2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
با جوش‌های سرسیاه چه کنیم
دکتر سیدحسن اعتمادزاده، متخصص پوست ومو توضیح می‌دهد:

با جوش‌های سرسیاه چه کنیم

راه درمان جوش‌های سرسیاه استفاده از شوینده‌ها و لایه‌بردارها و استفاده از روش اسکراپ است. اسکراپ کردن ایجاد سایش روی پوست است که جوش‌های سرسیاه را تمیز می‌کند.

دوات آنلاین-جوش‌های سرسیاه نوعی از جوش‌های جوانی هستند که روی پوست چرب ایجاد می‌شوند و راه درمان آن هم هرچند سخت نیست اما بر اساس شرایط زندگی هرفردی متفاوت است.

 

جوش‌های سرسیاه یکی از سمج‌ترین جوش‌ها محسوب می‌شوند و بیرون آوردن آنها از زیر پوست کار بسیار دشواری است و معمولا افراد اگر بخواهند با دست جوش‌های سرسیاه را نابود کنند موفقیت چندانی ندارند.

 

دکتر سید حسن اعتمادزاده، متخصص پوست ومو درباره اینکه جوش‌های سرسیاه چه زمانی به وجود می‌آیند به دوات آنلاین می‌گوید: جوش‌های سرسیاه نوعی از جوشهای جوانی هستند که روی پوست چرب ایجاد می‌شوند و راه درمان آن هم هرچند سخت نیست اما بر اساس شرایط زندگی هرفردی متفاوت است.

 

او توضیحاتش را اینطور تکمیل می‌کند: بیماری وجود دارد به نام آکنه که یکی از علایم آن جوش سرسیاه است. جوش سر سیاه در واقع به خاطر مقدار زیادی غدد چربی که اطراف سوراخ مو قرار دارد، به وجود می‌آید. چربی‌ها از سمت این غدد  حرکت می‌کند و روی پوست قرار می‌گیرن . اگر کسی ترشح چربی زیادی داشته باشد این ترشح اطراف قیف مو تجمع می‌کند و قدرت خارج شدن ندارد.  بنابراین قیف مو  گشاد می‌شود و چربی به سمت سطح پوست می‌آید اما به دلیل تنگ بودن منافذ پوست امکان خروج ندارد و نمی‌تواند روی سطح پوست پخش شود بنابراین در یک جا تجمع کرده و  اکسیداسیون در آن ایجاد می‌شود. اکسیداسیون ترکیب چربی با اکسیژن هواست. این امر باعث سیاه‌شدن قسمت ابتدایی این چربی می‌شود و چربی که رنگ آن باید به زردی برگراید به سمت سیاهی می‌رود. جوش‌های سرسیاه معمولا در نوک بینی ایجاد می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این حالت را کمدون می‌گویند و یک چهره از چهره‌های مختلف جوش جوانی است. حالا اگر چربی حرکت کند و سوراخ بالا تنگ باشد و نتواند بیرون بیاید حالت سفید پیدا می‌کند و جوش سرسفید ایجاد می‌شود.

 

از همین کارشناس: کدام‌ خال‌ها خطرناک هستند

 

راه درمان جوش‌های سرسیاه  استفاده از شوینده‌ها و لایه‌بردارها و استفاده از روش اسکراپ است. اسکراپ کردن ایجاد سایش روی پوست است که جوش‌های سرسیاه را تمیز می‌کند. کسی که می‌خواهد با جوش‌‌های روی پوستش مبارزه کند باید بداند چه باید بکند.

 

جوش جوانی چهره‌های مختلف دارد و درمان آن هم به خیلی فاکتورها بستگی دارد. از سن و نوع پوست تا شغلی که افراد دارند  باعث می‌شود راه درمان جوش‌ها متفاوت باشد. توجه داشته باشید نمی‌شود راه درمانی را برای  یک فردی  که همیشه زیر آفتاب است انتخاب کرد و همان روش درمان را برای یک زن خانه‌دار هم به کار برد چراکه شرایط زندگی آنها متفاوت است. مسلما یک زن خانه‌دار می‌تواند در ساعت‌هایی که تعیین شده داروهایش را بخورد و کمتر در معرض نور آفتاب باشد و دستورات ریز پزشک را هم رعایت کند اما فردی که مدام زیر آفتاب است و کار می‌کند نمیتواند چنین کاری را بکند. بنابراین هرچند جوش‌های سرسیاه به یک علت در همه افراد به وجود می‌‌آید اما روش‌های درمان برای افراد متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید: این خوراکی‌ها از آکنه پیشگیری می‌کنند

 

به گفته دکتر اعتماد‌زاده جوش‌های سرسیاه بیشتر در پوست‌هایی به وجود می‌آید که منافذ پوستی بازی دارند. او می‌گوید: باز بودن منافذ پوست بستگی به ژنتیک و شرایط سنی دارد. برخی افراد به صورت ژنتیکی منافذ پوستی بازی دارند و جوش‌های سرسیاه در این افراد به وجود می‌آید البته باید تاکید کنم با بالارفتن سن میزان کولاژن سازی در پوست کاهش می‌یابد و پوست پیر و شل و منافذ پوستی افراد باز می‌شود. عده‌ای نیز به صورت ژنتیکی دارای اورنج اسکین یا همان پوست پرتقالی هستند. این افراد به صورت وراثتی چنین پوستی دارند و همین امر باعث می‌شود بیشتر مستعد جوش‌های سر سیاه باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.