2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
وزیر بهداشت تاکید کرد: وضعیت مناسب آب و غذا در کشور

وزیر بهداشت تاکید کرد: وضعیت مناسب آب و غذا در کشور

دوات آنلاین-وزیر بهداشت گفت: بخش عمده‌ای از امنیت مربوط به نشاط اجتماعی است. وقتی که قوه قضاییه اقدام به اجرای عدالت می‌کند، بزرگ‌ترین خدمت به نشاط اجتماعی است.

دکتر سیدحسن هاشمی در همایش تخصصی بهداشت عمومی که به میزبانی دادسراهای عمومی و انقلاب استان تهران برگزار شد، گفت: همیشه مردم باید مدعی و قوای سه گانه پاسخگو باشند. باید حقوق مردم را مطالبه کنیم.

وی افزود: حوزه غذا، آب و بهداشت از مسائل امنیتی جدا نیست و از جمله مواردی است که در آینده حاشیه سازی‌های زیادی درباره آن خواهد شد. وضعیت آب و غذا در کشور مناسب است و نباید خودزنی کنیم. بیشترین شایعات حتی در کشورهای پیشرفته نیز در حوزه غذا است و نباید فکر کنیم که با اظهارات منفی و ناامیدانه، جامعه دچار التهاب نمی‌شود.

هاشمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از امنیت مربوط به نشاط اجتماعی است. وقتی که قوه قضاییه اقدام به اجرای عدالت می‌کند، بزرگ‌ترین خدمت به نشاط اجتماعی است و مردم متوجه می‌شوند که قوه قضاییه با متخلفین و متقلبین برخورد می‌کند و قانون در کشور حکم فرما است.

وی افزود: مسئول بررسی محصولات تراریخته، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد است و وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید حقوق مردم را مطالبه کنند. ما مسئولیم و مردم از ما کار می‌خواهند و نباید مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم؛ چرا که مردم از اینکه اشکالات را به دیگران نسبت می‌دهیم، خسته شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت مصمم است که با متخلفان برخورد کند؛ چرا که این اقدامات از بروز بیماری‌ها و همچنین تحمیل هزینه دارویی، ساخت بیمارستان و توسعه تخت بیمارستانی جلوگیری می‌کند. همکاری وزارت کشور و فرمانداران در تامین سلامت جامعه بسیار مهم است و وزارت بهداشت حاضر است به عنوان بازوی اجرایی قوه قضاییه هر اقدامی را در جهت پیشگیری از تخلفات انجام دهد.

وی گفت: ۸۰ درصد از عوامل موثر بر سلامت مردم در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی است. برخورد با تخلفاتی که با حضور مامورین بهداشتی، مقام قضایی و رسانه‌ها باشد از بروز شایعات جلوگیری می‌کند و مردم اطمینان خواهند یافت که در برخورد با متخلفان جدی هستیم.

، وزیر بهداشت در پایان گفت: اگر مواردی از عرضه داروهای غیرمجاز و همچنین اضافه کردن مواد مخدر به برخی از گیاهان دارویی مشاهده شود، حتما به طور جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.