2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
رژیم غذایی گیاهی مرگ زودرس را کاهش می‌دهد

رژیم غذایی گیاهی مرگ زودرس را کاهش می‌دهد

حدود 30 میلیون مرگ در سراسر جهان قابل پیشگیری است و به رژیم غذایی، چاقی و سیگار مربوط است.

دوات آنلاین-رژیم غذایی گیاهی، می‌تواند آمار مرگ‌و‌میر زودرس را تا یک سوم کاهش دهد. این را محققان دانشگاه هاروارد آمریکا گفته‌اند.

 

پایگاه خبری مدیکال ساینس، نوشته است: پژوهش تازه نشان می‌دهد حدود 30 میلیون مرگ در سراسر جهان قابل پیشگیری است و به رژیم غذایی، چاقی و سیگار مربوط است. این مطالعه نشان می دهد حرکت به سوی رژیم غذایی گیاهی، می تواند آمار مرگ و میر زودرس را یک سوم کاهش دهد.

 

این مطالعه بر رژیم غذایی کاملا گیاهی تاکید نمی کند، بلکه نشان می دهد مصرف هرچه بیشتر میوه و سبزی و اجتناب از مصرف گوشت قرمز قدم بزرگی به سمت طول عمر است.در این مطالعه آمده است رژیم غذایی سالم بر تمام جنبه های سلامتی تاثیر گذار است.

 

این مطالعه همچنین نشان می دهد رژیم غذایی مملو از گیاهان و میوه قادر است در مدت دو هفته میزان کلسترول را حدود 35 درصد کاهش دهد و تقریبا هیچ عاملی نمی تواند چنین تاثیری بر سلامتی داشته باشد.

 

رژیم غذایی گیاهی منجر به کاهش فشار خون،‌کاهش شاخص توده بدنی و احتمال بروز بیماری های قلبی می شود. در مقابل مصرف گوشت قرمز احتمال بروز سرطان را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

 

آنچه در رژیم گیاهی باید مورد توجه قرار گیرد، تامین پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین B12 مورد نیاز بدن است؛ چراکه اکثر این موارد توسط گوشت قرمز تامین می شوند. این مطالعه بیش از پیش تاثیر مثبت گیاهان و میوه ها و تاثیر منفی گوشت قرمز بر مرگ زودرس را تایید می کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.