش موها می‌شود.

 

 طب سنتی موها را به یک گیاه تشبیه می‌کند همانطور که گیاه برای روییدن به شرایط مناسب نیازمند است موها نیز باید تقویت شوند تا رشد کافی را داشته و ریزش موها صورت نگیرد.

 

 برای مراقبت از موها ۶ اصل باید رعایت شود. یکی از آنها بحث خوراک و آشامیدنی‌ها است به این معنا که افراد باید برای مراقبت از موهای خود از تمام مواد غذایی بهره مند شوند.

 

 استفاده از مواد غذایی که حاوی روی و آهن هستند همچون انواع آجیل‌ها، ویتامین‌های گروه B و نان سبوس‌دار در تقویت و رویش موها بسیار موثر هستند.

 

 خوردن سیر، پیاز، تره و تربچه باعث افزایش چربی سطح پوست سر و وز شدن موها می‌شود.  بهتر است این افراد خوردن پیاز و … را کاهش دهند همچنین شستن موها یک روز درمیان کافی است و ضرورتی ندارد که افراد اگر هر روز دوش می‌گیرند موهای خود را شست‌وشو دهند.

 

 خواب در پرورش پوست و رویش موها بسیار موثر است بنابراین بهترین زمان برای خوابیدن ۱۱ شب تا حدود ساعت ۲ بامداد است که معادل چندین ساعت خوابیدن است و اثر مستقیم بر رویش مو و عدم ریزش آن دارد.

 

 حالات روحی روانی از جمله عوامل مهم در رشد یا ریزش موها است. ریزش مو در افرادی که اضطراب و استرس بیشتری دارند شایع‌تر است.

 

 جوشاندن سبوس‌ها به ویژه گندم و گذاشتن این مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و سپس آب کشی کردن آنها یا گذاشتن سفید تخم مرغ به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موها به ویژه مغزسر و پس از آن شستن موها و استفاده از روغن زیتون و نارگیل جهت تقویت موها بسیار موثر است.

 

منبع: طبنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.