2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اگر قارچ می‌خورید مراقب عوارض آن باشید

اگر قارچ می‌خورید مراقب عوارض آن باشید

افرادی که مشکل ناباروری دارند, قارچ باید کاملاً از سبد غذایی آنها حذف شود.

دوات آنلاین-مصرف قارچ با بیماری‌ها و عارضه‌هایی همراه است که باید قبل از مصرف نسبت به آنها آگاه باشید. سمیه ذاکری، متخصص طب ایرانی این عارضه‌ها را توضیح داده است:

  • "قارچ"  به اسم فُطر در کتب طب ایرانی دارای طبیعت سرد و تر است, مصرف مداوم آن موجب نازایی و بیماری‌های سرد و ترمانند سکته و فلج می‌شود؛ بهتر است,کمتر مصرف  شده و هنگام پختن آن، افزودن پونه، شوید و روغن زیتون به کاهش ضرر آن کمک می‌کند.

 

  • "قارچ" تولید‌کننده خون غلیظ و "عَفِن" است یعنی عفونت‌پذیری خون حاصل از قارچ بالاست؛ بچه‌هایی که سرما می‌خورند و اگر به آنها سوپ حاوی قارچ داده شود, مدت عفونت و بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

 

  • "قارچ" نفاخ و دیر‌هضم بوده و برای معده‌های ضعیف، مضر است؛ مصرف "قارچ" کولیت و قولنج روده‌ای را بروز می‌دهد, خصوصاً خوردنش با تخم‌مرغ و گوشت مضر‌تر است و از همه بدتر اینکه بعد از خوردن آن، آب سرد مصرف شود.

 

  • افرادی که مشکل ناباروری دارند, قارچ باید کاملاً از سبد غذایی آنها حذف شود. چون "قارچ" قاطع نسل است؛ این جمله در کتاب کتاب مخزن‌الادویه حکیم عقیلی خراسانی از حکما و اطبای برجسته طب سنتی ایرانی به صراحت بیان شده است؛ افرادی که مشکل ناباروری دارند, دقت‌ کنند "قارچ" باید کاملاً از سبد غذایی آنها حذف شود.

 

  • "قارچ" بیشتر مصارف موضعی به عنوان ضماد و ... را دارد و اصلاً ماده خوراکی نیست که متاسفانه امروزه خیلی باب شده و خصوصاً در افراد مبتلا به کبد چرب به دلیل غلظتی که در خون ایجاد می‌کند، بسیار مضر است.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.