2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
آیا کودک‌آزارها بیمارند؟
یک روان‌شناس و مشاور خانواده توضیح داد:

آیا کودک‌آزارها بیمارند؟

هرچند آزار جنسی بسیار لطمه‌زننده‌ است و در صورتی که برخورد درستی با آن نشود می‌تواند سرنوشت فرد را تحت تاثیر قرار دهد اما کنترل این وضعیت غیر ممکن نیست و با کمک گرفتن از یک متخصص فرد می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

دوات آنلاین-افرادی که اقدام به تعرض جنسی نسبت به کودکان می‌کنند لزوما بیماری روانی ندارد اما در اکثر مواقع این افراد به دلیل مصرف مواد افیونی و استرس‌زا  دست به تجاوز می‌زنند.

 تجاوز یا تعرض جنسی به کودکان یکی از دردناکترین اتفاقاتی است که ممکن است خانواده‌ها با آن رودر رو شوند در این گونه موارد نه تنها کودک بلکه خانواده و والدین او هم دچار اضطراب‌هایی در سطح بسیار بالا می‌شوند همین امر باعث شده تا بسیاری از والدین به دنبال این سوال باشند که چه کسانی ممکن است دست به تجاوز به کودکان بزنند.

عاطفه کشاورزی روانشناس و مشاور خانواده درباره کسانی که مرتکب جرایم جنسی علیه کودکان می‌شوند به دوات آنلاین می‌گوید: میل جنسی به کودکان می تواند یک اختلال روانی باشد. افراد پدوفیل از فعالیت جنسی با کودکان به لذت و هیجان  دست پیدا می کنند. این افراد هوس ها و خیال‌پردازی‌های شدید و مکرر نسبت به کودکان نابالغ دارند و احتمال  این که خود در کودکی دچار آسیب جنسی شده باشند وجود دارد.

 

این روان‌شناس ادامه می‌دهد: نکته بسیار مهم این است که فقط ۲۵ تا ۵۰ در صد آزار جنسی کودکان توسط افراد مبتلا به اختلال پدوفیلی انجام می‌شود همینطور افرادی که مبتلا به این اختلال هستند ممکن است هرگز در طول زندگی خود دست به تجاوز جنسی به صورت عملی نسبت به کودکان نزنند و ممکن است علاقه ای به آزار جنسی کودکان نداشته باشد و فقط در تخیلات خود به سر ببرند.

درصد بالایی  از افرادی که دست به آزار جنسی کودکان می زنند ممکن است  تحت شرایط استرس زا ،مصرف مواد مخدر یا الکل ،میل جنسی بالا و اختلال ضد اجتماعی و...‌.دست به این اقدام بزنند.

 

 

کشاورزی اضافه می‌کند: نکته‌ای که دانستن آن برای والدین بسیار مهم است نحوه برخورد آنها با کودک آزار دیده است. والدین باید کودکان خود را تحت حمایت  قرار داده و طوری رفتار نکنند که کودک احساس گناه بکند. کمک گرفتن از  یک روان‌درمانگر و هم برای کودک و هم برای والدین در این مساله بسیار بسیار حیاتی و مهم است.

مساله کودک آزار دیده را اصلا نباید پنهان کرد البته منظور این نیست که همه اعضای فامیل و دوستان و خانواده در جریان قرار بگیرند بلکه باید آزار دیدن کودک را با یک روان‌درمانگر در میان گذاشت و معلم کودک را هم در جریان آسیب روحی و جسمی که کودک دیده قرار داد تا بتواند در رفتار خود انعطاف لازم نسبت به کودک را داشته باشد.

هرچند آزار جنسی بسیار لطمه‌زننده‌ است و در صورتی که برخورد درستی با آن نشود می‌تواند سرنوشت فرد را تحت تاثیر قرار دهد اما کنترل این وضعیت غیر ممکن نیست و با کمک گرفتن از یک متخصص فرد می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
1397/03/20
اینها در تسخیر شیطانند و انسانیت را کنار گذاشتن. انسان بیمار روانی جز در حالت خطر کاری نمی کنه.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.