2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
توصیه‌های یک متخصص طب سنتی درباره ٰرژیم غذایی بهاری

توصیه‌های یک متخصص طب سنتی درباره ٰرژیم غذایی بهاری

مزاج فصل بهار گرم و تَر است؛ ما در طول زمستان مزاجی سرد را داریم و با تغییر فصل مزاجمان نیز تغییر می‌کند و بدن ما حالتی سفت‌تر پیدا می‌کند

دوات آنلاین-اعتدال غذایی در فصل بهار به هم می‌خورد بنابراین باید مراقب رژیم غذایی خود باشیم واز زنجفیل و آویشن غافل نشویم. این توصیه‌ دکتر سمانه سادات اکبری مقونی، متخصص طب سنتی است. او می‌گوید: مصرف زنجفیل می تواند از تهوع و مشکلات گوارشی جلوگیری کند. خلاصه‌ای از سفارش‌های تغذیه‌ای این متخصص را بخوانید:

  • در فصل بهار شیوع آلرژی فصلی را داریم که دلیل آن گرده‌افشانی‌ها و تغییر مزاج از سرد به گرم است. مزاج فصل بهار گرم و تَر است؛ ما در طول زمستان مزاجی سرد را داریم و با تغییر فصل مزاجمان نیز تغییر می‌کند و بدن ما حالتی سفت‌تر  پیدا می‌کند.

بهار فصل سکته است.  هشدارهایی برای پیشگیری از این اتفاق را بخوانید.

  • رطوبت فصل بهار سبب جوش زدن و گاه به وجود آمدن دومل در بدن می شود به همین سبب می‌بایست رژیم غذایی‌مان را طوری انتخاب کنیم که با این شرایط سازگار باشد.
  • هر چه به فصل گرما نزدیک می‌شویم باید از غذاهای چرب و سنگین فاصله بگیریم و غذاهای سبک مصرف کنیم. ورودی بدن را باید کم کنیم، در واقع می‌بایست در این فصل از پرخوری پرهیز کنیم. ممکن است در فصل های دیگر نیز پرخوری کنیم و مشکلی برایمان ایجاد نشود اما در این فصل پرخوری بسیار آسیب زننده است.
  • باید شرایط بدن را طوری فراهم کنیم که به سمت غذاهای آبکی میل پیدا کنیم. توصیه میکنم در فصل بهار سوپ‌ انواع جوانه را حتما مصرف کنید. غذاهای سبکی نظیر کوکوی یونجه را نیز می توان مصرف کرد. علی رغم اینکه گیاه یونجه تا حدودی طبیعت گرم دارد؛ اما به دلیل تازه بودن جوانه های آن در فصل بهار، خوردن آن بسیار مفید خواهد بود.

با تغذیه صحیح تا 40 درصد می‌توان از بروز سکته جلوگیری کرد. در این باره بیشتر بخوانید.

  • در سفر از خوردن غذاهای گرم به شدت پرهیز کنید و همچنین مصرف آجیل و تنقلات خود را به حداقل برسانید.
  • همه‌ افراد می‌بایست در این فصل خوردن پسته را به حداقل برسانند و در عوض می توانند بادام بیشتری مصرف کنند و حتی در سفر هم نیز به همراه داشته باشند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.