2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کاشت ایمپلت چه فایده‌هایی دارد

کاشت ایمپلت چه فایده‌هایی دارد

جراحی ایمپلنت در بیش از 95 درصد موارد موفقیت‌آمیز است.

دوات آنلاین-اگر قصد کاشت ایمپلنت دارید اول توصیه‌های روح اله اعتمادی‌فر، متخصص جراح لثه را بخوانید:

 

 استفاده از حفره استخوان فک پس از کشیدن دندان و جایگزینی پایه یکی از مناسب ترین شیوه های قراردهی ایمپلنت است که باعث می‌شود فرآیند جایگزینی دندان باحداقل زمان ممکن گردد

 

 جایگزینی همزمان ایمپلنت مستلزم آن است که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و استخوان در اثر عفونت از بین نرفته باشد در چنین شرایطی بیمار حدود 8تا16هفته باید صبر کند تا عفونت لثه اش از بین رود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کند.

 

                                                                  در همین رابطه: چه افرادی می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

 

 وقتی دندانی کشیده می‌شود به طور طبیعی سایر دندان‌ها به دنبال پر کردن فضای خالی هستند و همین امر باعث کج شدن و خارج شدن از چیدمان اصلی و البته فاصله افتادن بین آنها می شود به همین دلیل باید پیش از تغییر موقعیت دندانها در فکین اقدام به قراردهی ایمپلنت کرد.

 

 نبود دندان باعث تحلیل استخوان فک می شود. اغلب موارد بیماران زمانی اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کنند که به دلیل تاخیر و گذشت زمان طولانی، استخوان به مرور زمان تحلیل رفته و تراکم و ارتفاع آن کاسته شده است در چنین شرایطی یا باید از ایمپلنت‌های پایه کوتاه استفاده شود و یا اینکه بیمار فرآیند استخوان سازی لثه (پیوند استخوان) را طی کند که این روند حداقل 4 ماه به طول خواهد انجامید، به همین دلیل همواره متخصصان تاکید می کنند که فاصله کشیدن دندان تا کاشت ایمپلت طولانی نشود.

 

                                                                    بیشتر بخوانید: بهترین راه برای داشتن طرح لبخند زیبا

 

 ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر بازیابی لبخند و توانایی غذا خوردن و صحبت کردن، باعث جلوگیری از تحلیل استخوان فک می شود.

 

 بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته جراحی ایمپلنت در بیش از 95 درصد موارد موفقیت‌آمیز است که این امر مبین کارآمدی این شیوه درمانی است و جامعه باید با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع توجه کنند.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.